Svar: 8.383
Tråde: 350
Tilmeldt: Jul 2005
Skal lige siges, at det service klarer jeg selv .
For et par dage siden, begyndte Big'en at larme en smule fra variatorsystemet, så jeg splittede det ad. Og efter at have afmonteret kobling/remskiver, fandt jeg dette på den ydre skive:
Det er et hak som ikke burde være der, og det er i alle 3 riller at hakket er og tilmed samme sted. Jeg havde tilfældigvis en anden skive liggende, så den er røget på. Og jeg har så besluttet at gennemgå resten af scooteren for diverse ting og sager. Bl.a. skal udstødningen males, og stellet skal rustbehandles, bremser efterses, osv. osv.
Svar: 187
Tråde: 6
Tilmeldt: Nov 2005
Jps Skrev:Skal lige siges, at det service klarer jeg selv .
For et par dage siden, begyndte Big'en at larme en smule fra variatorsystemet, så jeg splittede det ad. Og efter at have afmonteret kobling/remskiver, fandt jeg dette på den ydre skive:
http://www.billig-scooter.dk/galleri/1077.jpg
Det er et hak som ikke burde være der, og det er i alle 3 riller at hakket er og tilmed samme sted. Jeg havde tilfældigvis en anden skive liggende, så den er røget på. Og jeg har så besluttet at gennemgå resten af scooteren for diverse ting og sager. Bl.a. skal udstødningen males, og stellet skal rustbehandles, bremser efterses, osv. osv.
Mystisk med det hak - Den må næsten have slugt noget skarpt ala en småsten eller lignende.
Ja hvorfor ikke vejret er jo varmt så maling tører i øvrigt også hamrende hurtigt i det her vejr. Det værste er at undgå støv og fluer.
Svar: 8.383
Tråde: 350
Tilmeldt: Jul 2005
bøllebent Skrev:Mystisk med det hak - Den må næsten have slugt noget skarpt ala en småsten eller lignende.
Ja hvorfor ikke vejret er jo varmt så maling tører i øvrigt også hamrende hurtigt i det her vejr. Det værste er at undgå støv og fluer.
Der var ikke noget at se, udover en masse støv fra koblingen, og da rillerne jo er beskyttet af ringen til fjederen, så mener jeg ikke der kan komme større objekter ind der??
Fluer og myg er en pestilens når man sidder i garagen med åben port, og 36 grader. De kryb stikker og bider så det er en "fornøjelse". :x
Svar: 8.383
Tråde: 350
Tilmeldt: Jul 2005
Tjekkede så lige bagbremsen og her var smørring nødvendigt ved bremsearmen, da den ikke kunne bremse baghjulet med det samme. Bremsebelægningen var ikke nævneværdig slidt:
Bremsearmshullet.
Bremsearm.
Og bagdækket, trænger vist til at blive skiftet ?:
Bagdæk.
Svar: 1.831
Tråde: 73
Tilmeldt: Feb 2006
Jps Skrev:Skal lige siges, at det service klarer jeg selv .
For et par dage siden, begyndte Big'en at larme en smule fra variatorsystemet, så jeg splittede det ad. Og efter at have afmonteret kobling/remskiver, fandt jeg dette på den ydre skive:
Det er et hak som ikke burde være der, og det er i alle 3 riller at hakket er og tilmed samme sted. Jeg havde tilfældigvis en anden skive liggende, så den er røget på. Og jeg har så besluttet at gennemgå resten af scooteren for diverse ting og sager. Bl.a. skal udstødningen males, og stellet skal rustbehandles, bremser efterses, osv. osv.
Det er helt normalt det kommer, det er tidens tand der gnaver, stiftene slider et hak der hvor de befinder sig mest af tiden, der er ikke at gøre ved det, ud med skidtet og en anden på.
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar: 8.383
Tråde: 350
Tilmeldt: Jul 2005
Lund Skrev:Det er helt normalt det kommer, det er tidens tand der gnaver, stiftene slider et hak der hvor de befinder sig mest af tiden, der er ikke at gøre ved det, ud med skidtet og en anden på.
Nu ved jeg ikke hvor gammel den var, da jeg købte den brugt af Energy . Men det er 1. gang jeg ser disse slidmærker på den ydre remskive. De gange jeg har skiftet den tidligere, har det været fordi den kunne vrikkes.
Og jeg har sat en anden remskive på(uden hakker), så var på "lager" på værkstedet .
Svar: 1.831
Tråde: 73
Tilmeldt: Feb 2006
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar: 8.383
Tråde: 350
Tilmeldt: Jul 2005
Lund Skrev:Jeg har set dem flere gange, mest hvor støttebøsningen har været slidt op så stifterne gik ud gennem bøsningen og derved slides hakkerne i løbet af ingen tid, men kører man meget med samme hastighed, så kommer mærkerne også da stifterne står samme sted meget af køretiden. Du må til at variere din fart lidt Jeg kører 80% af tiden de 50-60 stykker, så det er der "fejlen" ligger.
Og stifterne ud gennem bøsningen, har jeg ikke hørt om før. hock:
Svar: 1.831
Tråde: 73
Tilmeldt: Feb 2006
Jps Skrev:Jeg kører 80% af tiden de 50-60 stykker, så det er der "fejlen" ligger.
Og stifterne ud gennem bøsningen, har jeg ikke hørt om før. hock:
Det sker når messingbøsningen bliver slidt tynd, så stikker stifterne ud og gearet låser fast.
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar: 8.383
Tråde: 350
Tilmeldt: Jul 2005
Lund Skrev:Det sker når messingbøsningen bliver slidt tynd, så stikker stifterne ud og gearet låser fast.
Håber ikke, jeg kommer til at opleve det.
Svar: 4.313
Tråde: 59
Tilmeldt: Jan 2006
Tror det har været manglende smøring, ihvertfad skal remskiven skiftes, det hak er ikke til at udjævne og få det til at køre optimalt igen.
Svar: 8.383
Tråde: 350
Tilmeldt: Jul 2005
Energy Skrev:Tror det har været manglende smøring, ihvertfad skal remskiven skiftes, det hak er ikke til at udjævne og få det til at køre optimalt igen.
Det er godtnok også et stykke tid siden de blev smurt sidst. Jeg tror det er et år siden. :oops:
Remskiven er skiftet til en anden lettere brugt.
|