Søg Garagen Hej Gæst! Register

Olieforbrug Kymco Super 8
#1
Kymcoen her i biksen bruger altså olie. 0,3 liter pr 500 kilometer, måske lidt mere. Den kører skam fint nok, men der skal holdes øje med det.
Jeg tror det er pakningerne på ventilstammerne der ikke lever op til forventningerne mere. Den har gået 15000 og er fra 2010.

Der er ikke oliespild, heller ikke ved simmeringene på krumtappen. Ved ikke om jeg/vi skal tage en dag og begynde kl 7.00 og af med motoren. Op på liften, skille skidtet ad og skifte pakninger og samtidigt (og selfølgeligt) skifte stempel og olieringene  Idé 

Jeg har prøvet med forskellige olier uden forskel i resultat. Nogen der ved noget, især med holdbarhed på ventil-pakningerne ???
Med venlig hilsen Henrik
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
(27-07-2019, 20:02)nallerplys Skrev: Kymcoen her i biksen bruger altså olie. 0,3 liter pr 500 kilometer, måske lidt mere. Den kører skam fint nok, men der skal holdes øje med det.
Jeg tror det er pakningerne på ventilstammerne der ikke lever op til forventningerne mere. Den har gået 15000 og er fra 2010.

Der er ikke oliespild, heller ikke ved simmeringene på krumtappen. Ved ikke om jeg/vi skal tage en dag og begynde kl 7.00 og af med motoren. Op på liften, skille skidtet ad og skifte pakninger og samtidigt (og selfølgeligt) skifte stempel og olieringene  Idé 

Jeg har prøvet med forskellige olier uden forskel i resultat. Nogen der ved noget, især med holdbarhed på ventil-pakningerne ???

Min er jo fra 15, men har kørt 27.000 km. Har ingen pakninger skiftet i/på motoren endnu.  Jeg har så intet mærkbart olieforbrug, eller spild af samme. Ja den smed olie ved ventildækslet engang, men det er blevet fikset.
 
Svar
#3
Ja men dækslet er også tæt, kan godt huske dine problemer der. De kan være lidt tricky og få tæt første gang.

Nej jeg tror ventil pakdåserne er blevet trætte, de er også 9 år. Og maskinen havde jo stået stille i et halvt års tid da vi købte den, det har ventilpakningerne heller ikke særlig godt af.
Med venlig hilsen Henrik
Svar
#4
(28-07-2019, 07:07)nallerplys Skrev: Ja men dækslet er også tæt, kan godt huske dine problemer der. De kan være lidt tricky og få tæt første gang.

Nej jeg tror ventil pakdåserne er blevet trætte, de er også 9 år. Og maskinen havde jo stået stille i et halvt års tid da vi købte den, det har ventilpakningerne heller ikke særlig godt af.

Jeg forventer det samme sker med min på et tidspunkt  Min står jo så kun stille nogle dage af gangen. Og selvfølgelig slides der dele, da de ikke er lavet til at holde evigt. Især ikke når den bliver produceret i bl.a. Kina  Smil
 
Svar
#5
Nogle dage ad gangen betyder netop intet, det er mere sådan et halvt års tid der giver indtørrede pakninger. Når de så skal i gang bliver der så revet noget i dem. En anden ting er alderen på 9 år, så kan man nok ikke forlange mere..... Og ja! Jeg sidder og gætter lidt men er motoren ikke utæt udvendigt, kommer et forbrug sandsynligvis derfra.

Skal man så købe originale stempelringe og pakninger eller hvad????  Jeg kan købe ringe og pakninger for 158 kr i scooterland, men om de dur ved jeg ikke.

Jeg satte nyt cylinder på min anden drengs Grido her i vinter. den halve flange knækkede ved udstødningen da jeg afmonterede den.
Da købte jeg et cylinderkit i "OEM kvalitet" ved  Thansen for nogle hundrede kroner. Det snurrer sgu fint, men må indrømme jeg var lidt skeptisk til at starte med.
Lige til information kører vi ikke tuning her på matriklen.
Med venlig hilsen Henrik
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(28-07-2019, 08:17)nallerplys Skrev: Nogle dage ad gangen betyder netop intet, det er mere sådan et halvt års tid der giver indtørrede pakninger. Når de så skal i gang bliver der så revet noget i dem. En anden ting er alderen på 9 år, så kan man nok ikke forlange mere..... Og ja! Jeg sidder og gætter lidt men er motoren ikke utæt udvendigt, kommer et forbrug sandsynligvis derfra.

Skal man så købe originale stempelringe og pakninger eller hvad????  Jeg kan købe ringe og pakninger for 158 kr i scooterland, men om de dur ved jeg ikke.

Jeg satte nyt cylinder på min anden drengs Grido her i vinter. den halve flange knækkede ved udstødningen da jeg afmonterede den.
Da købte jeg et cylinderkit i "OEM kvalitet" ved  Thansen for nogle hundrede kroner. Det snurrer sgu fint, men må indrømme jeg var lidt skeptisk til at starte med.
Lige til information kører vi ikke tuning her på matriklen.

Nu er jeg jo så tilhænger af, at bruge originale dele på scootere/knallerter. Men har da, da jeg havde Big, købt diverse uoriginale dele hos THansen. 

Men det stoppede rimelig hurtigt, da delene ikke holdt særlig længe. Jeg køber så stortset alle reservedele hos Speedline, og har gjort det lige siden de startede webshoppen op, for mange år siden. 

Når det gælder motor/bremser, synes jeg du skal holde dig til originale dele, så kan man måske slække lidt på kravene på andre dele.
 
Svar
#7
(28-07-2019, 08:45)Jps Skrev: Nu er jeg jo så tilhænger af, at bruge originale dele på scootere/knallerter. Men har da, da jeg havde Big, købt diverse uoriginale dele hos THansen. 

Men det stoppede rimelig hurtigt, da delene ikke holdt særlig længe. Jeg køber så stortset alle reservedele hos Speedline, og har gjort det lige siden de startede webshoppen op, for mange år siden. 

Når det gælder motor/bremser, synes jeg du skal holde dig til originale dele, så kan man måske slække lidt på kravene på andre dele.

Du har helt ret, for meget arbejde og lægge i det hvis noget svigter hurtigt derefter, og det koster så også kun 176kr originalt ved Speedline... De har så ikke ventilpakningerne på lager, men det kan de vel få hvis jeg spørger dem  Thumbs Up
Med venlig hilsen Henrik
Svar
#8
(28-07-2019, 09:45)nallerplys Skrev: Du har helt ret, for meget arbejde og lægge i det hvis noget svigter hurtigt derefter, og det koster så også kun 176kr originalt ved Speedline... De har så ikke ventilpakningerne på lager, men det kan de vel få hvis jeg spørger dem  Thumbs Up 

Jeg bruger så også KGI men de har dem heller ikke hjemme

Har du prøvet udlandet? (Tyskland F.eks.)  Smil
 
Svar
#9
Nej det gider jeg ikke for de her småting, på den anden side har T-hansen dem til Giantco Sprint. Dog ikke lokalt men de kan hentes 1/8 hvis jeg bestiller i dag.

Sprint og Super 8 har samme baotian motor, og en Sprint fejler ikke noget. Der har været en her engang, den virkede fint nok.
Med venlig hilsen Henrik
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(28-07-2019, 10:25)nallerplys Skrev: Nej det gider jeg ikke for de her småting, på den anden side har T-hansen dem til Giantco Sprint. Dog ikke lokalt men de kan hentes 1/8 hvis jeg bestiller i dag.

Sprint og Super 8 har samme baotian motor, og en Sprint fejler ikke noget. Der har været en her engang, den virkede fint nok.

OK  Smil Det er også nemmest, hvis en lokal biks har reservedelen.
 
Svar
#11
Update: Nu står motoren med baghjul og støttefod på liften og er skilt ad....Der skal en ny cylinder til og et stempel komplet. Resten fejler ingenting andet end jeg skal have ventilerne ud og skifte pakningerne på ventilstammerne... Alt sammen fint, men nu er jeg/vi gået i gang og jeg har købt en ny original Kymco karburator i stedet for den uoriginale der kom på da jeg knækkede kærven i tomgangs-dysen. Den sidder hvor den er og kommer ikke ud, kun hvis jeg giver mig til at spænde skidtet op i en fræser inde på job.

Spørgsmål: Den jeg har købt ligner den gamle på en prik, men har ikke samme nummer. Den hedder 16100-LDC8-E10, på en super 8 hedder de LEJ2

Det nummer den nye har, passer på en Agility i reservedelskataloget når jeg googler det. Vil det betyde en pind overhovedet??
Den der kina kopi jeg købte i panik har da også virket, den er bare lort når der startes med varm motor og plastikdækslet over gasspjældet (det vacumstyrede) er ikke den bedste løsning og holde ordentlig tæt.

Jeg gav 400 for den, spritny og i kassen endnu på guloggratis  Blink med øjet
Med venlig hilsen Henrik
Svar
#12
[quote pid='273405' dateline='1566150673']
Spørgsmål: Den jeg har købt ligner den gamle på en prik, men har ikke samme nummer. Den hedder 16100-LDC8-E10, på en super 8 hedder de LEJ2

Det nummer den nye har, passer på en Agility i reservedelskataloget når jeg googler det. Vil det betyde en pind overhovedet??


Jeg gav 400 for den, spritny og i kassen endnu på guloggratis  Blink med øjet
[/quote]





Begge er original på en Agility/super8 i følge treff på google så de burde ikke by på noget problem.  400 var en riktig fin pris. Pris i Norge https://nettbutikk.mcoslo.no/DELER-OG-UT...-LDC8-E10)
Svar


Forum spring: