Søg Garagen Hej Gæst! Register

Kymco super 8 trækker dårligt
#1
Hej.

Lang historie kort:

Den vil ikke starte en morgen ca 20 Dec. 
Der var ikke noget at gøre, nul start. Sat til side på rund af jule-ræset, så kørte han på storebrors VGA i stedet. I juleferien: Ingen liv da det blev prøvet for lige at se, fandt ud af der var fugtigt og vand inde ved batteriet. Sat til side igen med dækslet pillet af....i sidste uge gik jeg så i gang og den starter omgående uden jeg gør andet...Super, så siger jeg at vi lige giver hele Scooteren et lille abonnement når vi nu er i gang...Der står to nye Heidenau dæk der skal på og vi skal have sikret CDI stikket mod vand og fugt for det var nok tørret op i den tid der er gået. Der blev også malet udstødning og flere forskellige beslag osv..

Her i går Søndag samler jeg den færdig med forhjulet og den starter bare første gang.....Men nu vil den IKKE trække og kører lige 24 km/t på speedometeret?????


Er det så remmen eller rullerne, eller begge dele, variatoren ser lidt hærget ud på siderne (10000km) eller hvad??? Remmen virker så noget tør, knap så gummi men mere plastik hvis i forstår. Jeg kiggede og rengjorde variator i går. Men når den står på garage-gulvet og får gas kan man bare holde den med en fod i gulvet uden problemer.

Jeg havde også variatoren pillet af i weekenden inden prøveturen. Har så selv fået en mistanke om den var "hoppet" en tand på knasten men her i aften har jeg tjekket mærker og det ser rigtigt ud. Motoren går også rigtig fint, bare meget dårligt træk.
Med venlig hilsen Henrik
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Har du sjekket karburator for fugt/kondens (inni)  ? Har du sjekket membran i karburator  ? Det kan også være cdi der fusker/er skadet. Jeg har selv opplevd dårlig trekkraft og startproblemer med en dårlig cdi.
Svar
#3
Normalt så skifter man kilerem og ruller for hver 6000 km så hvids rem og ruller har kørt 10.000 km så bør de nok udskiftes evt skift også variator styrne nu når det er skildt ad og de koster ikke det vilde, det er nok også en god ide at rense eller skifte luft filteret ud med et nyt, det er kun skum filter som kan renses, parpir filter kan ikke renses og skiftes ud med nyt.
Et nyt tændrør kan også være en god ide at få sat i, men vil nok sige når en rem har kørt så meget så skal den udskiftes inden den springer til 1000 stumper.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
#4
Angående slitage af remmen, så er 10.000 km nok grænsen (moden til en udskiftning). Mål remmens bredde og hvis den er slidt 1,5mm under målet (mener standard er 17,5mm) så skal den skiftes. 

At skifte den ved 6.000 km, er lige tidligt nok, vil jeg mene. Men hvis den er slidt de 1,5mm ved det antal km, ja så skal den ud.

Jeg er så på rem nr 5 efter 22.000 km Smil Men det skyldtes at jeg eksperimenterede meget med variosystemet, da den var ny.
 47 år på 2 hjul. Kymco Super 8 2015 24.000 km.
Svar
#5
Det styrer du selv Jps hvornår at du skifter din rem.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(22-01-2019, 14:54)Johannes Johansen Skrev: Normalt så skifter man kilerem og ruller for hver 6000 km så hvids rem og ruller har kørt 10.000 km så bør de nok udskiftes evt skift også variator styrne nu når det er skildt ad og de koster ikke det vilde, det er nok også en god ide at rense eller skifte luft filteret ud med et nyt, det er kun skum filter som kan renses, parpir filter kan ikke renses og skiftes ud med nyt.
Et nyt tændrør kan også være en god ide at få sat i, men vil nok sige når en rem har kørt så meget så skal den udskiftes inden den springer til 1000 stumper.

Hej igen, jeg kan godt se det jeg har skrevet er lidt bagvendt  Smil 

  Rem og ruller har kørt max 2000 siden jeg skiftede dem. Det er selve variatoren der aldrig er skiftet og derfor har lidt patina efterhånden. Papirfilteret blev erstattet af et helt nyt originalt også her i sensommeren.

Tændrøret er i orden og næsten nyt, også det der ligger på hylden og er prøvet af, har ligeledes prøvet med en anden og helt ny tændspole jeg har liggende uden resultat.

Jeg er så vendt lidt tilbage til min anden teori om at den er hoppet en tand...selv om jeg har kigget efter mærkerne er det ikke et sikkert billede, det er svært at se ordentligt ved topstykket uden motoren er pillet af og symptomerne passer fuldstændigt....Jeg har jo pillet variatoren af med en slagnøgle fra det hele virkede, til at det så ikke virkede..... Er det sådan det er har jeg selv lavet fejlen  Flov
Med venlig hilsen Henrik
Svar
#7
(22-01-2019, 18:03)Johannes Johansen Skrev: Det styrer du selv Jps hvornår at du skifter din rem.

Grin Thumbs Up Ja, og det gør du jo så også.
 47 år på 2 hjul. Kymco Super 8 2015 24.000 km.
Svar
#8
(22-01-2019, 10:45)rune75 Skrev: Har du sjekket karburator for fugt/kondens (inni)  ? Har du sjekket membran i karburator  ? Det kan også være cdi der fusker/er skadet. Jeg har selv opplevd dårlig trekkraft og startproblemer med en dårlig cdi.

Ja hele benzin-delen er i orden, har heller ikke pillet ved det.. Den virkede superfint i sidste uge inden jeg skilte den ad og der er ikke ir i CDI stikket. Det er også sikret mod vand fra fabrikken, jeg skriver her i forrige indlæg noget om knastkæden der er hoppet en tand.

Det er det jeg går efter lige nu, her på Fredag ryger motoren af og op på liften med hele den del (så vil jeg fanme ha fundet ud af det  Blink med øjet )

Samtidigt kan jeg så skifte de to bøsninger der sidder der, de skulle efter sigende blive trætte så scooteren kommer til at sejle lidt, så er det da klaret om ikke andet
Med venlig hilsen Henrik
Svar
#9
(22-01-2019, 10:45)rune75 Skrev: Har du sjekket membran i karburator  ? 

Og nej det havde jeg så ikke alligevel før nu Rullende øjne .


 For lige at runde den her af.....Det VAR membranen det var galt med, den kom ud at køre i weekenden så er jeg glad igen  Grøn grin  Thumbs Up
Med venlig hilsen Henrik
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(29-01-2019, 21:09)nallerplys Skrev: Og nej det havde jeg så ikke alligevel før nu Rullende øjne .


 For lige at runde den her af.....Det VAR membranen det var galt med, den kom ud at køre i weekenden så er jeg glad igen  Grøn grin  Thumbs Up

Nåhh, da blev det en enkel fix   Thumbs Up
Svar
#11
(29-01-2019, 21:16)rune75 Skrev: Nåhh, da blev det en enkel fix   Thumbs Up

Ja heldigvis, men motoren røg af alligevel så vi kunne få scooteren gjort ordentligt ren  Grøn grin 

Det så sådan her ud på liften i Lørdags


[Image: IMG-20190127-123429.jpg]
Med venlig hilsen Henrik
Svar
#12
(29-01-2019, 21:27)nallerplys Skrev: Ja heldigvis, men motoren røg af alligevel så vi kunne få scooteren gjort ordentligt ren  Grøn grin 

Det så sådan her ud på liften i Lørdags


[Image: IMG-20190127-123429.jpg]


Hvis du skal skifte de to bøsninger så må du gjerne ta billeder av hvordan du får de gamle ut og hvordan du setter de nye inn. Jeg regner med at bøsningene er presset inn (?) og det er selvsagt interessant at se hvordan de byttes. 
Svar


Forum spring: