Svar: 85
Tråde: 43
Tilmeldt: May 2009
Min nye Keeway giver et ryk og går i stå ved dagens første igangsætning i 1. gear? når jeg har kørt lidt og motoren er varm forsvinder problemet helt. Også ved genstart fra afbrudt motorgang.
Er det fordi maskinen er helt ny? eller skal den virkelig varme op i uendeligheder? jeg lader den stå i tomgang et par minutter i sommervarmen mens jeg får mc-tøjet på. Men ryk og motorstop!
Svar: 22.199
Tråde: 755
Tilmeldt: Jul 2005
(14-07-2019, 08:13)haojin Skrev: Min nye Keeway giver et ryk og går i stå ved dagens første igangsætning i 1. gear? når jeg har kørt lidt og motoren er varm forsvinder problemet helt. Også ved genstart fra afbrudt motorgang.
Er det fordi maskinen er helt ny? eller skal den virkelig varme op i uendeligheder? jeg lader den stå i tomgang et par minutter i sommervarmen mens jeg får mc-tøjet på. Men ryk og motorstop!
Det er vist ikke normalt for en helt ny MC. Tilbage til Thansen med den og få det fikset.
Anaig City Elf 2019 13.000 km.
Svar: 85
Tråde: 43
Tilmeldt: May 2009
Så er problemet løst!!! sæt i 2. gear først, så frigear, og så først 1. gear! (det hele med koblingen trukket). Hvad er forklaringen på den opførsel?
Svar: 22.199
Tråde: 755
Tilmeldt: Jul 2005
(18-07-2019, 22:34)haojin Skrev: Så er problemet løst!!! sæt i 2. gear først, så frigear, og så først 1. gear! (det hele med koblingen trukket). Hvad er forklaringen på den opførsel? 
Det er en kineser

. Nej det er da ikke normalt, gearkassen må været blevet samlet forkert.
Anaig City Elf 2019 13.000 km.
Svar: 1.821
Tråde: 64
Tilmeldt: Jul 2008
19-07-2019, 10:41
(Dette opslag var sidst ændret: 19-07-2019, 10:50 af rune75.)
(18-07-2019, 22:34)haojin Skrev: Så er problemet løst!!! sæt i 2. gear først, så frigear, og så først 1. gear! (det hele med koblingen trukket). Hvad er forklaringen på den opførsel? 
Forsøk dette: Før du starter motoren sett den i 1.gear-trykk inn clutchen og dytt motorsykkelen noen cm så du kjenner et rykk. (Du skal kunne trille/dytte sykkelen lett i gear med clutchen inne men det er rett normalt at den henger på efter å ha blivet kold) Da løsner clutchen og du kan antagelig starte opp og sette den i 1.gear uten at motoren stopper.
Dette "problemet" vil antagelig vli borte av sig selv efter litt brug og et olieskift. Det der skjer et at clutchen som består av mange skiver/lameller klistrer sig sammen når motoren står nogen timer og de løsner med et rykk men klarer alikevel at stoppe motoren når du setter den i 1.gear. Når du bruker 2.gear først er ikke utvekslingen like sterk og motoren stopper ikke. Jeg har akkurat samme erfaring med mange 50cc gearmaskine.
Svar: 85
Tråde: 43
Tilmeldt: May 2009
Tror du har ret Rune! det virker! tak!

image hosting
Svar: 355
Tråde: 3
Tilmeldt: Aug 2006
22-07-2019, 14:44
(Dette opslag var sidst ændret: 22-07-2019, 21:36 af Mortdk.)
Sådan en oliebadskobling kan godt "klæbe" lidt når olien er kold. Og på de fleste MC'er med oliebadskobling (næsten alle minus BMW og Ducati) høres et tydeligt KLONK, når 1. gear lægges i. Fænomenet forsvinder som regel, når motoren og olien er blevet varm.
Plejer gerne, at skifte op og ned gennem gearene, mens cyklen står på midterbenet med motoren i tomgang - det løsner som regel koblingspladerne, og 1. gear kan herefter lægges i uden klonk og ryk

.
Geely Grand Puma 150 '05 - 91.000 km
Haojin HJ125 '07 - 71.000 km (tidligere MC)
Svar: 85
Tråde: 43
Tilmeldt: May 2009
22-07-2019, 22:17
(Dette opslag var sidst ændret: 22-07-2019, 22:18 af haojin.)
også tak til Mortdk
Det virker med gearskiftene.
Svar: 1.754
Tråde: 63
Tilmeldt: Jan 2008
(22-07-2019, 22:17)haojin Skrev: også tak til Mortdk
Det virker med gearskiftene. 
Da jeg prøvede en keeway hos T-Hansen gik den i stå efter kort tid et par gange. Herefter kørte den fint. Ekspedienten mente, at det var fuzzy elektronikken der skulle vende sig til mig.