(05-03-2020, 12:19)rune75 Skrev: Er det en todelt kalipper? Da skal den ene delen skrues fast og den andre delen glide "løst". Om du kan ordne et nærbilde av kalipperen vil det nok være mulig å se.
Så har "bilen" rundet de første 1.000 km. Efter en svag start, mht. brug af "bilen", kører jeg nu i den, næsten hver dag. Kymco'en bliver dog også rørt lidt. Var på en 100 km's tur forleden, på den
(06-03-2020, 19:49)Jps Skrev: Okay.Det er de så også
Det er fordi caliperen kun har stempel på den ene side og da må den kunne bevege seg til sidene for at bremseskiven alltid skal være midt i mellom klossene etterhvert som de blir slitt. Og for at begge klossene skal få like hardt trykk mot skiven. Din super8 har antagelig en caliper med stempel på begge sider. En for hver bremsekloss.
(06-03-2020, 19:54)rune75 Skrev: Det er fordi caliperen kun har stempel på den ene side og da må den kunne bevege seg til sidene for at bremseskiven alltid skal være midt i mellom klossene etterhvert som de blir slitt. Og for at begge klossene skal få like hardt trykk mot skiven. Din super8 har antagelig en caliper med stempel på begge sider. En for hver bremsekloss.
På min indkøbstur idag, har jeg ifølge triptælleren på Gps'en kørt hele 67 km. Meeen jeg tror så ikke helt på det, idet den tur normalt er på 40-42 km. Så må ha' glemt at nulstille Gps'en Farten gik ihvertfald ikke ned på slutningen af hjemturen.
Så der lavet et stk's klistermærke, med 27 km/t klisterpapiret er vandfast og kostede så lige 166 kr. for 10 ark. Må så selv klippe det ,så det ligner det der sidder på 16 cm i diameter blev det til. 1 cm større end det der sidder på "bilen".
Som tidligere skrevet, havde forhandleren sagt, at det var 2x50/50 watt halogénpærer der sidder i forlygten. Det tjekkede jeg så omsider, idag. De er på 2x35/35 watt almindelige pærer. De bliver skiftet til "Xenonpærer", på et tidspunkt.