Søg Garagen Hej Gæst! Register

Sådan skifter man pære på en Kymco Super 8
#1
Dejlig nemt ,synes jeg Smil









 47 år på 2 hjul. Kymco Super 8 2015 24.000 km.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Ja det ser da ud til at være let og ligetil Grin   Han er godt nok også hurtig til at skrue!
Men han mangler lige de 9 countrysangere Spørgsmålstegn 

  Vh Erik.
Svar
#3
Han mangler jo så også at skifte, og at samle igen.

Da jeg ofte bruger dage på reparationer, sætter jeg i øvrigt altid skruerne tilbage i hullerne, så snart at en del af skruet af - så bliver de ikke rodet rundt, og der er styr på dem, også efter flere dage. Det tager ikke så mange sekunder, at lige skrue dem delvis i.

Med hensyn til forlys på Kymco Super 8, så er det langtfra altid forlys som fejler. Er det begge lygter som fejler, er det normalt ikke lyset.

Der er flere fejlmuligheder:

  1. Sikring. Forlyset har sin egen sikring i sikringsboksen. Tjek den først.
  2. Lyskontrol boks. Specielt på de lidt ældre kymcoer, var det altid den som fejlede. De var alle defekte fra producenten fra start, på de første Super 8 som blev produceret. Det tog flere år, før at kymco fandt ud af fejlene. Et af problemerne relaterede til CDI boksen, da lyskontrol boksen, får et signal fra CDI'en.
  3. Stik. Kymco har underdimensioneret samtlige stik, og det betyder, at elektronerne ganske enkelt fjerner metallet. Så de fleste stik går til, og indeholder intet metal på den ene pol efter nogle få år. Det er primært stik til lyskontrol boksen som skal kontroleres, og der skal tjekkes at benene på stikkene er i orden, og ikke blevet for tynde, eller irret væk, på den ene pol. Og, naturligvis skal stikket til selve lyset også tjekkes. Så vidt jeg husker bruger lyset 8A. Men stik er så vidt jeg husker lavet til 1-2A.
Når at alle forbindelser er tjekket, og man ved at det reelt er lyset som fejler - så er det i gang med ovenstående udskiftning!

Tænker man lidt over det - altså hvor nemt det er for Kymco at samle i Kina, og hvor billigt at forlyset kan udskiftes i Kina med kinesiske lønninger, så viser ovenstående video, at det er yderst gennemtænkt!

Det går rygter om, at kineserne i nogle tilfælde har finansieret stik og andet, med henblik på, at de kun må kunne samles i hånden, og ikke af robotter. For det giver jobs i Kina. Det er vistnok den problematik som Tesla er løbet ind i. Deres robotter kunne ikke håndtere kinesiske stik.
Svar
#4
God forklaring Super 8. Nu har jeg pt intet problem med lyset, udover at jeg gerne vil ha' lidt skarpere lys. Grin Og lyskontrolboksen har været skiftet  2 gange. Den ene gang for en sikkerheds skyld (den var så ikke defekt).  Har ikke haft problemer med stik (endnu) og håber heller ikke, det kommer. 

Scooteren er snart 4 år gammel og har egentligt kørt fint hele tiden, man skal bare lade være med at pille for meget ved den  Grin  Pt driller den dog ved topfart ved at hugge en smule, og ventillåget lækker stadig olie. Det er dog ikke ret meget olie den smider (max en dråbe eller 2, efter en tur)
 47 år på 2 hjul. Kymco Super 8 2015 24.000 km.
Svar
#5
(05-02-2019, 21:33)Jps Skrev: Scooteren er snart 4 år gammel og har egentligt kørt fint hele tiden, man skal bare lade være med at pille for meget ved den  Grin  Pt driller den dog ved topfart ved at hugge en smule, og ventillåget lækker stadig olie. Det er dog ikke ret meget olie den smider (max en dråbe eller 2, efter en tur)

Havde lidt samme bøvl med min søns Super 8, ny pakning og alligevel 7 dråber olie til aftørring hver anden dag....Hrmmf! pakningen fejlede ingenting, så gav jeg den et lille strejf af det her langs orings-pakningen  da jeg samlede den igen og nu er det bare tæt.

Pakning
Med venlig hilsen Henrik
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(06-02-2019, 19:09)nallerplys Skrev: Havde lidt samme bøvl med min søns Super 8, ny pakning og alligevel 7 dråber olie til aftørring hver anden dag....Hrmmf! pakningen fejlede ingenting, så gav jeg den et lille strejf af det her langs orings-pakningen  da jeg samlede den igen og nu er det bare tæt.

Pakning

Jeg har flydende pakning på lager, så den får lidt af det, en dag jeg gider rode med den.  Smil
 47 år på 2 hjul. Kymco Super 8 2015 24.000 km.
Svar
#7
(05-02-2019, 21:33)Jps Skrev:  Ventillåget lækker stadig olie. Det er dog ikke ret meget olie den smider (max en dråbe eller 2, efter en tur)

Dagen efter jeg skrev ovenstående, så smed Kymco'en en ordentlig sjat olie. Det fandt jeg ud af idag, da jeg tjekkede oliestanden. Så nu, er der blevet fyldt lidt olie på den.
 47 år på 2 hjul. Kymco Super 8 2015 24.000 km.
Svar
#8
Den pisser bare sit territorie af Griner Grøn grin .
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
#9
(08-02-2019, 17:56)Johannes Johansen Skrev: Den pisser bare sit territorie af Griner Grøn grin .

Det kan man da godt sige, at den gør Smil
 47 år på 2 hjul. Kymco Super 8 2015 24.000 km.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: