Svar: 2.290
Tråde: 89
Tilmeldt: Jan 2006
LETSINDIG Skrev:Hej Sukedk 2001
Nu har du beskrevet et problem, og der har været adskillige forslag til hvad der kunne være galt. Det kunne egentlig være interessant at få at vide, om problemet nu er løst og hvad der var galt, det er der jo mange der kan blive klogere af.
Og til skolemesteren
Godt du er efter dem, de skal ikke tro at vi vil lade os byde hvad som helst, i øvrigt hedder det da, en fremmed arbejder som jeg.
problemet er ikke løst.
men jeg tror problemet er statoren da den heller ikke lader ordentligt på batteriet.
Svar: 1.236
Tråde: 9
Tilmeldt: Nov 2005
DutchDK Skrev:Hvad ved jeg, jeg er fremmed arbejder, jeg kan sq da ikke skrive korrekt dansk...
Dutch
Korrekt, men det går da fint nok, Ikke mange klare det så godt som du. Du har god grund til at være rigtig stolt af dig selv.
http://www.dr.dk/P1/orientering/indslag/...183757.htm
For dem der så har lidt svært ved det, eller måske ikke er så boglig anlagt, kan man vise overbærenhed og forståelse, det er vist det der på nydansk også kaldes tolerance.
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar: 342
Tråde: 8
Tilmeldt: Jan 2007
Jan Jakobsen Skrev:Og nej der er ikke 1 lysspole og 1 tænd rørs spole. Strømmen fra alle de spoler der er i statoren går til spændings regulatoren. Med andre ord både strøm til lys og tænding bliver lavet samme sted!
Korrekt hvis vi taler Suzuki Katana eller andre med samme motor.
Ellers er der gerne en eller flere spoler til lys og ladning og en separat spole til tændingen. På Runneren og andre Piaggio/Gilera er det den sorte spole med en grøn ledning, der er til tænding.
Tændingen kan også være fælles med lyskredsen, og så er der en separat ladekreds for sig. Det være sig på nyere Yamahaer fra og med Jog Space kom til ca. samt Peugeot med startspærresystemet ACI100.