Søg Garagen Hej Gæst! Register

Mangler optræk?
#1
Efter at have sat cykelcomputer på, kan jeg se kymcoen kører 65 kmt på lige vej, dvs med hoved og krop liggende ned pga vindmodstand Smil

Den kører nu 42 km/L Grin

Hastigheden er dog meget afhængig af om det blæser eller om det er en lille bitte smule op af bakke
Lidt ned af bakke farer den op på 75-80 kmt på speedometer, op af bakke..40-45 kmt.

Jeg synes den mangler lidt mere optræk

Det er vist kun gliderøret de har skiftet..


Hvad kan man gøre for at få mere optræk, og vil den bruge mere benzin så?

Jeg har lagt mærke til man ska slippe speederen meget lang tid før man skal til at stoppe, f.eks ved et lyskryds.
Da den ikke var "tunet" gjorde den det ved ca. 10-15 meter, nu er det nærmere ved 50 meter.

Hvordan kan det være?
Det er så min kørestil, da jeg ved man spare benzin ved det Smil og bremsbelægning Smil

Men hvordan kan der være så stor forskel nu?
"Mongo only pawn...in game of life!"
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Du kan sætte lettere ruller i.
Svar
#3
hellbinde Skrev:Du kan sætte lettere ruller i.

Nårh ja..jeg ser det skal være 6.3 gram..


Vil den så bruge mere benzin?


Hvad skal en autoriseret have for at sætte sådan en rulle på?
Det er vel forhåblig IKKE de samme priser som hos PP Cykler Griner
"Mongo only pawn...in game of life!"
Svar
#4
mongo Skrev:Jeg har lagt mærke til man ska slippe speederen meget lang tid før man skal til at stoppe, f.eks ved et lyskryds.
Da den ikke var "tunet" gjorde den det ved ca. 10-15 meter, nu er det nærmere ved 50 meter.

Hvordan kan det være?
Det er så min kørestil, da jeg ved man spare benzin ved det Smil og bremsbelægning Smil

Men hvordan kan der være så stor forskel nu?
Vi har de politikere, vi fortjener. 'Nogen' har stemt på dem! Men så er der alle de politikere, som vi ikke kan gøre noget ved. DJØF'erne i embedsvældet!
Svar
#5
mongo Skrev:Jeg har lagt mærke til man ska slippe speederen meget lang tid før man skal til at stoppe, f.eks ved et lyskryds.
Da den ikke var "tunet" gjorde den det ved ca. 10-15 meter, nu er det nærmere ved 50 meter.

Hvordan kan det være?
Det er så min kørestil, da jeg ved man spare benzin ved det Smil og bremsbelægning Smil

Men hvordan kan der være så stor forskel nu?
Det var også hvad jeg bemærkede.

Der er dog en relativt enkelt forklaring derpå!

Når du har fået rullerne ud, kører du med meget lavere motoromdrejninger ved moderat hastighed, end hvad du gjorde før.
Derved er motorbremsen, der jo bla. virker ved kompression uden andet end tomgangsbrændstof at gøre godt med, langt mindre effektiv. Det er alene et spørgsmål om gearing Blink med øjet

Det siger også lidt om, hvor lidt rullerne har haft lov til at bevæge sig tidligere! Der er så også det lille fif, jeg har bemærket, at det kan være en fordel, at få rullerne helt ud, for derefter at sætte farten lidt ned. Grundet træghed og friktion, bliver rullerne derude, hvorved din økonomi får et skub opefter.

Ved højere hastigheder får det dobbelt effekt, da motoren udover at bremse mindre effektivt nu også skal bremse en meget højere fart.
Nu kan jeg ikke lige i detaljer huske min teori fra bilkørekortet :oops: , men var der ikke noget med at bremselængden (ved aktiv brug af bremserne) steg med kvadratet på hastighedsforøgelsen?

Da jeg kun yderst sjældent kommer over 45 km/t reelt, ligger min nuværende økonomi omkring 43 km/l ved blandet kørsel. Lavere inde i byen med masser af 'pludselige' røde lys og op imod 50 km/l på langfart ude på landet.
Min topfart på flad vej ligger omkring 50 km/t reelt, men ned ad bakke skal man godt nok være efter den!

(Og JPS / SLK:
Der gik ged i mit første indlæg. Jeg fik klikket på den forkerte knap, og så kunne jeg end ikke editere det. Der var jo åbenbart intet at editere Ked af det )
Vi har de politikere, vi fortjener. 'Nogen' har stemt på dem! Men så er der alle de politikere, som vi ikke kan gøre noget ved. DJØF'erne i embedsvældet!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
walker1 Skrev:Det var også hvad jeg bemærkede.

Der er dog en relativt enkelt forklaring derpå!

Når du har fået rullerne ud, kører du med meget lavere motoromdrejninger ved moderat hastighed, end hvad du gjorde før.
Derved er motorbremsen, der jo bla. virker ved kompression uden andet end tomgangsbrændstof at gøre godt med, langt mindre effektiv. Det er alene et spørgsmål om gearing Blink med øjet

Det siger også lidt om, hvor lidt rullerne har haft lov til at bevæge sig tidligere! Der er så også det lille fif, jeg har bemærket, at det kan være en fordel, at få rullerne helt ud, for derefter at sætte farten lidt ned. Grundet træghed og friktion, bliver rullerne derude, hvorved din økonomi får et skub opefter.

Ved højere hastigheder får det dobbelt effekt, da motoren udover at bremse mindre effektivt nu også skal bremse en meget højere fart.
Nu kan jeg ikke lige i detaljer huske min teori fra bilkørekortet :oops: , men var der ikke noget med at bremselængden (ved aktiv brug af bremserne) steg med kvadratet på hastighedsforøgelsen?

Da jeg kun yderst sjældent kommer over 45 km/t reelt, ligger min nuværende økonomi omkring 43 km/l ved blandet kørsel. Lavere inde i byen med masser af 'pludselige' røde lys og op imod 50 km/l på langfart ude på landet.
Min topfart på flad vej ligger omkring 50 km/t reelt, men ned ad bakke skal man godt nok være efter den!

(Og JPS / SLK:
Der gik ged i mit første indlæg. Jeg fik klikket på den forkerte knap, og så kunne jeg end ikke editere det. Der var jo åbenbart intet at editere Ked af det )

Tak for forklaringen walker1, så må jeg få mindre ruller i næste gang.

Jeg forstår dog ikke hvordan du kan køre 43 km/L ved blandet kørsel, kører du den helt tom når du måler? det gør jeg ikke, det tør jeg ikke for jeg har læst et sted her på BS at der kan være skidt i bunden af benzintanken
"Mongo only pawn...in game of life!"
Svar
#7
mongo Skrev:Tak for forklaringen walker1, så må jeg få mindre ruller i næste gang.

Jeg forstår dog ikke hvordan du kan køre 43 km/L ved blandet kørsel, kører du den helt tom når du måler? det gør jeg ikke, det tør jeg ikke for jeg har læst et sted her på BS at der kan være skidt i bunden af benzintanken
Som nævnt kører jeg ikke topfart. Det kan betyde en større bondegård i det regnskab!

Og mine tankningsintervaller er almindeligvis på 50 - 120 km. Godt, sikkert over 1 liter og flere gange over 2.

Der var dog et par lange intervaller hver på omkring 160 km under min tur nordenfjords. Begge udviste over 48 km/l.

Det længste stræk siden min nye status har været 200 km fordelt over en 10-dages periode. Det krævede lige under 4,5 l (næsten 45 km/l)
Min tank kan minimum rumme 5,25 liter, eftersom jeg har tanket det engang! (og der var stadig benzin i tanken inden påfyldning!)

Min primære daglige kørsel går ad større veje fra Valby Bakke til et industrikvarter i Ballerup.
Længste stræk uden major sving , lysregulering o.lign: 1,4 km. Jeg er dog stadig ved at lære intervallerne, så de praktiske stræk bliver længere.
Vi har de politikere, vi fortjener. 'Nogen' har stemt på dem! Men så er der alle de politikere, som vi ikke kan gøre noget ved. DJØF'erne i embedsvældet!
Svar
#8
mongo Skrev:Tak for forklaringen walker1, så må jeg få mindre ruller i næste gang.

Jeg forstår dog ikke hvordan du kan køre 43 km/L ved blandet kørsel, kører du den helt tom når du måler? det gør jeg ikke, det tør jeg ikke for jeg har læst et sted her på BS at der kan være skidt i bunden af benzintanken

Jeg mener faktisk at det er en gammel skrøne.
Maskinen får jo netop benzin nede fra (på min maskine gør den i alt fald). Ikke oppe fra, så alt skidtet (og vandet) ryger jo alligevel ned først.
Svar
#9
Xstrem Skrev:Jeg mener faktisk at det er en gammel skrøne.
Maskinen får jo netop benzin nede fra (på min maskine gør den i alt fald). Ikke oppe fra, så alt skidtet (og vandet) ryger jo alligevel ned først.

Ja... og dog.

Det skidt der flyder ovenvande kommer jo kun med ned hvis du kører tanken helt tør
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Jeg er løbet tør for benzin 2 gange Ked af det

Men scooter fejler ikke noget Grin
Skrevet af mig.

"Hvis det ikke er i stykker, så lad vær' med at pille". ;)
Svar
#11
Maestro Skrev:Ja... og dog.

Det skidt der flyder ovenvande kommer jo kun med ned hvis du kører tanken helt tør

Ja, det er sandt. Men man siger jo, at vandet altid ligger sig i bunden, derfor må man ikke køre den tør.
Svar


Forum spring: