Søg Garagen Hej Gæst! Register

Dyr regning til knallertkører
#1
https://ekstrabladet.dk/nationen/cyklist...00/7485147
Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Føreren af knallerten hvade ingen ansvars forsikring og var påvirket så har ikke ondt af den der kørte knallerten.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
#3
(22-01-2019, 18:57)Johannes Johansen Skrev: Føreren af knallerten havde ingen ansvars forsikring og var påvirket så har ikke ondt af den der kørte knallerten.

Jeg har sgu heller ikke ondt af ham. Men cyklisten burde også straffes, for at køre i den forkerte side.
Ivecar plus 2023.
Svar
#4
Ja det burde cykelisten blive men det er åbenbart knallerten som der får hele skylden.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
#5
(22-01-2019, 19:20)Johannes Johansen Skrev: Ja det burde cykelisten blive men det er åbenbart knallerten som der får hele skylden.

Ja, cykelisten burde i det mindste få en bøde på 500 kr.

Jeg har svært ved at se at knallertkøreren har hele skylden, når cykelisten kører i den forkerte side. Men, det er almindelig praksis, at "den største" har ansvaret.

Var cykelisten også påvirket? Det virker lidt underligt, at han kørte direkte mod knallerten og mod færdselsretningen.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(23-01-2019, 01:23)Super 8 Skrev: Ja, cykelisten burde i det mindste få en bøde på 500 kr.

Jeg har svært ved at se at knallertkøreren har hele skylden, når cykelisten kører i den forkerte side. Men, det er almindelig praksis, at "den største" har ansvaret.

Var cykelisten også påvirket? Det virker lidt underligt, at han kørte direkte mod knallerten og mod færdselsretningen.

Skal vi endelig begynde på gætterier, så kan jeg snildt forestille mig at knalleristen er kørt ud for ubetinget vigepligt. Uanset ensretning osv på den vej/sti der køres ud på, er dette en klar overtrædelse og "udkøreren" får 100% af skylden. Det har desværre været tilfældet et par gange om året i et område jeg tidligere boede i, hvor vejen man kørte ud på var ensrettet og hele situationen lagde op til at man ser til venstre og så kører frem.
Svar
#7
Ja bare betalt rengningen …
Men det her er SGU lige så skræmmene  er at cirka 26.000 er knallerter,køre uden forsikring, og det er dem der plader på...hvad så med dem hvor der ikke nummerplade på...
Svar
#8
(24-01-2019, 11:00)RBC VZ 50 Skrev: Ja bare betalt rengningen …
Men det her er SGU lige så skræmmene  er at cirka 26.000 er knallerter,køre uden forsikring, og det er dem der plader på...hvad så med dem hvor der ikke nummerplade på...

Knallerrister der kører uden forsikring, kommer jo så til at betale 250 kr dagligt, med den nye ordning der træder i kraft i dag D 24. Januar.
Ivecar plus 2023.
Svar
#9
Det er jo kun hvids de ikke har afleveret nummer pladen, og der er sikkert en del som har afleveret nummer pladen som kører rundt uden plade og forsikring.
Det er jo det samme som dem der mener at man godt kan køre bil uden kørekort.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(24-01-2019, 11:00)RBC VZ 50 Skrev: Ja bare betalt rengningen …
Men det her er SGU lige så skræmmene  er at cirka 26.000 er knallerter,køre uden forsikring, og det er dem der plader på...hvad så med dem hvor der ikke nummerplade på...
Jeg tvivler på der er mange tilbage der reelt kan køre lovligt uden plade. Det er trodsalt snart 13 år siden det blev et lovkrav for nye knallerter.
Svar
#11
Jeg har da min Gilera Runner fra 2004 som der ikke skal være plade på da det er en 30er, men det som jeg hentyder til er at nogen sandsynligvis afmelder deres forsikring og afleverer nr pladen og forsætter med at køre uden at have plade på og forsikring.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
#12
(24-01-2019, 19:53)Johannes Johansen Skrev: Jeg har da min Gilera Runner fra 2004 som der ikke skal være plade på da det er en 30er, men det som jeg hentyder til er at nogen sandsynligvis afmelder deres forsikring og afleverer nr pladen og forsætter med at køre uden at have plade på og forsikring.

Sølle 20 år mere, så er den veteran  Grøn grin
Svar


Forum spring: