Søg Garagen Hej Gæst! Register

Motor går ud - Keeway RKS 125 efi euro 4
#1
Jeg kæmper lidt med et problem, jeg troede mi mekaniker havde løst ved sidste service! Jeg oplever følgende opførsel:

Starter motoren, ca. 5 minutters opvarmning, langsom problemfri kørsel de første ca. 500 meter. Herefter falder terrænet over de næste ca. 700 meter og jeg får lyst til at give gas da der nu skiltes med højere hastigheder.

Oplever, at den ikke rigtig vil tage gas, og henne ved fuldt stop går den ud!?

Har fundet frem til følgende, for at afhjælpe problemet:

Lang opvarmning. Mange gearskift under indledende kørsel. Undgår konstant gasposition/belastning. Efter den behandling over ca. 2-3 kilometer forsvinder problemerne for mig. Herefter kan alt lade sig gøre. 

Hvad kan det skyldes?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
(03-06-2020, 23:13)haojin Skrev: Jeg kæmper lidt med et problem, jeg troede mi mekaniker havde løst ved sidste service! Jeg oplever følgende opførsel:

Starter motoren, ca. 5 minutters opvarmning, langsom problemfri kørsel de første ca. 500 meter. Herefter falder terrænet over de næste ca. 700 meter og jeg får lyst til at give gas da der nu skiltes med højere hastigheder.

Oplever, at den ikke rigtig vil tage gas, og henne ved fuldt stop går den ud!?

Har fundet frem til følgende, for at afhjælpe problemet:

Lang opvarmning. Mange gearskift under indledende kørsel. Undgår konstant gasposition/belastning. Efter den behandling over ca. 2-3 kilometer forsvinder problemerne for mig. Herefter kan alt lade sig gøre. 

Hvad kan det skyldes?

 Et aldeles ukvalificeret gæt: Noget med autochoker?  Ved ikke engang om den har karburator eller indsprøjtning.

 Vh Erik.
Svar
#3
Den er med indsprøjtning - Keeway RKS 125 efi euro 4
Svar
#4
(05-06-2020, 09:09)haojin Skrev: Den er med indsprøjtning - Keeway RKS 125 efi euro 4

  Ok, så var det jo nok ikke et kvalificeret gæt. Men pøj pøj med maskinen og problemløsningen!

  Venlig hilsen Erik.
Svar
#5
Godaften.
Jeg vil starte med at tilsætte nåde benzin additiv. F.eks bell benzin.
også vil jeg sætte et nyt tændrør i.

Du kan evt også blæse benzin systemet igennem ,det måtte jeg gøre på min Suzuki Fl125, den hække og hoste afsted -her efter vinters stilstand ,og jeg måtte tappe ca en 1 benzin af den.

Bh CB
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(07-06-2020, 22:04)cb Skrev: Godaften.
Jeg vil starte med at tilsætte nåde benzin additiv. F.eks bell benzin.
også vil jeg sætte et nyt tændrør i.

Du kan evt også blæse benzin systemet igennem ,det måtte jeg gøre på min Suzuki Fl125, den hække og hoste afsted -her efter vinters stilstand ,og jeg måtte tappe ca en 1 benzin af den.

Bh CB

Thansen havde ikke stillet ventilerne ved 4000 km service. Det har de så gjort nu, og maskinen kører rigtig godt igen.

Har dog solgt min Keeway, da Thansens værksteder ikke er i stand til at servicere min motorcykel. 
Fik 1000 kr. i erstatning gennem klagesag, da værkstedet havde skadet maskinen, og skulle have den 4 gange på værksted for at mekanikeren kunne reparere en skivebremse på garantien.

Har en ubehagelig fornemmelse af, at de ikke aner, hvad de har med at gøre.
Svar


Forum spring: