Søg Garagen Hej Gæst! Register

Variator problem
#1
Står med ny variator rem efter den gamle sprang, jeg har også værktøjet der burde kunne blokerer starthjulet, men starthjulet sidder så langt uden at tænderne ikke kan få fat og den inderste del af variator med ruller sidder kilet fast i højgear position så kan ikke bare ligge den nye rem på plads !
En eller flere der har gode råd ?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Jeg forstår ikke riktig problemet. Starterhjulet har vel ikke flyttet sig ?
Svar
#3
Et eller flere bileder ville være en stor hjælp Grin af det som du skriver.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
#4
[Image: var1.jpg]

[Image: var2.jpg]

aluminum formula

Som der ses har jeg det rigtige værktøj til at låse starthjulet, men det virker som om starthjulet sidder ca. 6 mm. for langt ude til at det læser.
Selve variator incl. ruller er presset ind mod starthjulet og jeg har ikke fundet en løsning på hvordan det presses ind så remmen kan monteres, om billedet afslører noget som jeg har overset skal være usagt
Svar
#5
(18-08-2019, 15:02)rune75 Skrev: Jeg forstår ikke riktig problemet. Starterhjulet har vel ikke flyttet sig ?

Det virker somom starthjulet er flyttet 5 mm. incl. møtrikken
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Kan ikke se meget ud fra det meget dårlige utydelige biled der må være noget som ikke er samlet rigtigt men igen kan ikke rigtig se på det biled hvad der er sket Spørgsmålstegn .
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
#7
(18-08-2019, 20:38)Johannes Johansen Skrev: Kan ikke se meget ud fra det meget dårlige utydelige biled der må være noget som ikke er samlet rigtigt men igen kan ikke rigtig se på det biled hvad der er sket Spørgsmålstegn .

Ved godt at det billede ikke er godt, men der er ikke meget plads og blitzen drillede ! prøver at tage et bedre billede imorgen i sollys
Hvis der er noget der sidder forkert er det fra da jeg fjernede resterne af den gamle rem der havde efterladt " tråde "der var viklet ind i variator.
Remmen blev fjernet ved at pille startdrevet ud da det gav plads nok mellem starthjul og motorblok inden det hed spidstang til at fjerne resterne.
Problemet lige her og nu er møtrikken der holder variator fast på akslen, kommer den af er der muligt at se hvad der er sket.... der er ingen sideværks slør !
Inden jeg fjernede de " tråde " var der plads til at remmen kunne gå i bund i variator men den gik i højgears position hvor den nu er låst.
Der er overvejet at bruge en møtriksknudser ellers har Speedline et variator-tool der ser ud til at kunne bruges

Variatortool - Buzzetti
Varenummer: 5468
Svar
#8
Legg noen skiver eller møtrikker bak vario-verktøyet før du skruver det fast.
Svar
#9
Krumtappen din har nok forflyttet seg til siden.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Selvom billedet ikke er helt tydeligt, så er variatoren samlet forkert.
Mangler der ikke en bagplade til højre, op mod motorblok / krumptap ?
Alt det sorte smulder til højre, er vist remmen der er flået pga manglende bagplade.
Svar
#11
(19-08-2019, 14:08)Flitz Skrev: Selvom billedet ikke er helt tydeligt, så er variatoren samlet forkert.
Mangler der ikke en bagplade til højre, op mod motorblok / krumptap ?
Alt det sorte smulder til højre, er vist remmen der er flået pga manglende bagplade.

Hvis der mangler noget så har det aldrig været monteret !
Du har ret i at det sorte smulder er rester af remmen.
Mistanken om at krumtap har forskudt til sideværks kan afvises da motor let drejes med en gaffelnøgle.
Variator værktøjet jeg har er ikke beregnet til Vga selvom tap og hul passer med afstanden, Thansen kender ikke det værktøj og Speedline har den ikke på lager og kan ikke give en leveringsdato.
En ny møtrik kan ikke leveres før om en uge ellers havde jeg sat en møtrikknuser på den
Svar
#12
Der skal også sidde nogle sorte plastik styr på bag pladen hvids de mangler så vil du også få problemer, har du i det hele taget haft hele variatoren ude ? og set efter om rullerne ligger rigtigt i variatoren? en anden ting er at alt bør blive renset helt af så alt skidt og møg osv som har samlet sig der inde over alt kommer væk.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar


Forum spring: