Svar: 271
Tråde: 17
Tilmeldt: Mar 2010
Tak for svar og accelerationspumpen virkede upåklageligt, membranen fejler intet synligt da jeg havde den ude..ingen revner eller noget. Jeg tog et billede af den der ryger på senere. her til aften er jeg ved ventiljustering og har et spørgsmål i den forbindelse.
Hvor meget spillerum??? Min Haynes manual over Kymco siger 0,04mm begge sider (lyder af lidt) . På Scootergrisens hjemmeside står der under Super 8 i hans fine tabel 0,04 ELLER 0,08 for både indsug og udstødningen.
Er lige ved det og indsugningen havde spillerum men under 0,04, udstødningen har 0,09... Vil gerne gøre det rigtigt og det bliver ikke samlet alligevel før der kommer pakninger med GLS i morgen eller nogen har svaret eller jeg selv finder det helt korrekte.
Ved at læse lidt på grisens hjemmeside fik jeg lige rusket lidt op i min basic-viden om motorer så jeg tjekker/løsner stelforbindelser og alle de slanger jeg kan finde...evt skifter slangerne uanset hvad, jeg har nyt vacumslange og brændstofslange på hylden alligevel i super kvalitet fra Gates.
Gilera Storm 2008
Piaggio NRG Extreme 2014
Kymco Super 8 4T 2010
VGA Grido 2013
Svar: 22.223
Tråde: 757
Tilmeldt: Jul 2005
(20-08-2018, 19:52)nallerplys Skrev: Tak for svar og accelerationspumpen virkede upåklageligt, membranen fejler intet synligt da jeg havde den ude..ingen revner eller noget. Jeg tog et billede af den der ryger på senere. her til aften er jeg ved ventiljustering og har et spørgsmål i den forbindelse.
Hvor meget spillerum??? Min Haynes manual over Kymco siger 0,04mm begge sider (lyder af lidt) . På Scootergrisens hjemmeside står der under Super 8 i hans fine tabel 0,04 ELLER 0,08 for både indsug og udstødningen.
Er lige ved det og indsugningen havde spillerum men under 0,04, udstødningen har 0,09... Vil gerne gøre det rigtigt og det bliver ikke samlet alligevel før der kommer pakninger med GLS i morgen eller nogen har svaret eller jeg selv finder det helt korrekte.
Ved at læse lidt på grisens hjemmeside fik jeg lige rusket lidt op i min basic-viden om motorer så jeg tjekker/løsner stelforbindelser og alle de slanger jeg kan finde...evt skifter slangerne uanset hvad, jeg har nyt vacumslange og brændstofslange på hylden alligevel i super kvalitet fra Gates.
Begge ventiler på min står på 0,08
Ivecar plus 2023.
Svar: 271
Tråde: 17
Tilmeldt: Mar 2010
20-08-2018, 20:10
(Dette opslag var sidst ændret: 20-08-2018, 20:12 af nallerplys.)
(20-08-2018, 20:02)Jps Skrev: Begge ventiler på min står på 0,08
Tak for det, jeg har lige læst et par gamle tråde herinde, jeg kunne se at ventilspillerum nærmest er en religion for sig selv ud fra temperaturen på de forskellige indlæg Lidt ligesom motorolie kan være det indimellem.
Jeg tager dine ord som de er og indstiller til 0,08 , hellere på den sikre side...De kan justeres igen hvis det tikker, straks mere bøvlet hvis de brænder af
Og 0,08 kan ikke være helt forkert selvom det måske kun skal være 0,04. Men så har jeg også fundet en fejl da indsugningen var lige til den stramme side
Gilera Storm 2008
Piaggio NRG Extreme 2014
Kymco Super 8 4T 2010
VGA Grido 2013
Svar: 22.223
Tråde: 757
Tilmeldt: Jul 2005
(20-08-2018, 20:10)nallerplys Skrev: Tak for det, jeg har lige læst et par gamle tråde herinde, jeg kunne se at ventilspillerum nærmest er en religion for sig selv ud fra temperaturen på de forskellige indlæg Lidt ligesom motorolie kan være det indimellem.
Jeg tager dine ord som de er og indstiller til 0,08 , hellere på den sikre side...De kan justeres igen hvis det tikker, straks mere bøvlet hvis de brænder af
Og 0,08 kan ikke være helt forkert selvom det måske kun skal være 0,04. Men så har jeg også fundet en fejl da indsugningen var lige til den stramme side
Jeg har kørt i 3 år med 0,08. Dvs de første 2400 km, var det med 0,10, så vidt jeg husker.
Ivecar plus 2023.
Svar: 271
Tråde: 17
Tilmeldt: Mar 2010
Problem løst, den kører som en tunfisk der skærer vandet igen
Og tak for hjælpen
Jeg har da så opdaget at den bruger en del oile, men det kan komme fra en lidt stram ventil der nu er rettet. Det kan så måske også være den delsyntet olie 10-40 der er lidt rigelig tynd i det. tror ikke der er sket noget for tandhjul og ventiler var vel indsmurte da jeg adskilte den. Og den gamle olie jeg tappede af for at hælde nyt på lugtede ikke af udbrændt brakmark men af olie. Men der var godt nok ikke meget på i forhold til den har kørt 1200 km siden jeg skiftede.... hmmm tror jeg smider en 15w-40 mineralolie på, det foreskriver manualen også: "10-40 eller 15-40 mineralsk" ord-ret citeret.
Vi har så kørt et par prøveture,og nu står den så med bundproppen pillet af og drypper til i morgen eftermiddag... Og den lød superfint heldigvis.
Også skal der tjekkes olie for hver 200 km fremover
Gilera Storm 2008
Piaggio NRG Extreme 2014
Kymco Super 8 4T 2010
VGA Grido 2013
Svar: 22.223
Tråde: 757
Tilmeldt: Jul 2005
21-08-2018, 20:46
(Dette opslag var sidst ændret: 21-08-2018, 20:47 af Jps.)
Jeg bruger denne til min Kymco:
10-40 olie.
Ivecar plus 2023.
Svar: 271
Tråde: 17
Tilmeldt: Mar 2010
(21-08-2018, 20:46)Jps Skrev: Jeg bruger denne til min Kymco:
10-40 olie.
Også en superfin olie og bruge til den, har du noget forbrug??
Castrol anbefaler den her på deres egen hjemmeside Castrol
Gilera Storm 2008
Piaggio NRG Extreme 2014
Kymco Super 8 4T 2010
VGA Grido 2013
Svar: 644
Tråde: 38
Tilmeldt: Sep 2010
Bruger den fra aldi til fruens G- Buddy minimalt forbrug og mere end 15.000 km på klokken . Som standart kræves ikke dyr olie baret den overholder normen som beskrevet i brugermanual .
Svar: 22.223
Tråde: 757
Tilmeldt: Jul 2005
(21-08-2018, 22:04)nallerplys Skrev: Også en superfin olie og bruge til den, har du noget forbrug??
Castrol anbefaler den her på deres egen hjemmeside Castrol
Mit forbrug af olie er stortset 0 på de 2.000 km der er mellem hvert skift.
Ivecar plus 2023.
Svar: 271
Tråde: 17
Tilmeldt: Mar 2010
22-08-2018, 18:20
(Dette opslag var sidst ændret: 22-08-2018, 18:21 af nallerplys.)
(21-08-2018, 22:34)Jps Skrev: Mit forbrug af olie er stortset 0 på de 2.000 km der er mellem hvert skift.
Ja nu må vi se hvad den her ender på, nu bliver det tjekket jævnligt og bruger den næsten ingenting må jeg gå ud fra at det var den stramme indsugningsventil der har spist af olien. Den kører i hvert fald fint og uden mislyde af nogen art nu. Noget kunne indikere det ,for tændrøret var meget sort modsat det gamle der var lagt på hylden da jeg skiftede for 2 måneder siden.
Der kommer en opfølger her om noget tid
Gilera Storm 2008
Piaggio NRG Extreme 2014
Kymco Super 8 4T 2010
VGA Grido 2013
|