Søg Garagen Hej Gæst! Register

Uventet begrænsning af Sym Symphony
#1
Finder idag en anordning under metaldækslet på karburatoren. Se foto.
Minder mistænkeligt om en begrænsning

(Min model sku' kun være begrænset med skive i variator og rpm-blokering af CDI)


Har i den forbindelse et spørgsmål: 
Er det mon nok at forkorte stop-anordningen med 2-3mm? (Møtrikken rager netop 2-3mm ud over enden af gevindstykket og kan let justeres)
Hvad kan jeg forvente der sker ved at fjerne dette stop?
[Image: 2018_09_19_11_48_21.jpg]

[Image: 2018_09_19_11_48_35.jpg]

anniversary verses



Vh
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Det minder godt nok om begrænsningen der sad i det ældre 4taktere, den forhindrer gasspjældet i at kunne gå helt i top.

Kig her: https://www.billig-scooter.dk/portal/art...urator.php
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#3
Den må helt bort. Efter den er fjernet stikk fingeren inn i karburatoren fra innsugssiden og sjekk at du kan løfte karburatorstempelet helt opp.
Svar
#4
(19-09-2018, 22:11)rune75 Skrev: Den må helt bort. Efter den er fjernet stikk fingeren inn i karburatoren fra innsugssiden og sjekk at du kan løfte karburatorstempelet helt opp.

Hej Rune
Mener du at møtrikkerne skal væk, eller mener du at hele gevindstykket skal saves af?


Hvor stor vandring har sådan en membran egentlig?
Kan det ikke tænkes at 2-3mm ekstra giver plads til fri bevægelse?

Vh
Svar
#5
(19-09-2018, 23:17)mops Skrev: Hej Rune
Mener du at møtrikkerne skal væk, eller mener du at hele gevindstykket skal saves af?


Hvor stor vandring har sådan en membran egentlig?
Kan det ikke tænkes at 2-3mm ekstra giver plads til fri bevægelse?

Vh

Start med at fjerne møtrikkerne og sjekk om karburatorstempelet kan løftes helt opp. Jeg tviler på at det er nok at skruve de inn/opp.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Hmm det kunne være at jeg også skulle se efter om der sidder sådan en under låget på min Aprilia Sport city one 4T i morgen når jeg har fridag Grin .
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
#7
Nå kunne ikke styre min nysgerrighed så jeg har lige været nede og skrue låget af min karburator for at se om der skulle sidde noget i låget på min, og der sad intet skruet ind i låget på min.
Så min Aprilia har ikke den begrænsning i låget og det ser ikke ud til at der har været en, men det kunne jo godt være Blink med øjet .
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
#8
(20-09-2018, 09:04)rune75 Skrev: Start med at fjerne møtrikkerne og sjekk om karburatorstempelet kan løftes helt opp. Jeg tviler på at det er nok at skruve de inn/opp.

Prøvede i dag at skrue møtrikkerne i bund. Det gav 5mm ekstra plads til membran/nål at bevæge sig på
Men du havde ret mht at det ikke gør den store forskel.


Mærker ikke nogen klar forskel på dagens tur fra Nørrebro til Refshaleøen
Jeg kan høre at spjældet/stemplet åbner sig mere end før, for det giver en anden lyd ved fuld gas. Men topfarten er uændret (ca 35km/t på speedometer)!?
Motoren er måske lidt kvikkere til at reagere på gassen og den trækker muligvis mere jævnt.


Altså nærmest Status Quo
p { margin-bottom: 0.25cm; direction: ltr; color: rgb(0, 0, 0); line-height: 120%; }p.western { font-family: "Liberation Serif", "Times New Roman", serif; font-size: 12pt; }p.cjk { font-family: "Droid Sans Fallback"; font-size: 12pt; }p.ctl { font-family: "FreeSans"; font-size: 12pt; }
Svar
#9
(20-09-2018, 23:12)mops Skrev: Prøvede i dag at skrue møtrikkerne i bund. Det gav 5mm ekstra plads til membran/nål at bevæge sig på
Men du havde ret mht at det ikke gør den store forskel.


Mærker ikke nogen klar forskel på dagens tur fra Nørrebro til Refshaleøen
Jeg kan høre at spjældet/stemplet åbner sig mere end før, for det giver en anden lyd ved fuld gas. Men topfarten er uændret (ca 35km/t på speedometer)!?
Motoren er måske lidt kvikkere til at reagere på gassen og den trækker muligvis mere jævnt.


Altså nærmest Status Quo
p { margin-bottom: 0.25cm; direction: ltr; color: rgb(0, 0, 0); line-height: 120%; }p.western { font-family: "Liberation Serif", "Times New Roman", serif; font-size: 12pt; }p.cjk { font-family: "Droid Sans Fallback"; font-size: 12pt; }p.ctl { font-family: "FreeSans"; font-size: 12pt; }

Men hvis den stadig er Cdi begrenset og evt. stadig har ring på variator røret, så får du ingen hastighedsforøgelse, kun større benzinforbrug og muligt, lidt bedre acceleration!
Der må da stadig være et hul i vejen, jeg ikke har besøgt!
Mvh. Niels
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
#N.Blu
Tak for info.
Hvis bare jeg ku' være helt sikker på at ubegrænset CDI og Vario er det sidste der kræves, så var en CDI blevet indkøbt omgående. Men måske gemmer der sig flere overraskelser ala pinden i låget? Noget der kræver penge op af lommen. Og så vil jeg næsten hellere køre videre med 35km/t
Det er i forvejen småt med info om modellen, og den smule der er kan man åbenbart ikke stole på.. Frustrerende er det..
F.eks skulle der være en skive i vario, men det er der ikke! Mistænker at der istedet sidder en plade på bagsiden som hindrer rullerne i at nå yderposition.
Altså stor forvirring.. Fortvivlet
Vh
Svar
#11
Det med variatoren finder du jo hurtigt ud af hvids du afmonterer den og tager den hele af, men tror nu ikke at de har skruet en ekstra bagplade på lige som på Pegout som har brugt det på totaktere, der sidder sandsynligvis kun en ring evt at den er en del af gliderøret så den ikke kan tages af så skal det enten skiftes ud med et nyt eller en anden variator som der følger et helt nyt gliderør med til.
På min Aprilia var der kun en ring i variatoren og den originale cdi var omdrejnings begrænset den blev skiftet ud til en fra Top preformance og det virker, jeg skiftede så senere variatoren ud med en fra Malossi også luftfilter svampen, udstødningen har jeg skiftet til en sito plus som der ligner den orginale, men kun fordi at den som sad på var faldet sammen i katalysatoren og den sage klonk ding lyde når der blev kørt på ujævn veje.
Den hvade sansynligvis også svært ved at komme af med udstødnings gasserne da den kommer hurtigere op i fart nu og det gav også lidt på toppen, der er ikke katalysator i den nye udstødning og jeg har ikke ændret på friskluftsystemet og der har ikke været noget problem med at lade det være som det er, så at der skulle ske noget med det må være en and for jeg har intet mærket eller oplevet med den selv ikke på lange ture.
Men til at starte med så afmonter variator og find ud af om der er en ring eller ikke, der efter ville jeg købe en cdi som ikke er omdrejnings begrænset.
Du burde kunne bruge denne.
https://speedline.dk/scooter/sym-orbit-i...s-nk390-16
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
#12
(22-09-2018, 15:53)Johannes Johansen Skrev: Det med variatoren finder du jo hurtigt ud af hvids du afmonterer den og tager den hele af, men tror nu ikke at de har skruet en ekstra bagplade på lige som på Pegout som har brugt det på totaktere, der sidder sandsynligvis kun en ring evt at den er en del af gliderøret så den ikke kan tages af så skal det enten skiftes ud med et nyt eller en anden variator som der følger et helt nyt gliderør med til.
På min Aprilia var der kun en ring i variatoren og den originale cdi var omdrejnings begrænset den blev skiftet ud til en fra Top preformance og det virker, jeg skiftede så senere variatoren ud med en fra Malossi også luftfilter svampen, udstødningen har jeg skiftet til en sito plus som der ligner den orginale, men kun fordi at den som sad på var faldet sammen i katalysatoren og den sage klonk ding lyde når der blev kørt på ujævn veje.
Den hvade sansynligvis også svært ved at komme af med udstødnings gasserne da den kommer hurtigere op i fart nu og det gav også lidt på toppen, der er ikke katalysator i den nye udstødning og jeg har ikke ændret på friskluftsystemet og der har ikke været noget problem med at lade det være som det er, så at der skulle ske noget med det må være en and for jeg har intet mærket eller oplevet med den selv ikke på lange ture.
Men til at starte med så afmonter variator og find ud af om der er en ring eller ikke, der efter ville jeg købe en cdi som ikke er omdrejnings begrænset.
Du burde kunne bruge denne.
https://speedline.dk/scooter/sym-orbit-i...s-nk390-16
Tak for input Smil


Variator har INGEN begrænser-ring imellem skiverne. Det er 100% sikkert.
Maskinen burde været helt standard og uden ændringer, så man må formode at ringen aldrig har været der.
Når knallerten alligevel ikke kører hurtigere må der være andet der holder den tilbage, og mit bedste bud er omtalte plade på bagsiden
Hvad ku' det ellers være?


Sådan en Naraku CDI står på min ønskeseddel, men først skal vario gøres klar til de højere omdrejninger.


? Hvor meget gav det at ændre CDI? Og hvor meget at fjerne ringen?
Svar


Forum spring: