Søg Garagen Hej Gæst! Register

1. gear - igangsætning
#1
Min nye Keeway giver et ryk og går i stå ved dagens første igangsætning i 1. gear? når jeg har kørt lidt og motoren er varm forsvinder problemet helt. Også ved genstart fra afbrudt motorgang.

Er det fordi maskinen er helt ny? eller skal den virkelig varme op i uendeligheder? jeg lader den stå i tomgang et par minutter i sommervarmen mens jeg får mc-tøjet på. Men ryk og motorstop!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
(14-07-2019, 08:13)haojin Skrev: Min nye Keeway giver et ryk og går i stå ved dagens første igangsætning i 1. gear? når jeg har kørt lidt og motoren er varm forsvinder problemet helt. Også ved genstart fra afbrudt motorgang.

Er det fordi maskinen er helt ny? eller skal den virkelig varme op i uendeligheder? jeg lader den stå i tomgang et par minutter i sommervarmen mens jeg får mc-tøjet på. Men ryk og motorstop!

Det er vist ikke normalt for en helt ny MC. Tilbage til Thansen med den og få det fikset.
Ivecar plus 2023.
Svar
#3
Så er problemet løst!!! sæt i 2. gear først, så frigear, og så først 1. gear! (det hele med koblingen trukket). Hvad er forklaringen på den opførsel?  Spørgsmålstegn
Svar
#4
(18-07-2019, 22:34)haojin Skrev: Så er problemet løst!!! sæt i 2. gear først, så frigear, og så først 1. gear! (det hele med koblingen trukket). Hvad er forklaringen på den opførsel?  Spørgsmålstegn

Det er en kineser  Blink med øjet Smil . Nej det er da ikke normalt, gearkassen må været blevet samlet forkert.
Ivecar plus 2023.
Svar
#5
(18-07-2019, 22:34)haojin Skrev: Så er problemet løst!!! sæt i 2. gear først, så frigear, og så først 1. gear! (det hele med koblingen trukket). Hvad er forklaringen på den opførsel?  Spørgsmålstegn

Forsøk dette: Før du starter motoren sett den i 1.gear-trykk inn clutchen og dytt motorsykkelen noen cm så du kjenner et rykk. (Du skal kunne trille/dytte sykkelen lett i gear med clutchen inne men det er rett normalt at den henger på efter å ha blivet kold) Da løsner clutchen og du kan antagelig starte opp og sette den i 1.gear uten at motoren stopper.

Dette "problemet" vil antagelig vli borte av sig selv efter litt brug og et olieskift. Det der skjer et at clutchen som består av mange skiver/lameller klistrer sig sammen når motoren står nogen timer og de løsner med et rykk men klarer alikevel at stoppe motoren når du setter den i 1.gear. Når du bruker 2.gear først er ikke utvekslingen like sterk og motoren stopper ikke. Jeg har akkurat samme erfaring med mange 50cc gearmaskine.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Tror du har ret Rune! det virker! tak!

Grin[Image: IMG-20190223-150327.jpg]

image hosting
Svar
#7
Sådan en oliebadskobling kan godt "klæbe" lidt når olien er kold. Og på de fleste MC'er med oliebadskobling (næsten alle minus BMW og Ducati) høres et tydeligt KLONK, når 1. gear lægges i. Fænomenet forsvinder som regel, når motoren og olien er blevet varm.

Plejer gerne, at skifte op og ned gennem gearene, mens cyklen står på midterbenet med motoren i tomgang - det løsner som regel koblingspladerne, og 1. gear kan herefter lægges i uden klonk og ryk  Smil .
Geely Grand Puma 150 '05 - 107.000 km
Haojin HJ125 '07 - 71.000 km (tidligere MC)
Svar
#8
også tak til Mortdk
Det virker med gearskiftene.  Grin
Svar
#9
(22-07-2019, 22:17)haojin Skrev: også tak til Mortdk
Det virker med gearskiftene.  Grin

Da jeg prøvede en keeway hos T-Hansen gik den i stå efter kort tid et par gange. Herefter kørte den fint. Ekspedienten mente, at det var fuzzy elektronikken der skulle vende sig til mig.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: