Søg Garagen Hej Gæst! Register

Virker ikke efter 3 gange hos mekaniker?!
#1
Min brors Suzuki GS500 E begyndte at hakke helt vildt og for at komme op i acceleration efter et rødt lys skal der super høje omdrejninger plus en god del filen på kobling, når den så kom op i "fart" var det med topfart på 60-80.

Efter at have sendt den til mekaniker hjalp det de første 15 KM, men på vejen hjem skte det samme.
Efter at have kørt derned igen for at blive repareret ordentligt skulle den testes på vej hjem, men den kunne ikke slæbe sig over 120, og accelerationen kom i små hak hvor den accelererede i ½ sek, hvorefter den mistede fart, og gentog så acc. - mister fart - acc..... osv.

Tændrøret i den ene cylinder er kulsort, og holder jeg en hvid serviet foran udstødning og giver bare 2-3000 RPM ligner servietten en hosteklud for en tuberkulose patient i sine sidste dage, kulsort af små oiledråber.

mekanikeren fortalte første gang den var til rep. at det var en fjeder i karburatoren, men at han havde fikset den, men efter 3 gange hos ham begynder man jo ligesom at tænke at der må være andet galt.

Er der nogen som har et godt rår til hvad der er galt?
Har invsteret i bogen om cyklen så jeg kan skille den ad til atomer, men det ville være bedre hvis der er en der har en ide om hvor jeg skal starte?

Karburatoren er et godt bud ikke?
Hvilken del af karb.?

PS:

Kan vi kræve pengene tilbage når mekanikeren ikke har fikset problemet efter 3 ture til ringsted (en tur på over 80 Km tur/retur?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Fejl i synkroniseringen mellem de to karb's er et bud.

Defekt vacuummembran i den ene (eller begge) carb(s)

Nålen har sat sig.

Jow, et gennemgribende eftersyn af karburatorerne er det rigtig godt sted at starte.

Rexman
Svar
#3
Fejl på tændspole er også en mulighed.
Svar


Forum spring: