Søg Garagen Hej Gæst! Register

Peugeot Elystar, begrænsninger
#1
Hej kære venner


Jeg sider og brænder med en række spørgsmål, som jeg måske er så heldig, at nogle her på forum kender svarene til.

For et par måneder siden købte jeg en Peugeot Elystar 50 fra 2006 (karburator model) hvor der ikke sad ring i varioen.
Jeg fik en hel pose med ringe med, og har prøvet mig lidt frem. 
Uden ringen i, førte den omkring 75 på speedometret, og er jeg altså en gut på 110 kg. 

Mit mål er, at få den til, at køre omkring 50 km/t uden, at der er pillet ved andet end ved ringen ved variatoren.

Er modellen født med andre begrænsninger end ringen i varioen?
Evt i CDI'en?
Hvilken størrelse ring sad der i fra ny?

Og endeligt... når politiet sætter knallerten på rullerne, er der så modstand i rullerne, eller er det nærmest tophastigheden den kan opnå uden, at skulle slæbe sig selv og føreren?

Jeg ved, at der på udstødningen sidder et blændrør som skal modvirke, at motoren tager for mange omdrejninger, men der sidder der stadig. Da jeg købte fik jeg en masse papirer med, og blandt dem lå et stykke papir med en vejledning i, hvordan man skære det over, svejse en plade i, og svejse blændrøret på igen, slibe og male så det ikke umiddelbart kan ses.
Jeg tror ikke, at der er pillet ved udstødningen, men jeg har for en sikkerheds skyld købt en brugt udstødning i Estland som jeg skal have afprøvet, men er ikke kommet så langt endnu.
 

Et irritations moment for mig er, at den tager rigtig mange omdrejninger inden den overhoveder begynder at bevæge sig ved igangsætning... er det normalt?
For at afhjælpe problemet lidt forsøgte jeg, at montere 10 g ruller foran istedet for dem der var (vist nok 6,5 G) men det ændrede intet.
Måske har jeg bare svært ved, at akklimatisere fra min Piaggio Fly 4t som nærmest trækker øjeblikkeligt.

Mvh
Jens
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
De eneste begrænsninger der er på den model  er pladen i variator og så blindrøret på udstødningen.

Svar
#3
(05-07-2019, 15:46)Hopper Skrev: {...}
 

Et irritations moment for mig er, at den tager rigtig mange omdrejninger inden den overhoveder begynder at bevæge sig ved igangsætning... er det normalt?
{...}

Ja, dog skal den gerne bevæge sig med det samme. Koblingen kan være færdig. Men jeg har aldrig set en defekt peugeot kobling.

Svar
#4
(07-07-2019, 12:47)barden Skrev: De eneste begrænsninger der er på den model  er pladen i variator og så blindrøret på udstødningen.

Hej Barden, tak for svaret...der er rart, at vide i hvilke retninger jeg skal søge.
Måske kan jeg bestille en original plade/ring, for det er vel en ring som sidder i variatoren.

P.t har jeg sat en 4.5 mm ring i variatoren, og jeg skal nok lige en tand op.
Men, allerførst skal jeg nok finde ud af, om der er pillet ved udstødningen, og få kontrol over omdrejningerne, hvis det er nødvendigt, og derefter finde en passende ring til variatoren.
Svar
#5
(07-07-2019, 12:50)barden Skrev: Ja, dog skal den gerne bevæge sig med det samme. Koblingen kan være færdig. Men jeg har aldrig set en defekt peugeot kobling.

jeg ved ikke så meget om koblingen, men men er der ikke noget om, at man kan skifte fjedrene i den således, at der skal flere omdrejninger til før end, at remskiverne presses fra hinanden ? 
Dette skulle være for, at opnå hurtigere acceleration.

Som jeg forstår det, så sidder der 3 små fjedre i koblingen... er de små fjedre nogle som folk bytter ud for at opnå et eller andet?

Der sidder også en stor fjeder, og jeg forestiller mig, at det er den fjeder man skifter til en kraftigere for, at ændre på accelerationen.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: