Svar: 271
Tråde: 17
Tilmeldt: Mar 2010
(13-07-2019, 07:47)scooterfjæs Skrev: Ja, jeg har kørekort til begge dele, plus til taxa og truck, så det vil jeg ikke sætte over styr.
Og påkører man en person, kan konsekvenserne blive uoverskuelige.. - Det er i mine øjne ikke det værd. Jeg har tid nok når jeg kører scooter.
 kan jeg kun tilslutte mig, jeg har så kun bil og mc
Gilera Storm 2008
Piaggio NRG Extreme 2014
Kymco Super 8 4T 2010
VGA Grido 2013
Svar: 22.207
Tråde: 755
Tilmeldt: Jul 2005
(13-07-2019, 07:47)scooterfjæs Skrev: Ja, jeg har kørekort til begge dele, plus til taxa og truck, så det vil jeg ikke sætte over styr.
Og påkører man en person, kan konsekvenserne blive uoverskuelige.. - Det er i mine øjne ikke det værd. Jeg har tid nok når jeg kører scooter.
Hvis du skulle havne på et rullefelt, så er grænsen 63,9(64)Km/t før kortet ryger. Ja du skal faktisk bare lidt over den nævnte hastighed, så det farvel til kortet. Bliver du lasernålt med den hastighed, så er det farvel til kortet med det samme.
Anaig City Elf 2019 13.000 km.
Svar: 35
Tråde: 4
Tilmeldt: Jul 2019
(13-07-2019, 09:52)Jps Skrev: Hvis du skulle havne på et rullefelt, så er grænsen 63,9(64)Km/t før kortet ryger. Ja du skal faktisk bare lidt over den nævnte hastighed, så det farvel til kortet. Bliver du lasernålt med den hastighed, så er det farvel til kortet med det samme.
Ja ok, det kommer så ikke til at ske, men tak for nyttigt information. ?
Svar: 22.207
Tråde: 755
Tilmeldt: Jul 2005
13-07-2019, 11:14
(Dette opslag var sidst ændret: 13-07-2019, 11:15 af Jps.)
(13-07-2019, 10:50)scooterfjæs Skrev: Ja ok, det kommer så ikke til at ske, men tak for nyttigt information. ?
Jeg tror det er sjældent at Politiet tjekker en 45'r på feltet, og lige så sjældent at man bliver stoppet på en 45'r ved lasermåling. Det er jo altid 30'erne man hører/læser mest om, i den henseende.
Anaig City Elf 2019 13.000 km.
Svar: 35
Tråde: 4
Tilmeldt: Jul 2019
(13-07-2019, 11:14)Jps Skrev: Jeg tror det er sjældent at Politiet tjekker en 45'r på feltet, og lige så sjældent at man bliver stoppet på en 45'r ved lasermåling. Det er jo altid 30'erne man hører/læser mest om, i den henseende.
Min smiley blev desværre til et spørgsmålstegn. Beklager.
Svar: 35
Tråde: 4
Tilmeldt: Jul 2019
(08-07-2019, 23:44)Flitz Skrev: Jeg købte en VGA Firefox (30) Euro3 for et år siden og har ingen problemer haft, andet end en kendt "børnesygdom" for min model. Nemlig at forlygtens led panel begynder at blinke eller helt dø efter ganske kort tid, så det blev skiftet på garantien da led panelet ganske rigtigt døde efter præcis ½ år.
Jeg vil vove at påstå at 30 og 45 modellen er fuldstændigt identiske, bortset fra cdi'en og typenummer. 30'eren er reelt en 25'er der for mit vedkommende gudskelov kører 31 km/t (præcis gps måling).
Stikket på cdi'erne er ens, så en 30'er kan køre 45 og hiver man stikket til den famøse begrænser, så triller begge modeller 55-60 km/t.
Kvaliteten af scooteren er god til prisen, servicér den jævnligt og jeg vil tro du kan køre mange km på den.
Vær opmærksom på at scooteren leveres med en bagagebærer i plastik, der skal skiftes ud med en i aluminium (799,-) hvis du skal have tunge sager bagpå i bagageboksen. Hvis ikke scooteren leveres med bagageboksen monteret, så find en boremaskine frem, for uanset hvordan man vender universalbeslaget, så passer ingen af monteringshullerne. Den opgivne benzinøkonomi kan du ikke regne med, den har de vist opnået ved at placere en 45 kg's kineser i strid medvind på en ubegrænset scooter. En 30'er kører maks 25 km literen med alle begrænsninger (Bykørsel, København, mange opbremsninger pga uopmærksomme fodgængere, cyklister og løbehjul) en 45'er kører helt sikkert længere på literen, da man ikke skal køre slalom som på cykelstien.
Jeg er 185 cm høj og mht kørestilling og benplads så er den glimrende. Sædet er måske en tand for hårdt, for selvom min bagdel er ok polstret så sover den efter ½ times uafbrudt kørsel.
Mht den opgivne 6,2 liters benzintank, så vil jeg tro den indeholder 1,2 liter plastik da jeg ikke kan presse mere end 5 liter benzin i den.
Ovenstående er som sagt skrevet om Euro3 modellen. Jeg vil tro modellen er næsten identisk med Euro4 modellen, bortset fra begrænsningerne. Euro3 modellen er kun begrænset i cdi, såvidt jeg ved har Euro4 modellen flere begrænsninger af de traditionelle slags.
Led-panel i forlygten? - Det syntes jeg ikke rigtig at jeg kan få øje på..
På Explora er det nemt at se, men på Firefox kan jeg ikke umiddelbart se det..
Svar: 242
Tråde: 5
Tilmeldt: Jul 2015
(20-07-2019, 14:37)scooterfjæs Skrev: Led-panel i forlygten? - Det syntes jeg ikke rigtig at jeg kan få øje på..
På Explora er det nemt at se, men på Firefox kan jeg ikke umiddelbart se det..
Nærlys er led, fjernlys er traditionel halogen.
Har lige tjekket info på Euro 4'eren, og det ser ud til de har lavet forlygten om til en normal pære.
Det skal du være glad for, led forlygten giver et fimset lys.
Svar: 35
Tråde: 4
Tilmeldt: Jul 2019
(21-07-2019, 01:27)Flitz Skrev: Nærlys er led, fjernlys er traditionel halogen.
Har lige tjekket info på Euro 4'eren, og det ser ud til de har lavet forlygten om til en normal pære.
Det skal du være glad for, led forlygten giver et fimset lys.
Det lyder fint.
Så det "runde tykke forstørrelsesglas" (ellipsoid hedder det vist) er der altså stadigvæk, det er bare LED-panelet/lyset bag dette "glas" som er udskiftet til en mere traditionel halogenpære. - Er det rigtigt forstået?
Svar: 242
Tråde: 5
Tilmeldt: Jul 2015
(21-07-2019, 13:00)scooterfjæs Skrev: Det lyder fint.
Så det "runde tykke forstørrelsesglas" (ellipsoid hedder det vist) er der altså stadigvæk, det er bare LED-panelet/lyset bag dette "glas" som er udskiftet til en mere traditionel halogenpære. - Er det rigtigt forstået?
Yep!
Svar: 35
Tråde: 4
Tilmeldt: Jul 2019
(22-07-2019, 00:41)Flitz Skrev: Yep!
Super.
|