Søg Garagen Hej Gæst! Register

Cpi oliver intet optræk eller topfart med Leovince tt knækudstødning
#1
Har købt mig en cpi oliver, som jeg gerne ville have til at gå hurtigere. Jeg ringede til speedline, og de lovede mig at min cpi ville køre mega godt med - 70 cc cylinder. lettere rullere. Støre dyse. Og en trykfjeder+22%. + Leovince tt knækudstødning som prikken over i'et. Alt andet er std  luftfilter, karburator, variator osv. Skulle meget gerne have fjernet alle begrænsninger den gik ihvertfald 60 før alle de nye ting kom på. Nu har jeg monteret de ting jeg fik fra speedline. men den går Max 30 km i timen af en eller anden grund? Har rodet med det her et stykke tid nu, og har ikke kunne løse dette problem selv. så håber lidt der er en eller anden med mere forstand på tun end jeg har som kan rede mig haha? på forhånd tak
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Hvad med at så kontakte Speedline ? da det er dem som der har solgt dig delene ? du skriver jo intet om hvad for en kaburator du vil bruge og om du vil bruge standart filter kassen osv du skriver det bare som at du har købt en pakkeløsning og at du har fået en oplysning fra speedline at de dele skulle du købe ?.
Der kan jo være 1000 grunde til at det ikke virker, og når du tuner er det aldrig plug and play der skal også indstilles på fks kaburator og nogle gange skal motor blok osv modifiseres det kommer meget an på hvad det er for dele.
Så er det lige meget om det er en Cpi eller Pgo eller hvad man nu har af knallert så er det andrig bare at monterer og tro at det virker med det samme, jeg ved ikke om en sælger fra Speedline har sagt over telefonen at det bare er lige at monterer så kører det bare? i givet tilfælde så har de fejl informeret dig, men det virker bare underligt da Speedline også selv laver repartioner på knallerter så det virker underligt.
Men ring til dem og klag din nød.
Undskyld var lige lidt hurdig på aftrækkeren med det med kaburatoren at du så vil bruge den orginale, den er hvist kun 12mm og hvids du er heldig så kan du dysse den op så du kan få den til at køre men det ville nok være mere optimalt med en rigtig Dellorto 17.5 mm eller lidt stører til 70 cc cylinderer men du skal nok regne med en dysse i 80-82 i den 12mm moske men det er meget forskælligt fra knallert til knallert og det er slet ikke sikkert at du kan få det til at køre ordenligt.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
#3
På et af mine første tunsæt på min første Dr. Big, var det trykfjederen og "tunremmen" der havde skylden for den lave fart, som den kørte med. Mener det omkring de 40 km/t dengang. Væk med trykfjeder og rem, i med de originale dele, så kørte den omkring de 75-80 km/t . Det var så med en modificeret lovlig udstødning (lukket blindrør).
 47 år på 2 hjul. Kymco Super 8 2015 25.000 km.
Svar
#4
Som jeg også skrev er det ikke bare at monterer nogle dele og tro at det virker fra dag et af Grøn grin .
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
#5
(13-05-2019, 18:58)Johannes Johansen Skrev: Hvad med at så kontakte Speedline ? da det er dem som der har solgt dig delene ? du skriver jo intet om hvad for en kaburator du vil bruge og om du vil bruge standart filter kassen osv du skriver det bare som at du har købt en pakkeløsning og at du har fået en oplysning fra speedline at de dele skulle du købe ?.
Der kan jo være 1000 grunde til at det ikke virker, og når du tuner er det aldrig plug and play der skal også indstilles på fks kaburator og nogle gange skal motor blok osv modifiseres det kommer meget an på hvad det er for dele.
Så er det lige meget om det er en Cpi eller Pgo eller hvad man nu har af knallert så er det andrig bare at monterer og tro at det virker med det samme, jeg ved ikke om en sælger fra Speedline har sagt over telefonen at det bare er lige at monterer så kører det bare? i givet tilfælde så har de fejl informeret dig, men det virker bare underligt da Speedline også selv laver repartioner på knallerter så det virker underligt.
Men ring til dem og klag din nød.
Undskyld var lige lidt hurdig på aftrækkeren med det med kaburatoren at du så vil bruge den orginale, den er hvist kun 12mm og hvids du er heldig så kan du dysse den op så du kan få den til at køre men det ville nok være mere optimalt med en rigtig Dellorto 17.5 mm eller lidt stører til 70 cc cylinderer men du skal nok regne med en dysse i 80-82 i den 12mm moske men det er meget forskælligt fra knallert til knallert og det er slet ikke sikkert at du kan få det til at køre ordenligt.
Hej tak for svar, har indstillet karburator og skiftet til en dyse str 80 idag og det har ikke hjulpet det mindste. Vil helt sikkert ringe til speedline og høre hvordan det her skulle kunne køre sammen for det var jeg blevet lovet. Vil også bare gerne have hjælp til hvad man kunne gøre for at få den til at køre ordentligt med den Leo vinci tt knæk udstødning.  den virker nemlig til at være problemet. Scooteren køre mega lækkert med en 45 udstødning men køre ikke over de 60 derfor ville jeg have knæk på. Tænkte nok jeg blev nød til at skifte karburator men da speedline sagde det ville køre fint sammen sagde jeg bare ja tak og betalte. Men vil du mene en støre karburator ville løse hele problemet? Og bare for at spørge vil powerluftfilter gøre noget som helst den køre slet ikke hvis begrænsningen i luftfilter sidder i og når jeg tager det ud køre jeg 30 men den har dog lidt optræk men så snart den rammer 20-25 så bliver den der
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
En stører kaburator kan løse problemet men den stal jo stadigvæk dysses ind og justeres rigtigt før at det kan virke, hvad er det for en cylinder du har købt? det ville hjælpe noget hvis du skrev det og det er slet ikke sikkert at du skal køre med en strammer tryk fjeder i dine remskiver.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
#7
(13-05-2019, 19:24)Johannes Johansen Skrev: En stører kaburator kan løse problemet men den stal jo stadigvæk dysses ind og justeres rigtigt før at det kan virke, hvad er det for en cylinder du har købt? det ville hjælpe noget hvis du skrev det og det er slet ikke sikkert at du skal køre med en strammer tryk fjeder i dine remskiver.

 Trykfjeder - Top Performances 22% 
Varenummer: 9914430
1.00 Udstødning - LeoVince TT 
Varenummer: 4054
1.00 Cylinderkit - Top Performances Trophy 70ccm - ø12mm 
Varenummer: 9924890
1.00 Variatorruller - Doppler 15x12, 4,7gr 
Varenummer: 291343
1.00 Dysesæt - Naraku DellOrto 5mm, 70-88 
Varenummer: NK200.14 kopierede lige det hele men det her er hvad jeg fik fra speedline ?
Svar
#8
(13-05-2019, 19:16)Johannes Johansen Skrev: Som jeg også skrev er det ikke bare at monterer nogle dele og tro at det virker fra dag et af Grøn grin .

Thumbs Up Thumbs Up
 47 år på 2 hjul. Kymco Super 8 2015 25.000 km.
Svar
#9
(13-05-2019, 19:32)Simo279f Skrev:  Trykfjeder - Top Performances 22% 
Varenummer: 9914430
1.00 Udstødning - LeoVince TT 
Varenummer: 4054
1.00 Cylinderkit - Top Performances Trophy 70ccm - ø12mm 
Varenummer: 9924890
1.00 Variatorruller - Doppler 15x12, 4,7gr 
Varenummer: 291343
1.00 Dysesæt - Naraku DellOrto 5mm, 70-88 
Varenummer: NK200.14 kopierede lige det hele men det her er hvad jeg fik fra speedline ?

Har du fjernet begrænsningen i udstødningen?
 47 år på 2 hjul. Kymco Super 8 2015 25.000 km.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(13-05-2019, 19:39)Jps Skrev: Thumbs Up 
Var sendt forkert xD
Svar
#11
(13-05-2019, 19:43)Jps Skrev: Har du fjernet begrænsningen i udstødningen?

Jep har fjernet tragten
Svar
#12
(13-05-2019, 19:49)Simo279f Skrev: Jep har fjernet tragten

Ok Smil. Men det er så ikke en udstødning, jeg ville køre med. Jeg hader nemlig knækudstødninger (også de lovlige af slagsen). Du burde så også få fat i en Malossivario, den giver både optræk og lidt fart på toppen (4-8 km/t, alt efter indstilling af motoren)
 47 år på 2 hjul. Kymco Super 8 2015 25.000 km.
Svar


Forum spring: