Søg Garagen Hej Gæst! Register

Ruller = konstruktiv ændring?
#1
Hvis man skifter rullerne, gælder det så som en konstruktiv ændring af motoren?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Godt spørgsmål, jeg tror det umiddelbart ikke, da det ikke på nogen måde kan give mere topfart.

Sålænge ringen stadigt er monteret, vil jeg ikke mene det er et problem.

Rexman
Svar
#3
Det korte svar : Ja : :wink:
Svar
#4
ScooterFjæs Skrev:Det korte svar : Ja : :wink:
Så må det lange svar være, ja, det kan måske godt betegnes som en konstruktiv ændring, men ikke som en ulovlig konstruktiv ændring af motoren :wink:
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#5
kragen Skrev:Så må det lange svar være, ja, det kan måske godt betegnes som en konstruktiv ændring, men ikke som en ulovlig konstruktiv ændring af motoren :wink:

Nemlig !
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Hvis man udskifter ruller er det betignet som en konstruktiv ændring, fordi du er inde i motoren og montere nogle uorigniale dele, som politiet ikke har skrevet i deres bøger, hvis du skal have skiftet ruller, skal den synes Ked af det en lille opringning til den lokale station.
Svar
#7
2hvybg3yb Skrev:Hvis man udskifter ruller er det betignet som en konstruktiv ændring, fordi du er inde i motoren og montere nogle uorigniale dele, som politiet ikke har skrevet i deres bøger, hvis du skal have skiftet ruller, skal den synes Ked af det en lille opringning til den lokale station.
Nej, nej og atter nej. Du kan rode inde i motoren lige så meget du vil, og udskifte alle de dele du vil med uoriginale dele, sålænge det ikke er en ulovlig konstruktiv ændring. Du må ikke lave gearingen om, og du må ikke fjerne hastighedsbegrænsende ting i motor, udstødning osv. Du må geren sætte en uoriginal udstødning på din knallert, forudsat den er EU-godkendt. Så skift alle de ruller og dyser du vil - du behøver ikke ringe til nogen politistation, eller køre til syn. Du må stadig ikke køre mere end knallerten er godkendt til, uanset om du har gjort noget ved den eller ej - men det har intet med det andet at gøre. :wink:
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#8
Vi har haft problemer med nogen kunder der haf fået taget deres udstødninger selvom de var EU- godkendte. De godkendelser er ikke meget vær IMO.
Piaggio Skipper 150 cc - 13,1 hk på rullefelt (Totalskadet)
Piaggio Skipper 150 cc - Købt 12-10-2010
Svar
#9
Boss Skrev:Vi har haft problemer med nogen kunder der haf fået taget deres udstødninger selvom de var EU- godkendte. De godkendelser er ikke meget vær IMO.
Såfremt kunder har fået taget deres udstødninger af politiet, selvom de var EU-godkendte, er der sket et klart brud på de direktiver og cirkulærer, der er udsendt til samtlige politimestre i Danmark vedrørende konsekvenserne af Danmarks anerkendelse af FN/ECE-regulativerne. Danmark er blevet pålagt, at acceptere, at det er fuldt lovligt, at udskifte udstødningssystemet på en knallert med et uoriginalt reservedelssystem, såfremt det er EC-mærket, eller der foreligger et certifikat. Det forudsættes som en selvfølge, at der ikke er "pillet" ved evt. droslinger, og at systemet er godkendt til den type knallert (stor/lille knallert), den er monteret på.

Kunderne, der har fået taget en EU-godkendt udstødning, skal derfor snarest henvende sig til politiet, og forlange udstødningen monteret hurtigst muligt - og omkostningsfrit, da der ikke er lovgrundlag for at konfiskere udstødningen.

Da du taler om kunder, går jeg ud fra, at du har forretning. Jeg vil derfor råde dig til, at henvende dig til politiet (Politimesteren i dit område), og få udleveret en kopi af det regelsæt, politiet åbenbart mener, der gør en konfiskation af EU-godkendte reservedelsudstødningssystemer lovlig. Det vil politiet nok få mere end svært ved :wink:
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Nu er det ikke min butik. Jeg er bare mekker :wink:

Det er dog også snart 2 år siden, så kan ikke helt huske enden på sagen, men jeg mener ikke han fik den tilbage.

Det er dog rart at vide til eventuelt næste gang det skulle ske Grin
Piaggio Skipper 150 cc - 13,1 hk på rullefelt (Totalskadet)
Piaggio Skipper 150 cc - Købt 12-10-2010
Svar
#11
kragen Skrev:Nej, nej og atter nej. Du kan rode inde i motoren lige så meget du vil, og udskifte alle de dele du vil med uoriginale dele, sålænge det ikke er en ulovlig konstruktiv ændring. Du må ikke lave gearingen om, og du må ikke fjerne hastighedsbegrænsende ting i motor, udstødning osv. Du må geren sætte en uoriginal udstødning på din knallert, forudsat den er EU-godkendt. Så skift alle de ruller og dyser du vil - du behøver ikke ringe til nogen politistation, eller køre til syn. Du må stadig ikke køre mere end knallerten er godkendt til, uanset om du har gjort noget ved den eller ej - men det har intet med det andet at gøre. :wink:

Ham på stationen sagde at alle dele du bruger på din scooter SKAL stå i deres "Scooter/knallert" bog, de skal være godkendt til præcis den scooter, du sætter delene på, ellers ville det være en konstruktiv ændring.
Svar
#12
Boss Skrev:Nu er det ikke min butik. Jeg er bare mekker :wink:

Det er dog også snart 2 år siden, så kan ikke helt huske enden på sagen, men jeg mener ikke han fik den tilbage.

Det er dog rart at vide til eventuelt næste gang det skulle ske Grin
Hvis det er for to år siden, kan politiet have handlet "i god tro". Så vidt jeg husker, kom det første direktiv i 2004 og blev ændret i 2005. Der gik så et stykke tid, hvor Danmark ikke rigtigt var meget for at følge direktivet - men det blev der sat en stopper for ved en dom i EU. Derfor blev der udsendt direktiver til polimestrene i alle kredse, om at uoriginale lydpotter med certifikat skulle betragtes som lovlige.

@2hvybg3yb: Så må du sige til ham på stationen, at den "lille bog" han taler om, kan han lægge ned i skuffen - eller hvor han nu måtte ønske at lægge den sammen med "Populær Mekanik", og istedet bede ham om at læse noget seriøst (f.eks. loven/køretøjers indretning). Sagt på en anden måde: Det er noget vås, han lukker ud! Bed om at få det skriftligt - det kan jo være, han ønsker et andet job Griner
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar


Forum spring: