Søg Garagen Hej Gæst! Register

2005-2018 :(
#1
Jeg tror jeg er nået dertil, hvor det måske er på tide at sige farvel og tak til Billig-Scooter. Siden er efter min mening død, og det er jo sørgeligt. 1-2-3 emner om dagen, når det går højest. I de 4 dage jeg var væk på en miniferie for nylig, var der kun 4 emner da jeg tjekkede siden, da jeg kom hjem. Chatten er også gået død. De sædvanlige brugere gider åbenbart ikke være på chatten, til lidt hyggesnak, mere Og det er ligesom det, der ligger til grund for beslutningen om at sige farvel og tak. 

Da jeg fandt siden i 2005, var det udelukkende en 4 takts side om scooteren Listo, som sidenhen er blevet klonet mange gange. Jeg foreslog ret hurtigt ejeren SLK en udvidelse, så siden også omhandlede 2 taktere og blev også i den forbindelse moderator. 

På et tidspunkt (husker ikke året) blev jeg af uransagelige årsager kontaktet af SLK, om jeg ville købe siden. Men noget konkret beløb mindes jeg ikke, jeg fik. Det blev sidenhen diskuteret heftigt på den gamle chat, og endte ud med at SLK solgte til anden side. Nogle år efter gik den nye ejer konkurs, og jeg blev også kontaktet af ham, lige inden det hele ramlede for ham. 

Han ville ha' 15-16.000 kr eller deromkring. Også det blev diskuteret heftigt på chatten, og endte med et nej. Så gik ejer konkurs og via Johannes, fik jeg så fat i kurator, som kom med et tilbud som jeg accepterede, og dermed reddede BS fra den sikre død.  Set i bagspejlet burde jeg måske havde ladet siden dø.  Men af nostalgiske grunde, lod jeg siden køre videre. Efter et lille års tid, fik BS igen ny ejer og håber selvfølgelig at siden består. Jeg gad ikke desværre ikke eje en død side, på tidspunktet hvor jeg solgte BS.

Jeg har haft MANGE gode oplevelser på BS, især med BS Touring, hvor man jo mødte brugere af BS. Negative oplevelser, har der også været en del af. Der var desværre brugere der ikke forstod, at på BS har vi regler der skal overholdes, og dem holdt jeg hårdt på gennem alle årene (måske lidt for hårdt Blink med øjet til tider).  

Mange af de gamle brugere, som jeg stiftede bekendtskab med/var på Touring med, er forlængst smuttet videre i livet. Der er jo andet end knallerter/scootere her i livet, siges der  Blink med øjet Jeg er så en undtagelse åbenbart, idet jeg aldrig forlod knallerten som transportmiddel, men blev på den i indtil nu, 46 år. 

Det KAN dog være jeg kigger ind på siden i ny og næ.  Men skrive noget, kommer nok ikke til at ske, og det jeg sgu ret ked af. 
Men lige NU, er det sgu trist at jeg sidder og skriver denne lange smøre, men det måtte ud af systemet.

OBS* Burde måske tilføje et tusinde tak for al den hjælp jeg har fået, til mine problemknallerter/scootere Smil
Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Det er da trist at læse. Ked af det

Desværre er antallet af indlæg faldet, og aktiviteten er ikke hvad den har været engang - men jeg nægter pure at dreje nøglen om, der er stadigt samlet en masse god information herinde, og folk hjælper stadigt når de kan. Smil
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#3
(24-09-2018, 19:51)DarkSide Skrev: Det er da trist at læse. Ked af det

Desværre er antallet af indlæg faldet, og aktiviteten er ikke hvad den har været engang - men jeg nægter pure at dreje nøglen om, der er stadigt samlet en masse god information herinde, og folk hjælper stadigt når de kan. Smil

Ja det er trist. Meget trist faktisk. Men kan ikke se lyset for enden af tunnelen, for BS. Men ja, der ligger jo megen god information omkring de 2hjulede køretøjer. Og jeg var også meget opsat på, at de ikke gik tabt, da jeg endelig besluttede mig til at købe siden. Men efter du overtog siden kunne jeg jo slappe af som almindelig bruger. Men det har pint en inkarneret knallert/scootertosse, at se BS,  som det er idag.
Ivecar plus 2023.
Svar
#4
Hmmmm . . .    Jo Jps, du har været særdeles aktiv her på siden længe; ja du har måske følt en forpligtigelse til at holde liv i siden. Og selvfølgelig håbet at andre ville følge trop. Det er så desværre ikke sket, og jeg kan for mit eget vedkommende kun beklage.

 Tiderne skifter, men jeg ville blive rigtig ked af det hvis BS lukkede ned. Og du Jps, skulle måske bare bruge BS når du har tid og lyst og noget på hjerte. Ikke føle dig "tvunget" som du måske har gjort i et stykke tid. Så bliver det kanske sjovt igen Grin 

  Vh Erik.
Svar
#5
(26-09-2018, 10:35)Scooterballe Skrev: Hmmmm . . .    Jo Jps, du har været særdeles aktiv her på siden længe; ja du har måske følt en forpligtigelse til at holde liv i siden. Og selvfølgelig håbet at andre ville følge trop. Det er så desværre ikke sket, og jeg kan for mit eget vedkommende kun beklage.

 Tiderne skifter, men jeg ville blive rigtig ked af det hvis BS lukkede ned. Og du Jps, skulle måske bare bruge BS når du har tid og lyst og noget på hjerte. Ikke føle dig "tvunget" som du måske har gjort i et stykke tid. Så bliver det kanske sjovt igen Grin 

  Vh Erik.

Jeg var helt nede og vende i kulkælderen, da jeg skrev indlægget. Man kan næsten sige, at BS blev mit hjertebarn, og så er det jo svært at sige farvel og tak, når man har brugt siden i 13 år. Og ja, jeg burde jo bare bruge BS, når der er noget jeg har brug for at vide mht rep, af mine knallerter.  Og sådan bliver det nok også, fremover. Jeg mener at ha' gjort mit, til at holde liv i siden.
Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(26-09-2018, 10:54)Jps Skrev: Jeg var helt nede og vende i kulkælderen, da jeg skrev indlægget. Man kan næsten sige, at BS blev mit hjertebarn, og så er det jo svært at sige farvel og tak, når man har brugt siden i 13 år. Og ja, jeg burde jo bare bruge BS, når der er noget jeg har brug for at vide mht rep, af mine knallerter.  Og sådan bliver det nok også, fremover. Jeg mener at ha' gjort mit, til at holde liv i siden.

Jo, det er svært at sige farvel og tak, og det behøver man jo heller ikke. Blink med øjet . Jeg kører ikke scooter p.t. men skal da lige forbi hver dag alligevel for at lure. Smil

Og hurra, jeg har 10års jubilæum i år, (forresten). Grin

Svar
#7
(29-09-2018, 11:14)barden Skrev: Jo, det er svært at sige farvel og tak, og det behøver man jo heller ikke. Blink med øjet . Jeg kører ikke scooter p.t. men skal da lige forbi hver dag alligevel for at lure. Smil

Og hurra, jeg har 10års jubilæum i år, (forresten). Grin

Tillykke med det Smil.
Ivecar plus 2023.
Svar
#8
Kan lige tilføje at jeg har skrevet en ny tråd da jeg søger en ny styrt flip up hjelm så kom ikke her og sig at der intet bliver skrevet og jeg har også skrevet om mit olie skift Grin .
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
#9
(29-09-2018, 16:39)Johannes Johansen Skrev: Kan lige tilføje at jeg har skrevet en ny tråd da jeg søger en ny styrt flip up hjelm så kom ikke her og sig at der intet bliver skrevet og jeg har også skrevet om mit olie skift Grin .

Jeg skrev mellem 1-3 emner om dagen Blink med øjet Så noget bliver der jo skrevet. Men slet ikke som før i tiden Blink med øjet
Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(29-09-2018, 18:00)Jps Skrev: Jeg skrev mellem 1-3 emner om dagen Blink med øjet Så noget bliver der jo skrevet. Men slet ikke som før i tiden Blink med øjet


Det undrer også mig, at der kommer så få indlæg. Hvad er årsagen? Har scooterejerne fundet andre sider?

Eller, er der ingen der køber scooter i dag? Er alle hoppet på el-cyklen i stedet?? Eller, har de fået Bil eller MC?

De fleste burde vel være her endnu?

Jeg kender kun billig-scooter.dk og scootergrisen.dk. Begge steder, er der et begrænset antal indlæg om dagen.

Selvom der er få indlæg, syntes jeg dog det er vigtigt at holde gang i siden. Dels, så kan man bruge søgefunktionen, og finde om mangt og meget der er skrevet tidligere. Og, selvom der er få indlæg, så er da nogen stykker, som går ind og tjekker om der er indlæg.
Svar
#11
Den nye generation af knallert kørere kigger ikke efter forums, de går jo på facebook og leder efter en gruppe, så at siden er ved at dø kan næsten ikke undgåes, så skulle i hverfald ha' integreret det hele med Facebook ligesom så mange andre fællesskaber gør (f.eks Saab Klub Danmark).

Hvis i ønsker at siden skal leve videre, så bliver i nød til at kigge nye veje.
Tidligere:
Baotian BT49QT-7. Peugeot Speedfight 3. Hyundai i10. Ford Mondeo. Aprillia Ditech.
CPI Hussar. Nissan Primera eGT. Alfa Romeo 156. Ford Mondeo V6. VW Polo Fox. Nissan Almera. Mitsubishi Galant V6. Nissan Micra
Nuværende:
Saab 900
Svar
#12
(30-09-2018, 16:06)Jes P Skrev: Den nye generation af knallert kørere kigger ikke efter forums, de går jo på facebook og leder efter en gruppe, så at siden er ved at dø kan næsten ikke undgåes, så skulle i hverfald ha' integreret det hele med Facebook ligesom så mange andre fællesskaber gør (f.eks Saab Klub Danmark).

Hvis i ønsker at siden skal leve videre, så bliver i nød til at kigge nye veje.

Syntes ikke, at der er face-book fællesskaber der kan sammenlignes med billig-scooter.

Men der er flere køb og salgs orienterede.
Svar


Forum spring: