Søg Garagen Hej Gæst! Register

Stjæler benzin fra min scooter.
#1
Hej

Lige et af de mere trælse, men jeg har opdaget at nogen syntes det er sjovt at gøre sig til tyv for 1-2 liter benzin. Jeg skulle skifte udstødning på min scooter (VGA Digita) i dag, og den har derfor stået stille de sidste par uger.

Men eftersom at min Giantco er begyndt at lave bøvl, måtte jeg hellere få fikset min VGA.
Da jeg så får trukket scooteren frem, ud af det mørke skur, ser jeg at både benzin slangen og vacum slangen hænger løs.  Neutral Jeg ved også at jeg fyldte den helt op, inden jeg satte den i skuret.

Mit spørgsmål er nu, hvordan kan jeg sikre mig at de ikke lige så nemt kan hive slangerne af igen? De sidder jo ret nemt tilgængelige desværre. Håber der er nogen der har en god ide, for det er nok ikke sidste gang det sker, og jeg skal dælme ikke bruge mine hårdt tjente penge på at betale for at en anden kan bruge det benzin fra min scooter.  Ond

Jeg tænker det kunne være ret så sjovt med en alarm, lige så snart man begynder at hive i slangerne. Jeg ved nemlig at der bor en lige overfor skuret, som gerne vil give dem en lærestreg, hvis jeg fortæller ham hvad der foregår.  Blink med øjet
Mine køretøjer:
-Nede på en knallert, men bestemt den bedste-
-En eller to scooter, når vinteren kommer-
- Suzuki Samurai DM50 (1990)
- VGA Digita (Dellórto) (2013)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Jeg ville trække nogle nye slanger fra tanken og gemme dem foroven.. Oppe ved sædet

Og ellers hvis du er kreativ så kunne du jo gemme en lille flaske, fylde den med vand eller diesel og så forbinde dem til de eksisterende slanger, så tyven får noget uønsket ned i sin tank..

Og hvis du rigtig vil give dem en lærestreg kan du bytte om på vacuum og benzinslang så de får en stor slurk i munden.. men det er nok lige lovlig ondt, og det ville jeg ikke selb gøre mod min værste f
Svar
#3
(18-10-2018, 18:34)Buschauffør Skrev: Jeg ville trække nogle nye slanger fra tanken og gemme dem foroven.. Oppe ved sædet

Og ellers hvis du er kreativ så kunne du jo gemme en lille flaske, fylde den med vand eller diesel og så forbinde dem til de eksisterende slanger, så tyven får noget uønsket ned i sin tank..

Og hvis du rigtig vil give dem en lærestreg kan du bytte om på vacuum og benzinslang så de får en stor slurk i munden.. men det er nok lige lovlig ondt, og det ville jeg ikke selb gøre mod min værste f

Du kan få en særlig kraftig benzinslange hos T-Hansen. Min erfaring er, at den også sider ekstra kraftig fast.
Den er så til gengæld også svær at få på. Mener jeg varmede den lidt op, for at få den til at kunne udvide sig.

Der findes mange billige alarmer. Tjek dog strømforbruget, det skal helst være max 3mA. Ellers trækkes for meget strøm til en scooter, og så skal du lade hele tiden. T-Hansens steel-mate kan lige gå - den bruger 3.5mA.
https://www.thansen.dk/scooter-knallert-...-244921451
Nogle af T-Hansens scootere er født med alarm stik, så du bare sætter alarmen i stikket, efter at have fjernet en sløjfe ledning.
Du kan også vælge en 2-vejs alarm fra steel-mate: https://www.net-import.dk/shop/steelmate...1068p.html

Tjek hos T-Hansen om din scooter har alarm stik, og om der kan sættes alarm på den - jeg ved ikke, om det er så nemt med de nye der har elektronisk indsprøjtning. Der kan naturligvis sættes alarm på, men f.eks. startspærer, autostart og lign, kan nok ikke sættes på.
Svar
#4
Hvis din scooter er en 2T, så kan du måske hælde olie i benzinen som man gjorde førhen, og undlade at hælde det i olietanken.

Så får de en ubehagelig overraskelse, hvis de bruger det på en 4T eller i en bil.
Svar
#5
220/230 volt på scooteren, så holder de nok nallerne væk.
Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(20-10-2018, 20:59)Jps Skrev: 220/230 volt på scooteren, så holder de nok nallerne væk.

Det er bare ikke tilladt.

Et elefanthegn vil måske være tilladt, men problemet er da benzinen. Der er risiko for gnistdannelse, og det er ikke tilladt, at gøre noget, så nogen kan komme til skade. Heller ikke kriminelle.

Derudover vil 220V fra stikkontakten sandsynligvis få HPFI afbryderen til at slå fra. Om ikke andet, så når scooteren berøres, og sandsynligvis også uden.

Et elefanthegn giver en meget større spænding, men er begrænset med hensyn til antal joules der kan gives i et stød. Det primære problem er sikre tyvene ikke kommer til skade på grund af mulig gnistdannelse og benzinen.


At hælde 2-takts benzin på en 2-takts knallert, er derimod fuldt lovligt.
Svar
#7
(20-10-2018, 23:16)Super 8 Skrev: Det er bare ikke tilladt.

Et elefanthegn vil måske være tilladt, men problemet er da benzinen. Der er risiko for gnistdannelse, og det er ikke tilladt, at gøre noget, så nogen kan komme til skade. Heller ikke kriminelle.

Derudover vil 220V fra stikkontakten sandsynligvis få HPFI afbryderen til at slå fra. Om ikke andet, så når scooteren berøres, og sandsynligvis også uden.

Et elefanthegn giver en meget større spænding, men er begrænset med hensyn til antal joules der kan gives i et stød. Det primære problem er sikre tyvene ikke kommer til skade på grund af mulig gnistdannelse og benzinen.


At hælde 2-takts benzin på en 2-takts knallert, er derimod fuldt lovligt.

Det er heller ikke tilladt at stjæle. så det kan gå lige op med at tyven får strøm igennem sig. Hvis det giver gnist, så får vedkommende den ultimative straf, for sin handling.
Ivecar plus 2023.
Svar
#8
Løsningen blev et par spændeklips med skrue på begge slanger. Dette lader til at holde tyvene fra at stjæle mere benzin fra min scooter.
Mine køretøjer:
-Nede på en knallert, men bestemt den bedste-
-En eller to scooter, når vinteren kommer-
- Suzuki Samurai DM50 (1990)
- VGA Digita (Dellórto) (2013)
Svar
#9
(21-10-2018, 08:22)Jps Skrev: Det er heller ikke tilladt at stjæle. så det kan gå lige op med at tyven får strøm igennem sig. Hvis det giver gnist, så får vedkommende den ultimative straf, for sin handling.

Sådan ser loven ikke på det.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(23-01-2019, 01:44)Super 8 Skrev: Sådan ser loven ikke på det.

Nej, men sådan ser jeg på det Blink med øjet
Ivecar plus 2023.
Svar


Forum spring: