Søg Garagen Hej Gæst! Register

Indstilling af lovlig black magic
#1
Hej
Jeg har købt en black magic 2006
Der er sat en helt ny karburator på fra thansen.
Jeg døjer med at få den indstillet rigtigt. 
Dysen er #64, som de anbefaler.
Den er ikke pillet ved. (ulovlig)
Jeg kan få den til at køre fint i gaden, men holder jeg i et kryds og skal sætte i gang, 4takter den. 
Den kan ikke tage omdrejninger. Det kommer langsomt. Som om den er druknet og det overskydende benzin lige skal brændes af. 
Nogle ideer? 
Tak.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Jeg mindes at Black Magic kører med noget mindre dyse standard, måske helt nede omkring en 52'er, så det lyder bestemt muligt at maskinen drukner med nuværende dyse, hvordan ser tændrør ud ?
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#3
(07-06-2020, 20:23)DarkSide Skrev: Jeg mindes at Black Magic kører med noget mindre dyse standard, måske helt nede omkring en 52'er, så det lyder bestemt muligt at maskinen drukner med nuværende dyse, hvordan ser tændrør ud ?

Beklager svartider. Der kom arbejde i vejen.  Målløs
Tændrøret er mørkbrun på bøjlen og sort på trappen. Hvis det giver mening.
Jeg vil se om jeg kan skaffe 50 52 54 56 dyser og se om det er en af dem der lige passer.
Svar
#4
(10-06-2020, 09:16)OSA Skrev: Beklager svartider. Der kom arbejde i vejen.  Målløs
Tændrøret er mørkbrun på bøjlen og sort på trappen. Hvis det giver mening.
Jeg vil se om jeg kan skaffe 50 52 54 56 dyser og se om det er en af dem der lige passer.

Jeg har nu prøvet med 58 dyse i stedet for den 64 der sad der i. Den var stadig lige stor nok. Tændrøret bliver sort. Så prøvede jeg en 52, som anbefalet men Tændrøret bliver gråt og jeg døjer med at få den til at slippe gassen.
Nogle tanker?
Jeg tror 54 eller 56 er passende. Mest hælder jeg til 54, men giver det noget at gå fra 52 til 54?
På forhånd tak.
Svar
#5
(10-06-2020, 17:26)OSA Skrev: Jeg har nu prøvet med 58 dyse i stedet for den 64 der sad der i. Den var stadig lige stor nok. Tændrøret bliver sort. Så prøvede jeg en 52, som anbefalet men Tændrøret bliver gråt og jeg døjer med at få den til at slippe gassen.
Nogle tanker?
Jeg tror 54 eller 56 er passende. Mest hælder jeg til 54, men giver det noget at gå fra 52 til 54?
På forhånd tak.

Hvis den døjer med at slippe gassen, så ville jeg lige undersøge om der skulle være en evt utæthed inden du dyser mere om, det kunne godt lyde som falsk luft et eller andet sted fra.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(10-06-2020, 21:06)DarkSide Skrev: Hvis den døjer med at slippe gassen, så ville jeg lige undersøge om der skulle være en evt utæthed inden du dyser mere om, det kunne godt lyde som falsk luft et eller andet sted fra.

Det lyder ikke helt tosset. 
Kan nålens højdeindstiling have indflydelse?
Hvad tænker du mht. Tændrørsfarve VS. Varmesætning?
Svar
#7
Normalt så skal nålen stå i midster hak den har også indflydelse på blandingen.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
#8
(10-06-2020, 22:11)OSA Skrev: Det lyder ikke helt tosset. 
Kan nålens højdeindstiling have indflydelse?
Hvad tænker du mht. Tændrørsfarve VS. Varmesætning?

Gråt ville jeg ikke bryde mig om, du skriver den har fået ny karburator fra thansen, der er ingen garanti for den er 100% som den originale, og derfor skal dyses anderledes, jeg ville gå lidt op i dyse, og derefter se om den skulle være utæt et sted.

Hvad er grunden til karburatoren er udskiftet ?
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#9
(11-06-2020, 01:03)DarkSide Skrev: Gråt ville jeg ikke bryde mig om, du skriver den har fået ny karburator fra thansen, der er ingen garanti for den er 100% som den originale, og derfor skal dyses anderledes, jeg ville gå lidt op i dyse, og derefter se om den skulle være utæt et sted.

Hvad er grunden til karburatoren er udskiftet ?

Karburatoren blev skiftet, da den der sad der var lukket til over alt.
Det blev gjort lige inden jeg købte den. 
Utæthederne skal jo 8findes. Nogle gode råd til hvor jeg starter. Hvor er det typisk det går galt?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(11-06-2020, 13:42)OSA Skrev: Karburatoren blev skiftet, da den der sad der var lukket til over alt.
Det blev gjort lige inden jeg købte den. 
Utæthederne skal jo 8findes. Nogle gode råd til hvor jeg starter. Hvor er det typisk det går galt?

Jeg skal være ærlig og sige at jeg ikke har meget fidus til thansens dele, så hvis du har den originale karburator ville jeg satse på at få den renset, og smide den på istedet for. Smil

Med hensyn til utætheder, så tjek hvor karburator er spændt på studsen, det ville være åbenlyst når der er skiftet karburator. Smil
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#11
(11-06-2020, 13:58)DarkSide Skrev: Jeg skal være ærlig og sige at jeg ikke har meget fidus til thansens dele, så hvis du har den originale karburator ville jeg satse på at få den renset, og smide den på istedet for. Smil

Med hensyn til utætheder, så tjek hvor karburator er spændt på studsen, det ville være åbenlyst når der er skiftet karburator. Smil

Den har jeg ikke, da den blev skiftet inden jeg købte scooteren.
Jeg vil få fat i en studs der er et nummer større for at mindske det grå på tændrøret, og så være nøje når jeg samler den.
Det bliver i weekenden.
Jeg vender tilbage med resultatet. 
Tak, indtil videre.
Svar
#12
(11-06-2020, 13:42)OSA Skrev: Karburatoren blev skiftet, da den der sad der var lukket til over alt.
Det blev gjort lige inden jeg købte den. 
Utæthederne skal jo 8findes. Nogle gode råd til hvor jeg starter. Hvor er det typisk det går galt?

Prøv at sprøjte noget lightergas forsigtigt omkring studs og pakning. Stiger omdrejninger, har du en læk.
Kymco Super 8 4T 50 2015 3.000 km

PGO T-Rex 50 2010 36.000
Svar


Forum spring: