This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.
Søg Garagen Hej Gæst! Register

Startermotor
#13
Jeg skal simpelthen have fat i sådan en fætter, jeg får ondt i ryg og arme hver gang jeg skal under en af scooterne.
Fremgangsmåden har her hidtil været at stille mælkekasser frem, stor kraftig plade ovenpå og så med møje og besvær løfte scooteren op på rampen.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#14
(25-10-2018, 16:28)Flitz Skrev: Jeg skal simpelthen have fat i sådan en fætter, jeg får ondt i ryg og arme hver gang jeg skal under en af scooterne.
Fremgangsmåden har her hidtil været at stille mælkekasser frem, stor kraftig plade ovenpå og så med møje og besvær løfte scooteren op på rampen.

Det var præcis min tanke da jeg selv så en og jeg er bare så glad for den....Googler du så lidt på den er der selfølgelig nogen der synes den er for simpel og der skal være motorhejs og blah blah blah.

Sandheden er den er super, jeg tror så ikke jeg vil anbefale en Honda 1200 Goldwing  på den men det skal jeg så heller ikke.
 Her er der tre scootere der skal holdes kørende, min egen 45er og drengenes to 30erer og til det er den bare lige sagen. 
Nu har jeg allerede lavet en del opgaver på den og har til nu kunnet "nøjes" med at stille scooterne på deres hovedstøttefod og fordækket i klemme i "skruestikken" forrest. Nu skal jeg snart til at skifte fordæk og smøre/rengøre bremser på min egen og Daniels. Der vil jeg så bakke op,ned med  støttefoden og derefter bagdækket i "skruestikken".
 Men den her er og forsynet med to øjer så man kan stroppe køretøjet, man kan også sætte en strop hele vejen rundt under liften når den er løftet det første stykke. Kun opgaven og fantasien sætter grænsen. Max bordhøjden på 82 cm er vældig fin til mine 183cm og ikke for lav. Man kan variere højden på pladen mellem 15 og 82 cm, der medfølger en stang man kan sætte igennem nogle huller på tværs (2 indstillinger) så man kan sænke liften dertil og den står ubelastet.
Der er to stilleskruer foran, man skruer i gulvet når den står hvor man vil have den dag. Det gør den mere stabil end jeg lige troede og det virker fint.

Her er et billede med Gileraen på, da jeg lige havde fået den.

Og lige den VIGTIGSTE ting, uanset hvad SKAL man have meget respekt for noget tungt man løfter op i højden...altid og hele tiden!!


[Image: IMG-20181011-195007.jpg]
Gilera Storm 2008
Piaggio NRG Extreme 2014
Kymco Super 8 4T 2010
VGA Grido 2013
Svar
#15
Jeg bruger et gammelt sofabord, som "lift" Grin
Anaig City Elf 2019 13.000 km.
Svar
#16
(25-10-2018, 20:46)Jps Skrev: Jeg bruger et gammelt sofabord, som "lift" Grin

Genialt  Thumbs Up
Svar


Forum spring: