Søg Garagen Hej Gæst! Register

Død scooter
#1
Hej,

Jeg har haft nogle problemer med min scooter her på det sidste.

Til at starte med gik den pludselig i stå, så blev tændrøret renset og så kunne den køre lidt igen.

Så fik den startproblemer og her i går ville den bare intet, den kunne overhovedet ikke startes!

Idag skulle min far se på det og så kunne motoren slet ikke startes, man kunne ikke engang tørne den. Han fik set lidt på det og det viste sig så, desværre, at det var cylinderen, stemplet og nålelejet der var gået i stykker.

Nålelejet var der næsten intet tilbage af mere, cylinderen var kaput og stemlet havde store huller, "nåle" havde bla. brændt sig fast i stemplet!

Det var rigtig nederen!

Så nu har jeg købt et cylinderkit, så mangler det bare at komme på

Men F*** det stinker! Ond
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Inden du samler det hele, så tjek lige om hullet på pejlstangen(der hvor nålelejet skal sidde) ikke er blevet slidt ovalt, for så skal du have en ny krumtap i. Du kan nøjes med at skifte pejlstangen, men det kræver noget specielt værktøj til den operation.
Svar
#3
Jps Skrev:Inden du samler det hele, så tjek lige om hullet på pejlstangen(der hvor nålelejet skal sidde) ikke er blevet slidt ovalt, for så skal du have en ny krumtap i. Du kan nøjes med at skifte pejlstangen, men det kræver noget specielt værktøj til den operation.

Den er ikke oval, men heller ikke helt rund. dvs. at den var rund, men der var nogle små "ridser" i pejlstangen
Svar
#4
h_haugbolle Skrev:Men der var nogle små "ridser" i pejlstangen


Du mener vel pejlstangen?? ikke i selve hullet, i toppen af den. Smil
Svar
#5
Jps Skrev:Du mener vel pejlstangen?? ikke i selve hullet, i toppen af den. Smil

Det er i hullet, hvor nålelejet skal sidde Græder
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
h_haugbolle Skrev:Det er i hullet, hvor nålelejet skal sidde Græder

Nå okay. Men jeg tror nu ikke de betyder noget, med mindre de er dybe. For så kan nålelejet måske finde på at sætte sig fast, så det knækker. Og så har du problemet igen.
Svar
#7
Jps Skrev:Nå okay. Men jeg tror nu ikke de betyder noget, med mindre de er dybe. For så kan nålelejet måske finde på at sætte sig fast, så det knækker. Og så har du problemet igen.

Nej, jeg håber virkelig ikke det sker igen!

Så jeg håber

Det gamle nåleleje var også knækket, faktisk var der ca. kun 1/5 af selve nålelejet tilbage!

Forresten, er det meget skidt hvis nogle af de der "nåle" fra nålelejet, måske ligger lidt rundt dernede ved cylinderen osv?
Svar
#8
h_haugbolle Skrev:Forresten, er det meget skidt hvis nogle af de der "nåle" fra nålelejet, måske ligger lidt rundt dernede ved cylinderen osv?

De kan finde på at falde ned i krumtappen, og blokere for den, så den ikke kan køre rundt. Så du er nødt til at tjekke det. Hvis du har en gammel støvsuger, en lille tragt, og et stykke benzinslange til at sætte på tragten, så kan du støvsuge delene op på den måde. Den metode har jeg brugt en del gange gennem årene, med succes. En magnet kan måske også bruges??
Svar
#9
Kan man evt. bruge en bronzebøsning istedet for nålelejet?

Og er det bedre? hvis ja, hvor kan man så købe det? :roll:
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Jeg ville skfite til en anden krumtap/lejer når du nu alligevel skal igang med en halvstor reperation.
Så er du både sikker på at få alle evt. stumper ud af blokken, og du har så en tap med tilhørende nåleleje, der kan holde til en masse kræfter.
Svar


Forum spring: