Søg Garagen Hej Gæst! Register

Manglende gnist
#1
Fik rem skiftet og forventede at alt bare virkede !
Men nej ingen gnist på tændrør.....
Tændrør og cdi er fra D. 12-02-2019 så der burde ikke være fejl der, men skal aldrig sige aldrig !
Tængspole er org. 16000 Volt...... Jeg har en 32000 Volt herhjemme men forventer at der skal bruges en anden type tændrør til den.

Nogen der har andre forslag ?

Den startede uden problemer inden remmen blev skiftet
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Er sidestøtten nede ?
Svar
#3
Du må bare igang med et multimeter og måle de forskellige forbindelser / ledninger igennem.
Nu fik jeg ikke lige fat i hvad det var for en scooter, men der ligger masser af diagrammer rundt omkring på nettet.
Svar
#4
(06-04-2019, 19:35)Flitz Skrev: Du må bare igang med et multimeter og måle de forskellige forbindelser / ledninger igennem.
Nu fik jeg ikke lige fat i hvad det var for en scooter, men der ligger masser af diagrammer rundt omkring på nettet.

Der er ingen kontakt ved sidestøttebenet, og det er en VGA Explora.
Har fundet en ledning mere som er knækket, Hvis jeg havde et diagram var det en del lettere.
Det er oppe ved CDI og Tændspole der er en del samlinger som bla. også går til chokeren.

Jeg kunne overveje at lave mit ejet ledningsnet uden samlinger, men det er jo ikke verdens letteste job
Svar
#5
(06-04-2019, 21:12)gammelmand Skrev: Der er ingen kontakt ved sidestøttebenet, og det er en VGA Explora.
Har fundet en ledning mere som er knækket, Hvis jeg havde et diagram var det en del lettere.
Det er oppe ved CDI og Tændspole der er en del samlinger som bla. også går til chokeren.

Jeg kunne overveje at lave mit ejet ledningsnet uden samlinger, men det er jo ikke verdens letteste job

Prøv at finde et diagram her: https://www.longjia.com.cn/download/ Husk at din model hedder Longjia Explora .
Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(06-04-2019, 21:30)Jps Skrev: Prøv at finde et diagram her: https://www.longjia.com.cn/download/ Husk at din model hedder Longjia Explora .

Jeg tror Explora'en er den der hedder " Longjia LJ 50 QT-3L "

Direkte link til pdf med diagram.
Svar
#7
(06-04-2019, 23:46)Flitz Skrev: Jeg tror Explora'en er den der hedder " Longjia LJ 50 QT-3L "

Direkte link til pdf med diagram.

Så kan man spørget hvorfor Thansen kalder dem VGA istedet for Longija !
Bortset fra det så starter jeg på opgaven senere idag !

Det er utroligt så skrøbelige de orginale kabelsko er, det er en af dem der er knækket lige hvor ledningen er loddet på
Svar
#8
(07-04-2019, 13:50)gammelmand Skrev: Så kan man spørget hvorfor Thansen kalder dem VGA istedet for Longija !
Bortset fra det så starter jeg på opgaven senere idag !

Det er utroligt så skrøbelige de orginale kabelsko er, det er en af dem der er knækket lige hvor ledningen er loddet på

Nok fordi, det er et mere mundret navn, end Longjia  Smil Scootere fra Kina, er jo lavet på billigst mulige måde, derfor halter kvaliteten på den. Ja den er nærmest ikke eksisterende.  Grin
Ivecar plus 2023.
Svar
#9
(07-04-2019, 19:18)Jps Skrev: Scootere fra Kina, er jo lavet på billigst mulige måde, derfor halter kvaliteten på den. Ja den er nærmest ikke eksisterende.  Grin

Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Flotte ser de jo ud, når de er færdige  Blink med øjet. Gad vide hvor meget de stakkels arbejdere, får i løn.
Ivecar plus 2023.
Svar
#11
(07-04-2019, 20:01)Jps Skrev: Flotte ser de jo ud, når de er færdige  Blink med øjet. Gad vide hvor meget de stakkels arbejdere, får i løn.

Lønningerne kendes ikke !
Bortset fra det så er der igen gnist på tændingen !

Synderen var den knækkede kabelsko, så satser på at den kommer på vejen igen imorgen.
Svar
#12
(07-04-2019, 21:05)gammelmand Skrev: Lønningerne kendes ikke !
Bortset fra det så er der igen gnist på tændingen !

Synderen var den knækkede kabelsko, så satser på at den kommer på vejen igen imorgen.

Thumbs Up
Ivecar plus 2023.
Svar


Forum spring: