Søg Garagen Hej Gæst! Register

Kymco ag. vil ikke starte på batteri
#1
Hej

Min Kymco Agility vil ikke starte her i kulden. Skal sikkert have justeret ventilerne.  Men pga. at hvis jeg sætter en oplader til batteriet mens det stadig sidder i knallerter, at så starter den øjeblikkeligt så tænker jeg at jeg måske også skal tænke i nyt batteri. Sådan et batteri skal det være samme ampere som det originale eller kan man putter f.eks et 10a I. Tænker lidt at det er ligesom en accu boremaskine at jo flere ampere jo længere tid kan batteriet levere strøm


/Allan
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Ja du kan sette inn så stort batteri som der er fysisk plads til.
Svar
#3
(13-12-2018, 10:26)rune75 Skrev: Ja du kan sette inn så stort batteri som der er fysisk plads til.

Ok, ser lige der sidder 7a sikringer I Kymcoen. Vil de ikke gå hvis batteriet er på mere en 7 a?


/Allan
Svar
#4
Det hurtige svar er nej batteriets størrelse er ikke noget med hvor mange ampere timer "AH" som batteriet har du skal ikke sætte strøer sikring i man har valgt denne sikring da du ellers kan brande lednings nettet af hvids du sætter en støre sikring i !.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
#5
Starteren trækker jo det strøm den kan når du trykker på knappen for at starte og ikke mere end det, batteriets størrelse har ikke noget at gøre med det. Det er startermotoren størrelse (spole osv) der bestemmer hvor meget.
Et 7 ah batteri kan vel yde ca 40 amp i startstrøm når det er helt på toppen, et bilbatteri som eksempel kan også levere de 40 amp bare i meget længere tid. 
Den eneste ting der er med et større batteri, er, at du i princippet kan tæve løs med starteren i så lang tid at noget brænder af.
 Det skal man så lige have respekt for  Blink med øjet
Med venlig hilsen Henrik
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(16-12-2018, 00:23)allan Skrev: Ok, ser lige der sidder 7a sikringer I Kymcoen. Vil de ikke gå hvis batteriet er på mere en 7 a?


/Allan

A = ampera
AH = ampera timer

et 7 AH batteri kan levere 7 A i en time (H).
Svar
#7
(16-12-2018, 08:35)nallerplys Skrev: Starteren trækker jo det strøm den kan når du trykker på knappen for at starte og ikke mere end det, batteriets størrelse har ikke noget at gøre med det. Det er startermotoren størrelse (spole osv) der bestemmer hvor meget.
Et 7 ah batteri kan vel yde ca 40 amp i startstrøm når det er helt på toppen, et bilbatteri som eksempel kan også levere de 40 amp bare i meget længere tid. 
Den eneste ting der er med et større batteri, er, at du i princippet kan tæve løs med starteren i så lang tid at noget brænder af.
 Det skal man så lige have respekt for  Blink med øjet

Lednings nettet er demissioneret så der ikke brander noget af med mindre at der er et brud et sted så den må du længere ud på landet med, du kan bruge elstarteren til at batteriet er tømt for strøm! uden problemer.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
#8
(16-12-2018, 01:48)Johannes Johansen Skrev: Det hurtige svar er nej batteriets størrelse er ikke noget med hvor mange ampere timer "AH" som batteriet har du skal ikke sætte strøer sikring i man har valgt denne sikring da du ellers kan brande lednings nettet af hvids du sætter en støre sikring i !.

oK tak:-) så putter jeg et 12a batteri i


hilsen
Allan
Svar
#9
(18-12-2018, 11:06)allan Skrev: oK tak:-) så putter jeg et 12a batteri i


hilsen
Allan

Tak for alle svarende. Så blev jeg klogere :-)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Nå det er vist ikke til at finde et batteri der passer til Kymco agility 50 som er over 5ah
/Allan
Svar
#11
(18-12-2018, 16:58)allan Skrev: Nå det er vist ikke til at finde et batteri der passer til Kymco agility 50 som er over 5ah
/Allan

Altså, så vidt jeg ved, kan du købe et standard batteri til et par hundrede. Når bare maskinen starter normalt hurtigt, kan selv et lille batteri, lille kapacitet, nemt klare opgaven! Problemerne kommer hurtigt, hvis maskinen i en periode, f.eks pga. fugt, ikke gider slå i gang! Så kan du hurtigt malke et standard batteri. Så fidusen er at køre på en maskine med rent el kredsløb.
Men, gå nu trygt til din nærmeste T-Hansen, køb standard til Kymco til 199,-, og så er dine problemer løst!
Niels
Der må da stadig være et hul i vejen, jeg ikke har besøgt!
Kymco Agility 50, SYM Orbit ll. Mvh. Niels
https://blumenshot.blogspot.com/
Svar
#12
(18-12-2018, 11:08)allan Skrev: Tak for alle svarende. Så blev jeg klogere :-)

Som det er nævnt, så har batteriets kapacitet (Ah) ikke så meget med hvor meget strøm det kan levere at gøre, som hvor længe.

Startmotoren går udenom diverse sikringer, en sikring på 40 - 100 A er i sagens natur ret stor og dyr!

De indsatte sikringer er for resten af el-nettet, selvom forlygten vist også går udenom og forsynes direkte fra generatoren (gennem en modstand).

Efter jeg første gang fik justeret ventiler (på værksted), kunne min alene starte på kick! Og sådan vedblev det resten af dens levetid!
El-start var et supplement til at få cirkulationen i gang, men med mindre motoren var gennemvarm, skulle der kick til.
Ingen af de følgende værkstedsbesøg afhjalp det, og jeg forsøgte siden ikke selv med en anden indstilling.

Fabriksindstilling er vist helt nede på 0,05 mm, mens alle herinde og ifølge 'manumaler' sværger til 0,08. Jeg kørte dog med 0,1, da jeg ikke havde et 0,08 søgeblad. Jeg kunne ikke registrere forskel.
Vi har de politikere, vi fortjener. 'Nogen' har stemt på dem! Men så er der alle de politikere, som vi ikke kan gøre noget ved. DJØF'erne i embedsvældet!
Svar


Forum spring: