Søg Garagen Hej Gæst! Register

Købt ny/brugt scooter
#1
Så kom der en nu Runner til Sydfyn. 

Fik lige et tilbud på en der hade stået stille i 4år jeg ikke kunne sige nej til. Og hade faktis kikket efter en, nu vejeret snart bliver godt til nogen ture. Vil sige bilen er sku os ved og værre lidt dyr og køre i, de diesel priser og vægtafgift stikker jo helt af. 
[Image: 03-D7-ACA8-1469-4-F2-B-A712-762-D0768-F834.jpg]

[Image: 1-EAC3-BBC-6-D82-418-C-B689-70-C7-C9635-BA3.jpg]

[Image: E40-F4-EC9-987-C-406-E-B02-E-8784-D1-EC9-A99.jpg]

[Image: 65-D79907-787-B-4585-809-E-BE64-E2-E79-FD3.jpg]

[Image: C4-E8-BD63-AF2-E-427-C-8-B0-E-525-B8857-C4-CF.jpg]

[Image: FCD395-FB-0958-4829-8164-6744231-A9-C3-D.jpg]


Gilera Runner DD LC fra 2001. 
Tænkte det var en god ide og tappe den for benzin, fandt så en masse slanger der enten fra hårde eller møre, så nye måtte på, sammen med filter. Rense kabu og fylde tanke med frisk oktan 100 og 1% olie. Tjekke vanpumpen som bliver drevet af en rem sammen med oliepumpen, alt kørte og så fint ud. Nye remme er bestilt og komme i afligevel som en sikkerhed. Nyt tændrør i, det gammele så nu fint ud. 

Startkabler på. Gad ikke stå og jokke, da en runner jo har den lille extra tank den først skal have pumpet benzin i, før det kommer ned i karburatoren. 20 sek på elstarten, så kunne jeg se der kom benzin ned i benzin filter, så fik starten lige lov og køle af. 1 sek på knappen og den startet som den kørte igår?

Har kørt ca 150km på den nu og den køre bare som jeg husker de gjorde. Og batteriet starte med og virke efter ca 50km, så må vi se om det bliver ved med det eller der må et nyt på.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Ser fin ud Smil det vil sikkert også være en god ide at udskifte køler væsken, man kan også købe en tester til køler væske så man kan se om den stadigvæk kan holde ens køler system frost fri, har hørt noget om at køler væske skal skifter hvert andet år Spørgsmålstegn .
Det skader nok ikke at gøre Blink med øjet .
Hvis du skifter kølervæske så se køler slangerne efter for om de er blevet møre med årne Blink med øjet .
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
#3
Tillykke med den, sådan en Runner er nu en lækker maskine, jeg har haft en stak af dem igennem tiden, alt fra den lovlige model der max kørte 30km/t til den tossede der kunne klare de 120 km/t uden de store problemer.

Vi håber vejret snart bliver til den bedre side - jeg venter også på at støve den 2hjulede af som har stået i vinterhi siden slutningen af november.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#4
(24-02-2023, 00:09)DarkSide Skrev: 1

Svar
#5
Fed model. Og rart med lidt højere temperaturer. Jeg skal snart i gang med Maxi'1

Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Ved godt det er lidt udenfor emnet, men Ingen scooter til mig. Men starter måske sommeren i en ny Ape.
Vil gerne kunne køre lidt længere, end de max 50 km som City Elf'en kan klare, på en opladning.

Har haft en Runner SP (købt brugt og lettere defekt), men forgaflen havde sat sig, og en ny kostede vist mellem 2-3.000 kr dengang. Så det blev ikke til så mange ture på den. Havde den i 3 mdr, så vidt jeg husker. Smil
Ivecar plus 2023.
Svar
#7
Jeg har skiftet for dæk på min Gilera Runner Sp 50 fra 2006 i dag, bag dækket skal også skiftes det er slidt ned, fordækket ved lidt mørt men det hvade også siddet på siden 2010 hvist, men der var også en lang periode hvor den stod stille, om jeg skifter bag dæk i morgen kommer an på om det bliver lige så varmt som i dag.
Jeg skiftede også ventilen i forhjulet Smil ,der er også nogle små ting som jeg vil have lavet, har to nye fod hvilere der skal på og nogle nye stafferinger.
Jeg har også vasket den i dag og har startet den op kort varigt efter at den har stået i garagen hele vinteren, det bliver dejligt at komme ud og køre igen.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar


Forum spring: