Søg Garagen Hej Gæst! Register

VGA Firefox 45 Euro4
#1
Hej i stuen.  Grin 

Jeg overvejer at købe en ny scooter, og har set mig lun på VGA Firefox hos Thansen. 

Jeg har tidligere købt en ny Giantco G-buddy, som jeg havde 3 år, og kørte 20.000 km. på. - Lange varme kilometer, som var stort set problemfri. Så den var jeg absolut tilfreds med. 

Hvordan er kvaliteten på VGA i forhold til Giantco? - Og hvad er der at sige for og imod VGA Firefox'en? 

Venlig hilsen Henrik.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Hej.

Det er sgu nok et religions-spørgsmål om man er til T-hansen eller ej Blink med øjet    


For mit eget vedkommende er der en VGA Grido her på matriklen. Og fra 2013, den kører altid og har kun svigtet da olieslangen revnede og 2 takt olien løb af. Heldigvis skete der ikke noget og den har olielampe der lyste op og advarede. Købt i oktober 17 med 8500km på tælleren og har nu gået 14000. Jeg vedligeholder den selv,  og det er min ene søn der ejer den. Vi ejer også en Kymco super 8 4takt og en Gilera her i huset, den står ikke tilbage for dem i hvert fald.

Vigtigst omkring driftsikkerhed er og lade være med at pille i alt muligt medmindre man ved hvad man laver, samt overholde noget service. (luftfilter, tændrør, kabler, bremser, olie osv)
Med venlig hilsen Henrik
Svar
#3
(06-07-2019, 23:15)nallerplys Skrev: Hej.

Det er sgu nok et religions-spørgsmål om man er til T-hansen eller ej Blink med øjet    


For mit eget vedkommende er der en VGA Grido her på matriklen. Og fra 2013, den kører altid og har kun svigtet da olieslangen revnede og 2 takt olien løb af. Heldigvis skete der ikke noget og den har olielampe der lyste op og advarede. Købt i oktober 17 med 8500km på tælleren og har nu gået 14000. Jeg vedligeholder den selv,  og det er min ene søn der ejer den. Vi ejer også en Kymco super 8 4takt og en Gilera her i huset, den står ikke tilbage for dem i hvert fald.

Vigtigst omkring driftsikkerhed er og lade være med at pille i alt muligt medmindre man ved hvad man laver, samt overholde noget service. (luftfilter, tændrør, kabler, bremser, olie osv)

Tak for svaret. 

Service har jeg tænkt mig at holde selv, og ja, den vil ikke blive forsømt, men derimod forkælet. Jeg har hidtil selv serviceret min G-buddy med olieskift, ventiljustering, osv.
Svar
#4
(06-07-2019, 22:27)scooterfjæs Skrev: (...)
Hvordan er kvaliteten på VGA i forhold til Giantco?

(...)

Den er nøjagtig den samme. VGA er et navn som T-Hansen har fundet på.  Giantco og Longija/Subitomotor, kommer alle fra Kinas land som hugger med arme og ben fra hinanden. Det er stort set ens derfra.


Så hvis du var glad for for din Giantco, så bliver du også glad for en "VGA". Smil

Svar
#5
(07-07-2019, 05:31)barden Skrev: Den er nøjagtig den samme. VGA er et navn som T-Hansen har fundet på.  Giantco og Longija/Subitomotor, kommer alle fra Kinas land som hugger med arme og ben fra hinanden. Det er stort set ens derfra.


Så hvis du var glad for for din Giantco, så bliver du også glad for en "VGA". Smil

Nåhh, jamen så jeg da bedre forstå at der ingen udenlandske hits dukker op, når jeg googler VGA Firefox, men kun nogle få danske Hits. Tak for informationen, den var nyttig. 

Jeg tror såmænd at Firefox vil gøre det godt hos mig. Med Bagagebox og leveringsomkostninger (og 3 års garantipakke, som jeg gerne vil have byttet til en hjelm, hvis det er muligt). Til i alt 8.687 kr. Jeg synes det lyder som et godt tilbud.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(07-07-2019, 11:08)scooterfjæs Skrev: Nåhh, jamen så jeg da bedre forstå at der ingen udenlandske hits dukker op, når jeg googler VGA Firefox, men kun nogle få danske Hits. Tak for informationen, den var nyttig. 

Jeg tror såmænd at Firefox vil gøre det godt hos mig. Med Bagagebox og leveringsomkostninger (og 3 års garantipakke, som jeg gerne vil have byttet til en hjelm, hvis det er muligt). Til i alt 8.687 kr. Jeg synes det lyder som et godt tilbud.

Det går nok ikke helt galt. Du lyder også som en der passer godt på sine ting. Smil 

Jeg har en kollega, der købte en spritny Giantco Sprint. Den rundede 15000km, inden han solgte den. Han brugte den bare til og fra arbejde. Han fik bare det første eftersyn og toppede kun op med olie. Den fik aldrig rem og nye ruller.

Så købte han en demo VGA Explorer, som efterhånden også har kørt 13000km. Han har skiftet olie på den som det eneste. Rem og ruller er de samme. Men den skriger når han sætter igang. Men køre, det gør den. Grin

Svar
#7
Jeg købte en VGA Firefox (30) Euro3 for et år siden og har ingen problemer haft, andet end en kendt "børnesygdom" for min model. Nemlig at forlygtens led panel begynder at blinke eller helt dø efter ganske kort tid, så det blev skiftet på garantien da led panelet ganske rigtigt døde efter præcis ½ år.
Jeg vil vove at påstå at 30 og 45 modellen er fuldstændigt identiske, bortset fra cdi'en og typenummer. 30'eren er reelt en 25'er der for mit vedkommende gudskelov kører 31 km/t (præcis gps måling).
Stikket på cdi'erne er ens, så en 30'er kan køre 45 og hiver man stikket til den famøse begrænser, så triller begge modeller 55-60 km/t.

Kvaliteten af scooteren er god til prisen, servicér den jævnligt og jeg vil tro du kan køre mange km på den.
Vær opmærksom på at scooteren leveres med en bagagebærer i plastik, der skal skiftes ud med en i aluminium (799,-) hvis du skal have tunge sager bagpå i bagageboksen. Hvis ikke scooteren leveres med bagageboksen monteret, så find en boremaskine frem, for uanset hvordan man vender universalbeslaget, så passer ingen af monteringshullerne. Den opgivne benzinøkonomi kan du ikke regne med, den har de vist opnået ved at placere en 45 kg's kineser i strid medvind på en ubegrænset scooter. En 30'er kører maks 25 km literen med alle begrænsninger (Bykørsel, København, mange opbremsninger pga uopmærksomme fodgængere, cyklister og løbehjul) en 45'er kører helt sikkert længere på literen, da man ikke skal køre slalom som på cykelstien. 
Jeg er 185 cm høj og mht kørestilling og benplads så er den glimrende. Sædet er måske en tand for hårdt, for selvom min bagdel er ok polstret så sover den efter ½ times uafbrudt kørsel.
Mht den opgivne 6,2 liters benzintank, så vil jeg tro den indeholder 1,2 liter plastik da jeg ikke kan presse mere end 5 liter benzin i den.

Ovenstående er som sagt skrevet om Euro3 modellen. Jeg vil tro modellen er næsten identisk med Euro4 modellen, bortset fra begrænsningerne. Euro3 modellen er kun begrænset i cdi, såvidt jeg ved har Euro4 modellen flere begrænsninger af de traditionelle slags.
Svar
#8
(07-07-2019, 11:34)barden Skrev: Det går nok ikke helt galt. Du lyder også som en der passer godt på sine ting. Smil 

Jeg har en kollega, der købte en spritny Giantco Sprint. Den rundede 15000km, inden han solgte den. Han brugte den bare til og fra arbejde. Han fik bare det første eftersyn og toppede kun op med olie. Den fik aldrig rem og nye ruller.

Så købte han en demo VGA Explorer, som efterhånden også har kørt 13000km. Han har skiftet olie på den som det eneste. Rem og ruller er de samme. Men den skriger når han sætter igang. Men køre, det gør den. Grin
Svar
#9
Ja tingene har bedst af at få lidt kærlighed i ny og næ. Jeg elsker at pudse og pleje køretøjer, så det går nok. ?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(08-07-2019, 22:44)Flitz Skrev: Jeg købte en VGA Firefox (30) Euro3 for et år siden og har ingen problemer haft, andet end en kendt "børnesygdom" for min model. Nemlig at forlygtens led panel begynder at blinke eller helt dø efter ganske kort tid, så det blev skiftet på garantien da led panelet ganske rigtigt døde efter præcis ½ år.
Jeg vil vove at påstå at 30 og 45 modellen er fuldstændigt identiske, bortset fra cdi'en og typenummer. 30'eren er reelt en 25'er der for mit vedkommende gudskelov kører 31 km/t (præcis gps måling).
Stikket på cdi'erne er ens, så en 30'er kan køre 45 og hiver man stikket til den famøse begrænser, så triller begge modeller 55-60 km/t.

Kvaliteten af scooteren er god til prisen, servicér den jævnligt og jeg vil tro du kan køre mange km på den.
Vær opmærksom på at scooteren leveres med en bagagebærer i plastik, der skal skiftes ud med en i aluminium (799,-) hvis du skal have tunge sager bagpå i bagageboksen. Hvis ikke scooteren leveres med bagageboksen monteret, så find en boremaskine frem, for uanset hvordan man vender universalbeslaget, så passer ingen af monteringshullerne. Den opgivne benzinøkonomi kan du ikke regne med, den har de vist opnået ved at placere en 45 kg's kineser i strid medvind på en ubegrænset scooter. En 30'er kører maks 25 km literen med alle begrænsninger (Bykørsel, København, mange opbremsninger pga uopmærksomme fodgængere, cyklister og løbehjul) en 45'er kører helt sikkert længere på literen, da man ikke skal køre slalom som på cykelstien. 
Jeg er 185 cm høj og mht kørestilling og benplads så er den glimrende. Sædet er måske en tand for hårdt, for selvom min bagdel er ok polstret så sover den efter ½ times uafbrudt kørsel.
Mht den opgivne 6,2 liters benzintank, så vil jeg tro den indeholder 1,2 liter plastik da jeg ikke kan presse mere end 5 liter benzin i den.

Ovenstående er som sagt skrevet om Euro3 modellen. Jeg vil tro modellen er næsten identisk med Euro4 modellen, bortset fra begrænsningerne. Euro3 modellen er kun begrænset i cdi, såvidt jeg ved har Euro4 modellen flere begrænsninger af de traditionelle slags.

Sikke et fantastisk godt og fyldestgørende svar, det er virkelig noget jeg kan bruge til noget. 

Min Firefox bliver - som du skriver - en euro4. Jeg tænker ikke at jeg vil ændre en hel masse, for at få den til at køre hurtigere.

Angående bagageboksen, så opdagede jeg præcis det samme, at ikke alle huller passer på én gang, men vil dog ikke til at bore i en ny scooter, så den må sidde så godt den nu kan, med skruer og spændeskiver.
Svar
#11
God idé, lad være med at pille begrænsninger - med lidt held kører den 50.
Det er mc / bil kørekortet der er i fare hvis man bliver snuppet på en 45'er der kan køre alt for hurtigt.
Svar
#12
(13-07-2019, 00:23)Flitz Skrev: God idé, lad være med at pille begrænsninger - med lidt held kører den 50.
Det er mc / bil kørekortet der er i fare hvis man bliver snuppet på en 45'er der kan køre alt for hurtigt.

Ja, jeg har kørekort til begge dele, plus til taxa og truck, så det vil jeg ikke sætte over styr.

Og påkører man en person, kan konsekvenserne blive uoverskuelige.. - Det er i mine øjne ikke det værd. Jeg har tid nok når jeg kører scooter.
Svar


Forum spring: