Søg Garagen Hej Gæst! Register

De gode gamle tuningsdage :)
#1
Her er lidt nostalgi fra en svunden tid. Firmaet STC eksisterer ikke mere :
Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
(13-07-2019, 13:39)Jps Skrev: Her er lidt nostalgi fra en svunden tid. Firmaet STC eksisterer ikke mere :

Ja, det er ikke helt oppe i tiden at tune mere. Grin 

Har dog en 70cc Cylinderkit - Top Performance, til at ligge, de sidste 8 år til Vivacityen. Smil 

Vivacityen havde forresten 20 års fødselsdag den 10.7.

Svar
#3
(14-07-2019, 06:04)barden Skrev: Ja, det er ikke helt oppe i tiden at tune mere. Grin 

Har dog en 70cc Cylinderkit - Top Performance, til at ligge, de sidste 8 år til Vivacityen. Smil 

Vivacityen havde forresten 20 års fødselsdag den 10.7.

Der er enkelte her hvor jeg bor der kører tunet Men det er jo så også langt ude på landet (hvor Politiet også kan dukke op). Men det er da sjældent, man ser en knallert komme buldrende forbi en.

Og tillykke med "Viva'en"  Smil
Ivecar plus 2023.
Svar
#4
(14-07-2019, 09:51)Jps Skrev: Der er enkelte her hvor jeg bor der kører tunet Men det er jo så også langt ude på landet (hvor Politiet også kan dukke op). Men det er da sjældent, man ser en knallert komme buldrende forbi en.

Og tillykke med "Viva'en"  Smil

Tak tak. Smil

Jeg tror ikke der er en lovlig scooter herude. Det eneste vi ser herude, er fotovogne. Rullende øjne

Svar
#5
Var måske lidt for hurtig ang. ulovlige knallerter her i udkanten. Mødte også hele 4 af slagsen i går:
Knallerter med lidt for megen fart på.
Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Jeg møder efterhånden næsten kun lovlige scootere.
25'ere vil jeg tro, de kører dræbende langsomt.  Neutral
Svar
#7
Her i København ser jeg ikke så mange scootere i gadebilledet mere, jeg tror mange af de unge har taget el løbehjulene til sig, de står jo alle vegne og er let tilgængelige. De helt unge der stadig har scooter, der er 9 ud af 10 maskiner tunede og ofte er nummerpladerne afmonterede, for det er ikke svært at ryste politiet af ved at køre gennem en park eller et boligkvarter. Men ellers er det mest middelaldrende mænd og pizzabude der kører scootere herinde, typisk pgo'ere, t-hansen kinesere og tgb'ere og mange af pizzabudenes scootere har helt sikkert fået klippet begrænser ledningen, deres chauffører kører i øvrigt sjældent særligt pænt eller respekterer grundlæggende færdselsregler.
Svar
#8
Synes heller ikke man ser unge på scooter mere.
Husker dengang jeg var 16, samt mine brødes generationer som er 2 og 4 år ældre end mig. Dengang havde næsten alle drengene en tunet knallert når man blev 16, det var alles store hobby, det sku man bare have.

Nu, og de sidste år efterhånden sker det yderst sjældent man støder på en gruppe unge på knallert.

Jeg er 24 nu.
Knallert lagt på hylden for nu.

PT kørende i en splinterny Renault Twingo fra 21/1 2014

Smuksere min dejlige Fym A3 125'er :)
Svar
#9
Her hvor vi bor er der nu ikke mangel på  ulovlige knallerter

Indkøbsturen Lørdag formiddag er nu også altid akkompagneret af lyden fra div. Yasuni og GG udstødninger, de fleste af dem er hot 50ere som tarmene hænger halvt ud af, og nå ja! Kongerne af skrammel på to hjul, de såkaldte gearknallerter.


Det meste ligner, og er noget forskruet lort efter min mening  Grøn grin
Gilera Storm 2008
Piaggio NRG Extreme 2014
Kymco Super 8 4T 2010
VGA Grido 2013
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: