Svar: 26
Tråde: 5
Tilmeldt: Sep 2018
Hvilke begrænsninger har Sym Symphony, 30 km/t fra 2011?
Motoren er vistnok modelnummer ”XS1P37QMA-2” (4-takt)
Hoveddysen er str #85
Vil meget gerne ha' den tilbage til original stand så den kører sådan som fabrikken havde tænkt sig.
Den kører lige nu kun 30-35 (på speedometeret)
!OBS: Det er ingen ring på glideakslen i variator.
(Kan ikke vide om tidligere ejer har fjernet den, men jeg tvivler på at dækslet til vario har været åbnet før)
Info fra én som selv har udført operationen modtages med dyb taknemmelighed
Svar: 1.821
Tråde: 64
Tilmeldt: Jul 2008
Der skulle altså være en ring i variator og en begrensning i cdi.
Sakset fra scootergrisen:
Begrænsninger
Transmission
30 km/t :
6,4 mm bøsning mellem forreste remskiver
45 km/t :
4,0 mm bøsning mellem forreste remskiver
Tændingssystem
30 km/t :
Ja
45 km/t :
Ja
Svar: 46
Tråde: 12
Tilmeldt: May 2009
08-09-2018, 16:34
(Dette opslag var sidst ændret: 08-09-2018, 16:36 af hbs.)
[quote pid='270466' dateline='1536397884']
På min sym symphony sr50 var begrænsningen i cdi boksen, efter skift af den kører den ca 55km/t.
[/quote]
Svar: 26
Tråde: 5
Tilmeldt: Sep 2018
(08-09-2018, 12:32)rune75 Skrev: Der skulle altså være en ring i variator og en begrensning i cdi.
Sakset fra scootergrisen:
Begrænsninger
Transmission
30 km/t :
6,4 mm bøsning mellem forreste remskiver
45 km/t :
4,0 mm bøsning mellem forreste remskiver
Tændingssystem
30 km/t :
Ja
45 km/t :
Ja
Tak for tippet Rune
? Har du en ide om hvorfor den kører så langsomt selvom skiven mangler?
Vh
Svar: 1.821
Tråde: 64
Tilmeldt: Jul 2008
(08-09-2018, 16:54)mops Skrev: Tak for tippet Rune
? Har du en ide om hvorfor den kører så langsomt selvom skiven mangler?
Vh
Det må vel være cdi'en der holder omdrejningene nede. Kjører den med relativt lave omdrejninger ? I Norge har vi kun 45km/t scooter/knallert så jeg har inger erfaring med 30'er.
Svar: 26
Tråde: 5
Tilmeldt: Sep 2018
(08-09-2018, 16:34)hbs Skrev: [quote pid='270466' dateline='1536397884']
På min sym symphony sr50 var begrænsningen i cdi boksen, efter skift af den kører den ca 55km/t.
[/quote]
Det lyder interessant!
Har du slet ikke gjort andet? Ikke fjernet skiven eller noget?
Vh
PS: Ved du hvilken størrelse dyse der sidder i din karburator?
Svar: 4.874
Tråde: 104
Tilmeldt: Jul 2007
Det er nærmest kun nødvendigt at skifte dysse på en 4 takter hvids man sætter større cylinder på, På min Aprilia Sport City one 50 4T har jeg skiftet cdi ud med en ubegranset en af slagsen, sat en malossi multivar variator på og udstødningen er skiftet da katalysatoren var faldet sammen og den lavede lyde hver gang man kørte over bump og min kører ganske fornuftigt nu.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar: 1.821
Tråde: 64
Tilmeldt: Jul 2008
(08-09-2018, 17:24)Johannes Johansen Skrev: Det er nærmest kun nødvendigt at skifte dysse på en 4 takter hvids man sætter større cylinder på, På min Aprilia Sport City one 50 4T har jeg skiftet cdi ud med en ubegranset en af slagsen, sat en malossi multivar variator på og udstødningen er skiftet da katalysatoren var faldet sammen og den lavede lyde hver gang man kørte over bump og min kører ganske fornuftigt nu.
Eller hvis man skifter luftfilterboksen ut med et powerfilter.
Svar: 4.874
Tråde: 104
Tilmeldt: Jul 2007
Jeg har også sat et malossi red sponge filter i luftfilter kassen.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar: 26
Tråde: 5
Tilmeldt: Sep 2018
(08-09-2018, 17:03)rune75 Skrev: Det må vel være cdi'en der holder omdrejningene nede. Kjører den med relativt lave omdrejninger ? I Norge har vi kun 45km/t scooter/knallert så jeg har inger erfaring med 30'er.
Det er min første 4-takter og jeg ved ærlig talt ikke om omdrejningerne ligger højt eller lavt. Måske lidt lavt? Ved ikke..
En ny CDI skal der jo nok til.
Den udgift kommer ikke bag på mig, men jeg håber at resten kan klares ved at fjerne ting istedet for at tilføje. Det er billigere sådan..
Tak for svaret
Vh
Svar: 428
Tråde: 6
Tilmeldt: May 2010
08-09-2018, 20:07
(Dette opslag var sidst ændret: 08-09-2018, 20:21 af Johnny.)
I 2011 solgte man to forskellige Sym Symphony I Danmark. Den almindelige med tromlebremse på baghjulet og analogt speedometer, og en SR-model med et andet design, skivebremse bag og digital instrumentering.
Jeg har førstnævnte basismodel. På den skal man skifte CDI og fjerne en skive i variationen, og så render de omkring/lidt over 70km/t på speedometeret. Har ikke tjekket med GPS, så hvor hurtigt det reelt er vides ikke.
..og tilføjelse: Min kom med en 86 dyse (og den passer), så din er nok ikke helt af vejen. Ringen i variatoren er en lille sort plastikting som kan være svær at se, men har du haft variatoren ude sku' alt være i orden der. Tror faktisk at min med lovlig CDI men fjernet ring kørte omkring 40 på speedometeret ud af lige vej. Men hvor den simpelthen nægter at køre hurtigere ved omkring 41km/t på speedometeret når den er helt lovlig uanset hvor stejl en bakke jeg finder, kan kan den naturligvis rende hurtigere med lovlig CDI og fjernet ring hvis bakken er god nok.
..og nej, der er ikke flere begrænsninger end de to nævnte. I hvert fald ikke jf min forhandler, som skiftede CDI og fjernede ringen for mig ved købet.
Svar: 26
Tråde: 5
Tilmeldt: Sep 2018
(08-09-2018, 20:07)Johnny Skrev: I 2011 solgte man to forskellige Sym Symphony I Danmark. Den almindelige med tromlebremse på baghjulet og analogt speedometer, og en SR-model med et andet design, skivebremse bag og digital instrumentering.
Jeg har førstnævnte basismodel. På den skal man skifte CDI og fjerne en skive i variationen, og så render de omkring/lidt over 70km/t på speedometeret. Har ikke tjekket med GPS, så hvor hurtigt det reelt er vides ikke.
..og tilføjelse: Min kom med en 86 dyse (og den passer), så din er nok ikke helt af vejen. Ringen i variatoren er en lille sort plastikting som kan være svær at se, men har du haft variatoren ude sku' alt være i orden der. Tror faktisk at min med lovlig CDI men fjernet ring kørte omkring 40 på speedometeret ud af lige vej. Men hvor den simpelthen nægter at køre hurtigere ved omkring 41km/t på speedometeret når den er helt lovlig uanset hvor stejl en bakke jeg finder, kan kan den naturligvis rende hurtigere med lovlig CDI og fjernet ring hvis bakken er god nok.
..og nej, der er ikke flere begrænsninger end de to nævnte. I hvert fald ikke jf min forhandler, som skiftede CDI og fjernede ringen for mig ved købet.
Det er som smør for mine ører!
Min er også basismodellen med tromle på baghjulet, så for en gang skyld har jeg ikke nogen "jamen hvad nu hvis?"-spørgsmål
Kæmpe stort TAK!
Vh
PS:: Ved du hvor man køber sådan en ubegrænset CDI?
PPS: Vedhæfter billede af min vario
what is the chemical formula for aluminum chloride