Søg Garagen Hej Gæst! Register

PGO G-Max er helt død
#1
Hej, alle! Grin

Længe siden sidst.

Igen er jeg stødt på et kedeligt problem med min PGO G-Max. Denne gang fra 2017.

Jeg har stort set været "alt" igennem, skiftet jeg ved ikke hvor mange dele på den som f.eks.:

- Oliepumpe
- Benzinpumpe
- Original 49cc cylinder med stempel og stempelringe samt pakninger
- Blæst kaburatoren igennem med trykluft
- Monteret ny autochoker
- Nyt luftfilter samt renset luftfilterkasse
- Erstattet gamle irret ledninger med ny ledning ved tændingslåsen (den orange) samt ved startermotoren (den røde)
- Monteret ny startermotor og starterdrev
- CDI
- Starterrelæ
- Spændingsregulator
- Tændingslås

Den lugter af benzen når jeg prøver at starte den med elstarteren, men det er som der ingenting sker når jeg bruger kickstarteren.

Den gik ud en morgen på vej til arbejde en 2-3 gange, men fik den i gang igen. Formentlig fordi den stadig var varm.
Da jeg nåede frem, så slukkede den og derfra har jeg ikke kunnet starte den siden overhovedet.

Håber nogen har oplevet noget lignende.
Nuværende knallert: Peugeot Kisbee 4T 2022
Tidligere knallerter: CPI Popcorn 2005, PGO G-Max 2009, PGO Dr. Big 2013, PGO G-Max 2017
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Gnister den ?

Har du tjekket pakdåser ved krumtap ?
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#3
(03-05-2022, 21:08)DarkSide Skrev: Gnister den ?

Har du tjekket pakdåser ved krumtap ?

Ja, den gnister med en blålig/hvid gnist. Har forsøgt med 2 forskellige tændrør som begge fint gnister.

Pakdåserne ved krumptappen har jeg endnu ikke skiftet. Har allerede købt dem, men er ikke nået dertil endnu.
Det tager jeg et kig på når jeg engang er hjemme igen.

Jeg har desuden også skiftet membranen ved studsen.

Har brugt startspray ved cylinderen og ved kaburatoren uden held.
Nuværende knallert: Peugeot Kisbee 4T 2022
Tidligere knallerter: CPI Popcorn 2005, PGO G-Max 2009, PGO Dr. Big 2013, PGO G-Max 2017
Svar
#4
(04-05-2022, 09:58)MaWiHa Skrev: Ja, den gnister med en blålig/hvid gnist. Har forsøgt med 2 forskellige tændrør som begge fint gnister.

Pakdåserne ved krumptappen har jeg endnu ikke skiftet. Har allerede købt dem, men er ikke nået dertil endnu.
Det tager jeg et kig på når jeg engang er hjemme igen.

Jeg har desuden også skiftet membranen ved studsen.

Har brugt startspray ved cylinderen og ved kaburatoren uden held.

Hvis du siger cylinder/stempel er nyt, så kan vi udelukke kompression, sålænge du har monteret stempel korrekt (Pil mod udstødning), not er intakt, og ikke knækket ? Gnisten lyder som den er ok, så er vi nede ved et benzin problem, men hvis den ikke starter på startspray, så skal du kigge i nærheden af en utæthed et sted, måske pakdåser.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#5
(04-05-2022, 13:57)DarkSide Skrev: Hvis du siger cylinder/stempel er nyt, så kan vi udelukke kompression, sålænge du har monteret stempel korrekt (Pil mod udstødning), not er intakt, og ikke knækket ? Gnisten lyder som den er ok, så er vi nede ved et benzin problem, men hvis den ikke starter på startspray, så skal du kigge i nærheden af en utæthed et sted, måske pakdåser.

Du havde ret i, at det var noget med benzinen. Jeg havde ikke spændt cylinderen ordenligt fast, så det kom ud i bunden af den inde ved motorblokken.

Men inden da testede jeg knallerten efter jeg havde skiftet pakdåsen i venstre side, men uden held.

Så i morgen engang tænker jeg, at jeg vil prøve at se om jeg kan få liv i den, for det lyder virkelig som om der er en dyb, bankende lyd nede fra motoren som når man ved, at der er kompression og den egentlig burde starte. Det tester jeg i morgen.
Nuværende knallert: Peugeot Kisbee 4T 2022
Tidligere knallerter: CPI Popcorn 2005, PGO G-Max 2009, PGO Dr. Big 2013, PGO G-Max 2017
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Hej igen!

Nu har jeg formået at være sikker på, at der ER kompression igen nu, tændrøret lugter af benzin, men er ikke besynderligt vådt og gnisten er godt kraftig.

Jeg har gennemgået samtlige slanger hvor der er fint hul igennem og samtidig skiftet benzinfilter da jeg sidst havde gjort det for en ca. 2 år siden.

Hvad kompressionen angår, så er den kun på 3 bar, hvilket jeg tænker er alt alt for lavt. Herfra tænker jeg så, at det må skyldes en utæthed eller er vi et sted igen hvor det ikke kun er en utæthed, men noget andet oveni, såsom tændingen, brændstoffet eller stemplet trods det er nyt?

Håber en eller anden har oplevet noget lignende og ligger inde med et relativt oplagt svar.

På forhånd tak og god mandag Smil
Nuværende knallert: Peugeot Kisbee 4T 2022
Tidligere knallerter: CPI Popcorn 2005, PGO G-Max 2009, PGO Dr. Big 2013, PGO G-Max 2017
Svar


Forum spring: