Søg Garagen Hej Gæst! Register

Priserne på scootere skyder i vejret
#1
Jeg har ingen idé om hvorfor scootere skal være så dyre, som de er blevet. Sad og kiggede på Speedlines side, og blev overrasket over priserne. Selvfølgelig især på Dr Big som nu koster næsten 20.000 kr. Samme gør Honda Vision og et par stykker til. Super 8 ligger på 16-17.000 kr.

https://speedline.dk/nye-scootere

Der kan ikke være meget salg, når de er blevet så dyre. Jeg ved så godt at man i dag medregner klargøringsprisen i prisen. Og så skal man jo trække ca. 1500 kr fra  Smil Så har man scooterens reelle pris.  Men det da alligevel voldsomt som de er steget. Godt man ikke skal købe flere brugte/nye scootere  Blink med øjet
Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Kan kravet om Euro 4 måske være skyld i, at de er dyrere at fremstille ?
Svar
#3
(03-09-2018, 13:46)Flitz Skrev: Kan kravet om Euro 4 måske være skyld i, at de er dyrere at fremstille ?

Det er nok en af grundende, for teknikken i motoren, skal jo ændres. Det er ikke nok bare at lave en udstødning, der kan rense dårlige partikler fra røgen.
Ivecar plus 2023.
Svar
#4
Eller også er det måske blot de danske forhandlere der skruer priserne i vejret ?
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#5
(03-09-2018, 14:42)DarkSide Skrev: Eller også er det måske blot de danske forhandlere der skruer priserne i vejret ?

Ja, men så sælger de jo ikke ret mange scootere Smil
Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(03-09-2018, 14:46)Jps Skrev: Ja, men så sælger de jo ikke ret mange scootere Smil

Jo da, der sælges massevis, blot ikke nye. Smil
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#7
Det samme er sket på et utal af andre områder.

Tag f.eks. noget så grundlæggende som den offentlige transport. Priserne er på få år steget så meget at det nu i visse tilfælde er mere økonomisk at pendle i egen bil! Og det er uden at medregne de enorme tidsbesparelser det giver for nogle hver eneste dag.

Jeg synes det er lidt tåbeligt, når man sætter prisen for højt tjener man mindre i sidste ende. Der er en gylden middelvej og den bør scooter forhandlerne/importørerne finde hvis de fortsat vil eksistere fremover.
Svar
#8
(03-09-2018, 15:28)Teddy Skrev: {...}
Tag f.eks. noget så grundlæggende som den offentlige transport. Priserne er på få år steget så meget at det nu i visse tilfælde er mere økonomisk at pendle i egen bil! {...}

Jeg skulle lige til at skrive at det ikke passer. Grin 

Men siden jeg tog toget regelmæssigt i foråret til 27kr den ene vej og 35kr den anden, så kan jeg se nu at prisen er 55kr. Målløs 

Jeg bruger 50kr i benzin hver dag på en strækning på 84km. Så ren benzin mæssig/tid så kan jeg godt forstå folk tager bilen.
Så er der jo lige vægt/ejerafgift, vedligehold og forsikring. Så helt økonomisk vinder toget stadigvæk. Men bilen holder jo udenfor. Smil

Svar
#9
Jeg tror det er kravet om Euro 4.

Jeg ved ikke, hvilke øgede krav at Euro 4 sætter. Mener ikke at alle knallerter har fået elektronisk indsprøjtning og så burde prisen jo ikke øges. Mon ikke at priserne falder igen. Euro 4 er jo snart en standard i hele verden - også i Indien og Kina. På sigt tror jeg at prisen falder igen, og at det kun er midlertidig stigning.

Har på fornemmelsen, at T-Hansen bevidst har sat deres priser høje, for at kunne komme med gode tilbud.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(13-09-2018, 18:25)Super 8 Skrev: Jeg tror det er kravet om Euro 4.

Jeg ved ikke, hvilke øgede krav at Euro 4 sætter. Mener ikke at alle knallerter har fået elektronisk indsprøjtning og så burde prisen jo ikke øges. Mon ikke at priserne falder igen. Euro 4 er jo snart en standard i hele verden - også i Indien og Kina. På sigt tror jeg at prisen falder igen, og at det kun er midlertidig stigning.

Har på fornemmelsen, at T-Hansen bevidst har sat deres priser høje, for at kunne komme med gode tilbud.

En del af prisstigningen er jo, at nu bliver klargøringsbeløbet lagt ind i den samlede pris, for køretøjet. Derfor virker knallerten dyrere. Men der er så også kommet almindelig prisstigning oveni.
Ivecar plus 2023.
Svar
#11
(13-09-2018, 19:24)Jps Skrev: En del af prisstigningen er jo, at nu bliver klargøringsbeløbet lagt ind i den samlede pris, for køretøjet. Derfor virker knallerten dyrere. Men der er så også kommet almindelig prisstigning oveni.

T-Hansen har nogle tilbud nu, hvor der spares 3500 kr. Og lidt af prisstigningen går nok til at "spare sammen" til gode tilbud.
Svar
#12
Jeg har også bemærket, at priserne er steget en del siden jeg købte min første knallert/scooter for 6 år siden. 

Kunne være sjovt, at finde ud af hvorfor priserne er steget, når alt andet er blevet billigere. Rullende øjne
Svar


Forum spring: