Søg Garagen Hej Gæst! Register

16 årige på 45'r knallert
#1
Den historie har jo været oppe og vende før, og blev skudt ned. Og det er den måske blevet, igen. Men man giver gerne 17 årige lov til at køre bil, godt nok kun med en erfaren billist, ved siden af. Fatter ikke Rigspolitiets modstand, mod det. Det kunne jo dæmme op for de ulovlige 30'r knallerter, der kører 60-80 km/t, når man på en 45'r typisk kan køre 48-50 km/t lovligt, eller ihvertfald under grænsen for klip i kortet. Og ja, nogle på 45'r knallerter kører også 60-80 km/t, men så ryger kortet på et tidspunkt.
Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Men 45km/t. er stadig ikke nok for de unge og andre ældre. Smil 

Så en masse 45ér på kørebanen, sammen med lastbiler, det skal nok blive vild godt!


Men det er jo også et Kim-omfartsvej-Kristiansen forslag. Gad vide om han også har en knallertbiks i Mariager. Griner

Svar
#3
(07-04-2019, 07:56)barden Skrev: Men 45km/t. er stadig ikke nok for de unge og andre ældre. Smil 

Så en masse 45ér på kørebanen, sammen med lastbiler, det skal nok blive vild godt!


Men det er jo også et Kim-omfartsvej-Kristiansen forslag. Gad vide om han også har en knallertbiks i Mariager. Griner

Præcis. Skulle det være, så lad dem køre ubegrænset 55-60 km/t - det øger tålmodigheden hos de 4-hjulede betragteligt !
Svar
#4
Det eneste der kommer ud af al den snak, er ingenting, når det gælder vores politikere. De vil helst udrydde knallerter, som jeg ser det. Nu er jeg så også så tilpas gammel, at jeg snart er helt ligeglad med knallerter, og det er vist også på tide  Blink med øjet. Men 50 års jubilæet skal jeg sgu ha' med  Grøn grin
Ivecar plus 2023.
Svar
#5
Måske ikke så dårlig en idè. Man kan håbe, at det modner de yngre trafikanter at komme ud blandt bilerne. Og kunne vi få en snak om god/dårlig trafikkultur ville det være dejligt.

  Venlig hilsen Erik.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(07-04-2019, 09:52)Scooterballe Skrev: Måske ikke så dårlig en idè. Man kan håbe, at det modner de yngre trafikanter at komme ud blandt bilerne. Og kunne vi få en snak om god/dårlig trafikkultur ville det være dejligt.

  Venlig hilsen Erik.

En motorcykel der må køre 60- 80km/t ikke må køre på motorvejen. Og må køres af 16-17 årige ville være fedt.

Sådan en gad jeg også godt selv have. Lånte en på ferie i Grækenland for et par år siden og folk kører helt anderledes, når de måder en scooter de ved følger trafikken, fremfor i dk, hvor bilister ser rødt og laver vilde overhalinger.

Men det ser altså ud som om scootere ikke er i så høj kurs blandt de unge fort uden. Der står ikke mange foran den lokale skole for tiden.

Jeg er mere bekymret for speed-pedelec cykler. De er altså vilde har mødt en et Par gange, når jeg cykler til job. De kører crazy hurtigt. Og larmer ikke.
Svar
#7
Nb jeg har kørt meget knallert 45km/t lovlige og ulovlige. 

Og de lovlige føles meget mere udsatte, end en der “går godt” dvs render en 60-70 stykker uden problemer.

En scooter er et skønt køretøj, en lovlig 45er er en sær størrelse og skaber af og til køer, for os der kommer i bil.
Svar
#8
(07-04-2019, 20:39)Gnuen Skrev: Nb jeg har kørt meget knallert 45km/t lovlige og ulovlige. 

Og de lovlige føles meget mere udsatte, end en der “går godt” dvs render en 60-70 stykker uden problemer.

En scooter er et skønt køretøj, en lovlig 45er er en sær størrelse og skaber af og til køer, for os der kommer i bil.

En øgning af lovlig hastighed til ca 60 km/t kan vi nok alle blive ening om ville være en god ting, men med den holdning politiker har bliver det ikke for der er 3 torsdage i en uge.
Mon ikke vi alle har prøvet en bil der nærmest køre oppe på bag bagagebærren.
Selv Politiets biler klemmer de lovlige 45´er helt ud i rabatten

Min personlige løsning anden udstødning og anden karburator og så følger anden variator i den nærmeste fremtid. 
Som der er nu går den ca 53 km/t
Svar
#9
En Piaggio ape 50 som 25er fylder også stort set hele cykelstien har mødt sådan en på vejen til arbejde, jeg kunne så komme forbi den i et kryds Smil ,men der er jo også mange veje hvor der slet ikke er cykelsti eller hvor der er cykelsti men der er knallert forbudt skilt så er man jo nød til at skulle køre ude på vejen.
Jeg kan da huske når man kører til Hjulby fra Svendborg af at noget af vejen er der knallert forbudt på cykelstien på Fyn, jeg har også set det nogle steder her på Sjælland så må man jo bare køre på vejen Smil .
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(05-04-2019, 22:27)Jps Skrev: Den historie har jo været oppe og vende før, og blev skudt ned. Og det er den måske blevet, igen. Men man giver gerne 17 årige lov til at køre bil, godt nok kun med en erfaren billist, ved siden af. Fatter ikke Rigspolitiets modstand, mod det. Det kunne jo dæmme op for de ulovlige 30'r knallerter, der kører 60-80 km/t, når man på en 45'r typisk kan køre 48-50 km/t lovligt, eller ihvertfald under grænsen for klip i kortet. Og ja, nogle på 45'r knallerter kører også 60-80 km/t, men så ryger kortet på et tidspunkt.

Jeg tror ikke, at det bliver et problem - som reglerne er i dag, skal du have præcist samme kørekort som til motorcykel, for at må køre knallert 45. Og det koster det samme.

Der bliver ikke mange som ønsker at tage et knallert 45 kørekort, når det ikke gælder til motorcykel, ikke kan opgraderes gratis eller mod et mindre beløb til motorcykel, og at man kan køre knallert 30 gratis - og ulovligt - uden stor risiko. Og endeligt, så kan man jo vælge en cykel 45 i stedet for knallert 45. Så har man sparet de +10k til 45-kørekortet. Vil tro, at et K45 kørekort ikke kan gøres billigere end 10K, da det nok bliver svært at samle 3, og de fleste på kun 16 år som aldrig har kørt bil eller MC, kan normalt heller ikke få det uden et betydeligt antal ekstra timer.

Alt i alt, så betyder det intet, om man kan få K45 kørekort som 16 årlig. Stort set ingen vil være interesseret. Det vil være alt alt for dyrt. Men, måske en god idé, til nogle blærerøve, der har superrige forældre som er villige til at betale for døds-kørsel.
Svar
#11
(07-04-2019, 20:36)Gnuen Skrev: En motorcykel der må køre 60- 80km/t ikke må køre på motorvejen. Og må køres af 16-17 årige ville være fedt.

Jeg er helt enig. Min K45 har jeg sat til at må køre 57 km/t, og det passer meget fint til de danske veje - i hvert fald meget bedre end 45 km/t. En hastighed på 60 km/t vil være super ideelt.

Jeg syntes, at det skal være muligt med en neddroslet 125'er eller 250cc MC til 60 km/t, da det gerne skal være med ABS. Så kan det ikke være mere sikkert. T-Hansens 250cc motorcykel med ABS, der koster ca. 25.000 kr. vil være meget ideelt i neddroslet 60 version.

Jeg går så småt med planer om at på et tidspunkt købe en 250cc eller 125-150cc motorcykel, og lave noget neddroslings elektronik, så den kun kan køre 60 km/t. Så det vil være ganske fint for min forretning med sådan en lov - så får jeg nok noget elektronik solgt.

Jeg er måske selv lidt bange for, at komme til at køre for hurtigt, uden sådan noget elektronik - så min plan er at lave det så det aktiveres normalt hvis man ikke gør noget, men kan slås fra, ved at holde en knap inde under start, så det kan slås fra, hvis man vil kunne køre på motorvej. Og det er jo nok også som loven er i dag nødvendigt at slå fra, hvis man får motorcyklen kontroleret af politiet. Kan den kun køre 60 km/t, ved jeg ikke om de betragter den som lovlig. Det er dog lige over den hastighed som kræves som minimumshastighed for motorcykler.

Desværre så er det ikke Danmark som bestemmer EU lovene. Men, det vil være en rigtig god idé at indføre en EU60 motorcykel. Og et MC-kørekort til både K45 og EU60 motorcykel, vil helt sikkert være meget mere attraktiv for 16 årlige, end et K45 kørekort. K45 er farlig på vejene hvis den ikke kører ca. 60 km/t, og jeg er sikker på, at der vil blive solgt langt flere EU60 motorcykler. Det vil være ideelt, hvis det kan være almn. MC'er på til 250cc, der begrænses til 60 km/t. Men, de skal som minimum være 125cc'er der begrænses til 60.
Svar


Forum spring: