Søg Garagen Hej Gæst! Register

Gliderør Kymco super 8
#1
Hej. 
Jeg har fået mig en helt ny Kymco super 8 4 takt euro 4.
Den skulle eftersigende være begrænset i gliderøret 
Derfor undrer det mig at det originale var uden forhøjning
Efter jeg samlede det hele igen, accelererer den dårligere, og kører langsommere på toppen, hvad kan det mon skyldes. Den tager omdrejninger men accelerer sløvt. Den lyder ellers som den plejer ? Håber nogen har en ide.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Du har monteret noget forkert. Demonter og monter/samle det riktig så er nok problemet løst.
Svar
#3
Det kan være at der er gået noget galt da du har samlet den, jeg ville nok skille den ad igen hvis det var mig.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
#4
Ruller kan være "væltet rundt" hvis man ikke passer på når man samler igen. Så trækker den i hvert fald ikke godt.   Smil

Svar
#5
Kunne være sjovt at få at vide, hvordan du har fået den til Danmark. For den findes jo ikke til salg, eftersom Kymco DK ikke har den. Ihvertfald ikke i 30'r versionen.
 47 år på 2 hjul. Kymco Super 8 2015 23.000 km. Har haft Puch VZ, Puch MS 2 og 3 gear, Gilera Touring, Yamaha 4gear, Suzuki K50, Honda CD og Dax, Dr Big osv osv :D
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Det er er en 45, det fik jeg vist ikke nævnt  
Men problemet har tilsyneladende løst sig selv, den trækker som den skal og går 47 - 48 igen 
Det med gliderøret undrer mig stadig,  det er glat, så den burde kunne gå Ca 55-60 ?
Svar
#7
(13-03-2019, 18:25)Tonse Skrev: Det er er en 45, det fik jeg vist ikke nævnt  
Men problemet har tilsyneladende løst sig selv, den trækker som den skal og går 47 - 48 igen 
Det med gliderøret undrer mig stadig,  det er glat, så den burde kunne gå Ca 55-60 ?

Euro 4 uanset hvilken model det er, er ganske givet begrænset på anden måde, end de gamle ((euro 2 og 3). På Moveren jeg havde, sad der en elektronisk begrænsning på/til karburatoren. Og den tror jeg ikke, der kan pilles ved. 

Men Moveren (argang 2016) rendte dog de 60 på toppen (speedometerfart) Blink med øjet , når ledningen til koblingen og ringen (ja den havde ring i) blev taget ud. Movere fra før 2016 havde ikke ring i, mig bekendt. Så du må igang med, at finde flere begrænsninger på den. Eller spørge forhandleren  Blink med øjet
 47 år på 2 hjul. Kymco Super 8 2015 23.000 km. Har haft Puch VZ, Puch MS 2 og 3 gear, Gilera Touring, Yamaha 4gear, Suzuki K50, Honda CD og Dax, Dr Big osv osv :D
Svar
#8
Nu er det altså 48 ægte gps km den kører. 
Den viser 57-58 på speedometeret , så det er noget af en fejlvisning. Den er dårlig kørt til endnu, kun 180 km. 
Så indtil der kommer en ubegrænset ECU boks på markedet  er der nok ikke meget jeg kan gøre.... Ja det skulle da være et større cylinder kit... Kan man montere det, uden samtidig at skifte kobling og vario ?
Svar
#9
(14-03-2019, 09:29)Tonse Skrev: Nu er det altså 48 ægte gps km den kører. 
Den viser 57-58 på speedometeret , så det er noget af en fejlvisning. Den er dårlig kørt til endnu, kun 180 km. 
Så indtil der kommer en ubegrænset ECU boks på markedet  er der nok ikke meget jeg kan gøre.... Ja det skulle da være et større cylinder kit... Kan man montere det, uden samtidig at skifte kobling og vario ?

Et større cylinder kit vil ikke gi større hastighet da det nok er omdrejningene der er begrenset. Jeg tror heller ikke en større cylinder vil få det rette blandingsforholdet (luft/bensin) da indsprøjtning og ecu er programmeret/tilpasset en 50cc.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: