Søg Garagen Hej Gæst! Register

Kymco Agility. Motoren dør pludselig
#1
Hej Alle

Har en Kymco Agility som en sjælden gang imellem har denne mærklelige opførsel. Når jeg kører alt den kan trække så dør motoren pludselig. Min erfaring har så vist mig at for at starte den igen, skal jeg stoppe helt, slå tændingen fra på nøglen og slå den til igen. Først der kan jeg starte.  Dette er ikke noget der sker tit. Ca. hver andet måned.

Dette er min anden Kymco og den forrige gjorde den også engang imellem.


Nogen forslag til hvad det kan være.
/Allan
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Hvor gammel er den, min søns super 8 døde her for en tid siden og da jeg rodede med det viste det sig at tændkablet var små-defekt. der sprang gnister over på stel indimellem men ikke hele tiden. Den er så fra 2010 og kablet altså 8 år. Efter jeg har skiftet det sammen med tændspolen og ny tændhat har der ikke været noget.
Med venlig hilsen Henrik
Svar
#3
(23-10-2018, 20:24)nallerplys Skrev: Hvor gammel er den, min søns super 8 døde her for en tid siden og da jeg rodede med det viste det sig at tændkablet var små-defekt. der sprang gnister over på stel indimellem men ikke hele tiden. Den er så fra 2010 og kablet altså 8 år. Efter jeg har skiftet det sammen med tændspolen og ny tændhat har der ikke været noget.

Oplevede du også at den stoppede og nøglen skulle drejes for at den virkede igen?
Svar
#4
(23-10-2018, 21:20)allan Skrev: Oplevede du også at den stoppede og nøglen skulle drejes for at den virkede igen?

Ja på en måde, han ringede jo op og sagde "far den er helt død"  Grøn grin 

Så ud og få traileren på og få ham hentet hjem, når den så var tilbage på matriklen startede den igen første gang. Det skete et par gange før den så var helt ovre det. Min første tanke var mangel på benzin (karburator beskidt) men det var så tændkablet der var overgang i. Og selvom det kunne trække en gnist til stel er der ikke synlige revner i det. Jeg var så hurtigt videre da jeg havde en kina tændspole liggende der lignede til forveksling. Så virkede scooteren igen, jeg bestilte så en original bagefter og har nu monteret den så det virker....også i morgen  Blink med øjet
Med venlig hilsen Henrik
Svar
#5
Men det er en frustrerende fejl du har, det kan være tændspole, det kan være cdi-boks , det kan være tændrøret, det kan være … æv!

Hvor gammel er din Kymco? Har du monteret anden CDI-boks?   Lidt historie kan nogen gange hjælpe.
Med venlig hilsen Henrik
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Hmmm….Hvad men ventilerne?? Det sker når du kører maximum med varm motor, hvad nu hvis de lige er på grænserne af tolerancerne eller lidt under.

Når du så kører fuld smadder bliver det hele 2 gram varmere end ellers og de lukker ikke mere, så ryger din kompression og du går i stå indtil du har holdt en lille pause. Måske en lidt langt ude tanke men...……… hmmm!
Med venlig hilsen Henrik
Svar
#7
(24-10-2018, 06:38)nallerplys Skrev: Hmmm….Hvad men ventilerne?? Det sker når du kører maximum med varm motor, hvad nu hvis de lige er på grænserne af tolerancerne eller lidt under.

Når du så kører fuld smadder bliver det hele 2 gram varmere end ellers og de lukker ikke mere, så ryger din kompression og du går i stå indtil du har holdt en lille pause. Måske en lidt langt ude tanke men...……… hmmm!

Tror ikke det er ventiler. Lige meget hvor lang tid der går så skal jeg skal slukke med nøgle før jeg kan starte igen. 

/Allan
Svar
#8
(24-10-2018, 06:32)nallerplys Skrev: Men det er en frustrerende fejl du har, det kan være tændspole, det kan være cdi-boks , det kan være tændrøret, det kan være … æv!

Hvor gammel er din Kymco? Har du monteret anden CDI-boks?   Lidt historie kan nogen gange hjælpe.

Ikke så meget historie. har haft den i næsten 5 år uden andre fejl. Der er intet ændret på den.
Svar


Forum spring: