Søg Garagen Hej Gæst! Register

Mistet optræk under kørertur
#1
Hey.
Håber der er en der kan hjælpe.

Jeg har en Hot 50 (ikke SP) ringen pillet, ellers standart. Kørt næsten 12.000. 2 år gammel.
Jeg var ude og kører en tur og efter 15-17km kommer jeg til en lille bakke eller hældning opad og motoren mistede alt optræk. (havde været oppe af stejlere på samme tur)
Når jeg prøvede at gasse op var den ved at dø.
Vendte om og trillede hjem af med gassen kun drejet 1-2mm. Hvis jeg prøvede at gasse mere op ville den dø.
Efter 5-600m kørte jeg ind på en resteplads og den stod fint i tomgang.
Jeg slukkede den, men ville ikke starte med El-start. Tog kikstarter og den startede første gang og stod i tomgang.
Jeg prøvede at kører videre men efter 10-15 sek. ville den ikke gasse op igen uden at dø. trillede videre med 1-2mm drejet gas, og efter 3-5 min kunne jeg gasse helt op, få fart på (35-40km/t) og kører 30-60 sek. også var den ved at dø igen. Dette gentog sig til jeg var hjemme.

Nu har den stået et par mdr. hvor jeg har:
1. Har tjekket el-starteren den ser ikke ødelagt ud udvendig, kan ikke måle den da jeg ikke har udstyret.
2. Skiftet sikring (var gået)
3. prøvet en anden CDI
4. ledningsnet ser fint og helt ud.
5. Skiftet tøndrør (var HELT soddet til og nærmest lidt smeltet)
6. Skiftet tøndrørs hætte (så ikke ud til at fejle noget men hva fann)
7. Kigget på rummet ved Stator (kunne ikke få det skide blæse dæksel af) men kune ikke se nogle metal spåner eller andet tegn på ødelagt. (Har helle ikke kunne måle den)
8. Kigget på vario og skiftet ruller. (prøvet Standart ruller og 0.5+ og 0.5-)
9. Ladet batteriet op.
10. Kigget efter utætheder og fandt ingen.

El-starter virker stadig ikke, Kikstarter første gang. men når jeg gasser op kommer der LIDT træk og efter 0.5-1 sek. efter Kommer resten af optrækket. Det gør den med alle slags ruller.
Den ryger, med hva jeg ser som hvid røg, men tror selv det bare er efter de par mdr. stilstand. Røg ikke da prøblemet kom.
Havde en ide om en Stempel-ring, men kunne fint dreje blæsehjulet og kunne kun mærke kompritionen. ikke noget der virkede til at have været sat.

En der har en ide til hvad kan være galt?.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Har du renset karburatoren ? Sjekket bensintilførsel ? Sjekket at luftfilteret sitter ordentlig på ?
Svar
#3
Tjek vacuum. 
Det skete for mig ikke for så længe siden, og det viste sig, at udluftningshullet i benzindækslet var snasket til. Efter en blæsetur forsvandt problemet.
Svar
#4
(15-02-2019, 15:17)Caosdkk Skrev: El-starter virker stadig ikke, Kikstarter første gang. men når jeg gasser op kommer der LIDT træk og efter 0.5-1 sek. efter Kommer resten af optrækket. Det gør den med alle slags ruller.
Den ryger, med hva jeg ser som hvid røg, men tror selv det bare er efter de par mdr. stilstand. Røg ikke da prøblemet kom.
Havde en ide om en Stempel-ring, men kunne fint dreje blæsehjulet og kunne kun mærke kompritionen. ikke noget der virkede til at have været sat.

En der har en ide til hvad kan være galt?.

Du skriver ikke noget om karburatoren, eller rens af samme. Jeg tror du har noget skidt i svømmerhuset der driller og sætter sig i bunddysen.

Der kan godt komme lidt aflejringer i svømmerhuset efter en tids stilstand, de kan så løsne sig og give problemer. Du skal have karburatoren af og rense hvis ikke du har gjort det.
Gilera Storm 2008
Piaggio NRG Extreme 2014
Kymco Super 8 4T 2010
VGA Grido 2013
Svar
#5
Tak for de hurtige svar alle sammen.
Havde håbet jeg kunne slippe for at pille karboratoren af.. Smil  Må jeg få kigget på.  

Ingen svar til hvorfor El-Start pludselig ikke virker?.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(16-02-2019, 19:25)Caosdkk Skrev: Tak for de hurtige svar alle sammen.
Havde håbet jeg kunne slippe for at pille karboratoren af.. Smil  Må jeg få kigget på.  

Ingen svar til hvorfor El-Start pludselig ikke virker?.

Så galt er det heller ikke og få den af  Blink med øjet 

Med hensyn til starteren, du skriver den ikke virker??? Hvad virker ikke??? Tager den ikke fat, eller drejer den slet ikke rundt eller....?
Gilera Storm 2008
Piaggio NRG Extreme 2014
Kymco Super 8 4T 2010
VGA Grido 2013
Svar
#7
(16-02-2019, 23:30)nallerplys Skrev: Så galt er det heller ikke og få den af  Blink med øjet 

Med hensyn til starteren, du skriver den ikke virker??? Hvad virker ikke??? Tager den ikke fat, eller drejer den slet ikke rundt eller....?

Nej det er det med at få den på bagefter. Smil (og indstille)

Jeg kan hører et klik når jeg trykker på El-start men intet sker. intet drejer eller resler. Blinklys virker inden mortor er igang, så der er strøm på batteriet.
Svar
#8
(19-02-2019, 01:00)Caosdkk Skrev: Nej det er det med at få den på bagefter. Smil (og indstille)

Jeg kan hører et klik når jeg trykker på El-start men intet sker. intet drejer eller resler. Blinklys virker inden mortor er igang, så der er strøm på batteriet.

At blinklys virker er ingen garanti for at batteriet er sundt, der skal ikke ret meget til at drive blinklys. Smil

Hvis du er 100% sikker på batteri er frisk og sundt, så ville jeg finde startrelæet, og prøve at luse det over for at udelukke om det er gået til, hvis startmotoren stadigt ikke kører, så er starter eller forbindelser dertil defekt. Smil
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#9
(19-02-2019, 14:14)DarkSide Skrev: At blinklys virker er ingen garanti for at batteriet er sundt, der skal ikke ret meget til at drive blinklys. Smil

Hvis du er 100% sikker på batteri er frisk og sundt, så ville jeg finde startrelæet, og prøve at luse det over for at udelukke om det er gået til, hvis startmotoren stadigt ikke kører, så er starter eller forbindelser dertil defekt. Smil

startrelæet?. Den der sidder lige nede ved sædelåsen når jeg tager sædet op? (med metal hætte på og stik i den anden ende)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(22-02-2019, 09:17)Caosdkk Skrev: startrelæet?. Den der sidder lige nede ved sædelåsen når jeg tager sædet op? (med metal hætte på og stik i den anden ende)

Startreleet har 2 tykke ledninger på sig festet med møtrikker.
Svar
#11
(22-02-2019, 12:43)rune75 Skrev: Startreleet har 2 tykke ledninger på sig festet med møtrikker.

Ikke på PGO, det er blot 4 ledninger i et stik, 2 af dem er tykke, hvis man laver en lus over dem, så skal starteren gerne køre.

Jeg ville dog lige måle spændingen over batteriet når man forsøger at starte for at se hvor meget den falder.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#12
Sorry for den langsomme response tid.
Tak til alle for dejlige svar. 

1. Startrelæet virker fint, starter prøver at kører men lød til at have sat sig.

2. Kaburator er renset over papir da den blev åbnet, og ingen betydelige ting kom ud, lidt snavs, men ikke nok til at stoppe den. Er blevet helt renset nu. (rensede også benzin-filter nu jeg var igang)


3. Til dig der snakker om at måle batteriet. Som jeg skriv i den første tråd, har ingen måler udstyr.

4. Fik fat i mekanikker og  han snakkede om noget kobling til starteren havde sat sig (sker normalt på PGO) og jeg var blank. man han forklarede og jeg gik hjem og kiggede. slog og bankede lidt og nu kører den. (PS. han sagde at når man kan hører et KLIK hver gang men trykker på el-start så kan det ikke være startrelæet, da det skulle være den der sender spænning til startmotor og det er el-motoren der klikker.)


5. Har bestilt tid ved samme mekanikker til fuld gennemgang, selvom den måske virker fint nu Meeen vil lige være sikker indejeg kører til sjælland på den igen. Blink med øjet


Igen MANGE tak for alle de gode svar. Smil
Svar


Forum spring: