Svar: 18
Tråde: 4
Tilmeldt: Jul 2011
Hej. Nu har jeg igen rodet mig ud i en billig scooter
Har købt en brugt VGA Explora. Den er fra i oktober 2018. Den har kun gået 550 km men har ingen garanti. Da jeg købte den for 300 km siden gik den rigtig godt, og speedometeret stod på PRÆCIS 45 km/t. Nu kommer det ikke højere end max 42 km/t, og jeg synes den trækker lidt ujævnt ved tophastighed. Desuden oplever jeg at den trækker lidt skidt op ad bakke og accelererer vist også knapt så hurtigt.
Hvad tror i det kan være galt?
Jeg vil også gerne vide om der er en måde at få den til at løbe bare en lille bitte smule hurtigere
Hvis man vil vide om en mand er i midtvejskrise skal man bare kigge mellem hans ben. Der vil man finde en motorcykel.
Svar: 271
Tråde: 17
Tilmeldt: Mar 2010
16-06-2019, 20:08
(Dette opslag var sidst ændret: 16-06-2019, 20:10 af nallerplys.)
Variatorrem og ruller skal da tjekkes...muligt remmen er slidt og ikke tager ordentligt fat...Luftfilter skal også tjekkes og tændrøret.
Og ja! En rem i "super" kvalitet fra Thansen kan sagtens svigte efter 850 km, det har jeg selv konstateret 2 gamge
Gilera Storm 2008
Piaggio NRG Extreme 2014
Kymco Super 8 4T 2010
VGA Grido 2013
Svar: 242
Tråde: 5
Tilmeldt: Jul 2015
Det er en 30'er ikk ?
Et speedometer på en VGA der viser 45 km/t, er i virkeligheden 30-35 km/t.
Hvis det er Euro 3 modellen er den rigtig nem at få til at løbe lidt stærkere, men er det Euro 4 modellen så er det en anelse mere bøvlet.
Svar: 18
Tråde: 4
Tilmeldt: Jul 2011
(17-06-2019, 19:39)Flitz Skrev: Det er en 30'er ikk ?
Et speedometer på en VGA der viser 45 km/t, er i virkeligheden 30-35 km/t.
Hvis det er Euro 3 modellen er den rigtig nem at få til at løbe lidt stærkere, men er det Euro 4 modellen så er det en anelse mere bøvlet.
Det er en 45 euro 4. Jeg har kontrolleret speedometer med GPS, og det viser faktisk (til min overraskelse) fuldstændig korrekt. 45 = 45! Det viste sig i øvrigt at være remmen som allerede var begyndt at give op efter 500 km. Fik den først skiftet ved 900. Nu triller jeg 47-48 km/t. Den tvivlsomme kinesiske kvalitet skinner igennem: Jeg måtte skifte batteriet ved 200 km efter den havde stået stille i 4 mdr. Nu har jeg imidlertid fået et "flat-spot" under acceleration: Den trækker lidt svagere mellem 25 og 35 km/t. Op til 25 trækker den fint, men så går det lidt tungere derfra og op til de 35 - hvor den så tager bedre fat igen. Det betyder at jeg kan blive "fanget" op ad bakke med 30 km/t. Kan det være remmen der lige skal køres til?
Hvis man vil vide om en mand er i midtvejskrise skal man bare kigge mellem hans ben. Der vil man finde en motorcykel.
Svar: 242
Tråde: 5
Tilmeldt: Jul 2015
(06-08-2019, 08:57)TroLLo Skrev: Det er en 45 euro 4. Jeg har kontrolleret speedometer med GPS, og det viser faktisk (til min overraskelse) fuldstændig korrekt. 45 = 45! Det viste sig i øvrigt at være remmen som allerede var begyndt at give op efter 500 km. Fik den først skiftet ved 900. Nu triller jeg 47-48 km/t. Den tvivlsomme kinesiske kvalitet skinner igennem: Jeg måtte skifte batteriet ved 200 km efter den havde stået stille i 4 mdr. Nu har jeg imidlertid fået et "flat-spot" under acceleration: Den trækker lidt svagere mellem 25 og 35 km/t. Op til 25 trækker den fint, men så går det lidt tungere derfra og op til de 35 - hvor den så tager bedre fat igen. Det betyder at jeg kan blive "fanget" op ad bakke med 30 km/t. Kan det være remmen der lige skal køres til?
Det tror jeg ikke, omend jeg har ikke prøvet at skifte rem på nogen af mine kinesere endnu.
Men hvis remmen var af så tvivlsom kvalitet, hvordan er rullerne så - prøv at tjekke dem.
I øvrigt, hvis du har rundet 1000 km med den, så er ventilerne ved at være "kørt til" og så skal du tjekke ventilspillerummet.
Jeg vil tro at indsugningsventil skal stå på 0.08 mm og udstødningsventil på 0,06 mm som med så mange andre kinesere (GY6).