Søg Garagen Hej Gæst! Register

Teknisk uheld Vga Grido
#1
Hej og glædelig jul.

Min dreng kører på en VGA Grido, for 3-4 dage siden blinkede olielampen til totaktolien. Nå! jamen så hælder vi nyt på og fyldte den helt op.

I går siger han så at lampen lyste igen da han skulle hjemmefra, jeg står jo så dum som et bræt og bliver enig med ham om det må vær en el-fejl vi lige skal have kigget på for vi har jo lige fyldt på.

Det var det så ikke, han ringede sent i aftes på vej hjem og turde ikke køre længere da den lød mærkeligt og motorbremsede. Da farmands vejhjælp nåede frem kunne der så konstateres en tom olietank, så op på traileren. Hjemme i garagen igen kunne det ligeledes konstateres at den "vandpyt" under knallerten fra dagen før var 2takt olie.

Nu skal jeg/vi så have kigget på det, og jeg kan nok regne ud at stempel og cylinder var på vej til at sætte sig og der nok skal nyt til. 


Men hvad med krumtaplejerne??  Kan de overleve de ca 15 km han har kørt, evt plejlstang-lejet hvordan med det??
Det må være en slange der er revnet eller hoppet af, eller måske selve olietanken. 

Den er helt lovlig,har altid været det og har kørt 9500km
Gilera Storm 2008
Piaggio NRG Extreme 2014
Kymco Super 8 4T 2010
VGA Grido 2013
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
(26-12-2018, 12:43)nallerplys Skrev: Hej og glædelig jul.

Min dreng kører på en VGA Grido, for 3-4 dage siden blinkede olielampen til totaktolien. Nå! jamen så hælder vi nyt på og fyldte den helt op.

I går siger han så at lampen lyste igen da han skulle hjemmefra, jeg står jo så dum som et bræt og bliver enig med ham om det må vær en el-fejl vi lige skal have kigget på for vi har jo lige fyldt på.

Det var det så ikke, han ringede sent i aftes på vej hjem og turde ikke køre længere da den lød mærkeligt og motorbremsede. Da farmands vejhjælp nåede frem kunne der så konstateres en tom olietank, så op på traileren. Hjemme i garagen igen kunne det ligeledes konstateres at den "vandpyt" under knallerten fra dagen før var 2takt olie.

Nu skal jeg/vi så have kigget på det, og jeg kan nok regne ud at stempel og cylinder var på vej til at sætte sig og der nok skal nyt til. 


Men hvad med krumtaplejerne??  Kan de overleve de ca 15 km han har kørt, evt plejlstang-lejet hvordan med det??
Det må være en slange der er revnet eller hoppet af, eller måske selve olietanken. 

Den er helt lovlig,har altid været det og har kørt 9500km


Oliepumpen på min første Big gik i stykker på vej hjem fra byen af, så stemplet satte sig. Jeg blev så transporteret hjem, og efter at ha' skiftet cylinder/stempel/ oliepumpe, og påfyldning af olie kunne jeg køre videre, uden problemer. Så måske er du/din søn heldig, at der ikke er sket noget, med krumtap/lejer. Det høres meget tydeligt, hvis der er noget galt med lejer/krumtap.
Ivecar plus 2023.
Svar
#3
(26-12-2018, 13:31)Jps Skrev: Oliepumpen på min første Big gik i stykker på vej hjem fra byen af, så stemplet satte sig. Jeg blev så transporteret hjem, og efter at ha' skiftet cylinder/stempel/ oliepumpe, og påfyldning af olie kunne jeg køre videre, uden problemer. Så måske er du/din søn heldig, at der ikke er sket noget, med krumtap/lejer. Det høres meget tydeligt, hvis der er noget galt med lejer/krumtap.

Tak for svar og jeg har også været i gang i eftermiddag.
Det var slangen ved studsen under olietanken der var revnet så olien kunne løbe af, det er lavet og samlet igen og motoren lyder lige så sund som den plejer, så jeg krydser fingre for der ikke er sket noget. Han holdt jo også ind og ringede efter mig da det lød lidt anstrengt og inden noget gik helt galt.
Den kører fuldstændig frisk og ligetil så jeg tror ikke der noget. Har engang haft en Suzuki Katana der gik i et leje. Den lyd tager man ikke fejl af.
Gilera Storm 2008
Piaggio NRG Extreme 2014
Kymco Super 8 4T 2010
VGA Grido 2013
Svar
#4
(26-12-2018, 19:25)nallerplys Skrev: Tak for svar og jeg har også været i gang i eftermiddag.
Det var slangen ved studsen under olietanken der var revnet så olien kunne løbe af, det er lavet og samlet igen og motoren lyder lige så sund som den plejer, så jeg krydser fingre for der ikke er sket noget. Han holdt jo også ind og ringede efter mig da det lød lidt anstrengt og inden noget gik helt galt.
Den kører fuldstændig frisk og ligetil så jeg tror ikke der noget. Har engang haft en Suzuki Katana der gik i et leje. Den lyd tager man ikke fejl af.

Godt at du fik det fikset Grin
Ivecar plus 2023.
Svar


Forum spring: