Søg Garagen Hej Gæst! Register

Kymco super 8 kører ujævnt
#1
Hej.

Min søns super 8 30er brokker sig lidt, på vej hjem fra skole i Torsdags kunne den pludselig ikke tage gassen ordentligt og gik ud ved fuld gas. Han fik sig så humpet hjem på mellemgas heldigvis

Jeg tjekkede så på det i går og ganske rigtigt, den starter fint og går i tomgang, når jeg gav gas døde den. Den kunne så godt gå på halv gas. 
Jeg skiftede tændrøret med det gamle der lå på hylden uden forskel, så tog jeg luftffilteret  ud (lidt beskidt) og det hjalp ikke. Holdt jeg 3 fingre for indsugningen virkede det fint med fuld gas (jeg lukkede ikke helt til) Men så kunne den med fuld gas og gik op i de omdrejninger der nu var benzin til.

Dvs for lidt benzin i forhold til luft, så af med karburator, skille ad og gøre rent med div. spray + trykluft, der var lidt skidt indvendigt på drejespjældet og i svømmerhuset men ellers ikke noget der. Den der elendige afgangs-slange fra luftfilterteret til krumtap udluftningen var fyldt med bræk (gammelt snask) så det blev også rengjort selfølgelig

Nu er den så samlet igen, men driller endnu, dog ikke så meget at den går i stå på fuld gas, mere op og ned uden og dø helt. På halv gas går den fint....kan det være en dårlig tændspole der ikke kan følge med eller???

Gode forslag modtages gerne
Med venlig hilsen Henrik
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Og jeg skal da tilføje at hans knallert er lovlig og ikke forskruet, vi har købt den for to måneder siden som brugt og den har kørt 9500km
Med venlig hilsen Henrik
Svar
#3
(19-08-2018, 14:37)nallerplys Skrev: Hej.

Min søns super 8 30er brokker sig lidt, på vej hjem fra skole i Torsdags kunne den pludselig ikke tage gassen ordentligt og gik ud ved fuld gas. Han fik sig så humpet hjem på mellemgas heldigvis

Jeg tjekkede så på det i går og ganske rigtigt, den starter fint og går i tomgang, når jeg gav gas døde den. Den kunne så godt gå på halv gas. 
Jeg skiftede tændrøret med det gamle der lå på hylden uden forskel, så tog jeg luftffilteret  ud (lidt beskidt) og det hjalp ikke. Holdt jeg 3 fingre for indsugningen virkede det fint med fuld gas (jeg lukkede ikke helt til) Men så kunne den med fuld gas og gik op i de omdrejninger der nu var benzin til.

Dvs for lidt benzin i forhold til luft, så af med karburator, skille ad og gøre rent med div. spray + trykluft, der var lidt skidt indvendigt på drejespjældet og i svømmerhuset men ellers ikke noget der. Den der elendige afgangs-slange fra luftfilterteret til krumtap udluftningen var fyldt med bræk (gammelt snask) så det blev også rengjort selfølgelig

Nu er den så samlet igen, men driller endnu, dog ikke så meget at den går i stå på fuld gas, mere op og ned uden og dø helt. På halv gas går den fint....kan det være en dårlig tændspole der ikke kan følge med eller???

Gode forslag modtages gerne

Har du tjekket ventilerne? Måske der du har fejlen
Kymco Super 8 2014. (29.000 km.)
VGA Mover 2016 (1.100 km)
Svar
#4
Hejsa ville også lige tage en tjek på ventilerne...
Svar
#5
Brændstoffilter tilstoppet, lyder som noget jeg har prøvet med Agility 50
Der må da stadig være et hul i vejen, jeg ikke har besøgt!
Kymco Agility 50, SYM Orbit ll. Mvh. Niels
https://blumenshot.blogspot.com/
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Hej og tak for svar så langt, jeg har ikke løst problemet endnu, men fandt selv ud af ventiler kunne være skurken.. Jeg har så ventildækslet pillet af til aften og har lige bestilt nye pakninger.. 
Tager fat på justering i morgen men kunne hurtigt konstatere at ventilerne er til den stramme side, også vil de jo ikke lukke ordentligt...Er det tilfældet håber jeg så ikke der er brændt ventiler af men bliver nok den første der finder ud af det  Fortvivlet 


Men nu må jeg se hvordan det går  Grin  Heldigvis bruger min anden søn ikke hans Grido til dagligt så den gør det ud for reserve køretøj til og fra skole
Med venlig hilsen Henrik
Svar
#7
(19-08-2018, 18:33)N.Blu Skrev: Brændstoffilter tilstoppet, lyder som noget jeg har prøvet med Agility 50

Det kunne det sagtens være men er tjekket og i orden, men smid endelig flere strøtanker på hvis i har nogen  Thumbs Up
Med venlig hilsen Henrik
Svar
#8
Jeg har ikke haft et lignende problem på min. MEN jeg havde et tomgangsproblem på min, og i forbindelse med at jeg fik min mekanikerven til at tjekke den, justerede han karburatoren. Der sidder en lille gummidims i den ene side, og over den en bøjle af en art, og det justerede han på. Plus at karburatoren blev renset grundigt, og så kørte scooteren fint i tomgang og optrækket var samtidig blevet bedre. Skal se om jeg kan finde et billede af det med gummidimsen.
 46 år på 2 hjul. Kymco Super 8 2015 20.000 km VGA Mover 2016 6.600 km. Har haft Puch VZ, Puch MS 2 og 3 gear, Gilera Touring, Yamaha 4gear, Suzuki K50, Honda CD og Dax, Dr Big osv osv :D
Svar
#9
Billede fra Speedline:


Vedhæftede filer Billed(er)
   
 46 år på 2 hjul. Kymco Super 8 2015 20.000 km VGA Mover 2016 6.600 km. Har haft Puch VZ, Puch MS 2 og 3 gear, Gilera Touring, Yamaha 4gear, Suzuki K50, Honda CD og Dax, Dr Big osv osv :D
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Det kunne også være denne der er revnet i membranen. Så vil den også køre underligt/tøve med at tage gas.

   

Svar
#11
(19-08-2018, 21:48)Jps Skrev: Billede fra Speedline:

Gummidimsen der piles hen mod er ved accelerationspumpen !
Svar
#12
(19-08-2018, 22:16)barden Skrev: Det kunne også være denne der er revnet i membranen. Så vil den også køre underligt/tøve med at tage gas.

Jeps
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar


Forum spring: