Søg Garagen Hej Gæst! Register

Agility - udstød. pakning montage?
#1
Hej vil høre om nogen har erfaring med udstødnings pakning og kymco agility 50 

Jeg har købt den her ring pakning Ø23/30mm
[Image: IMG_20180723_133526.jpg]

Jeg troede den ville passe i den grønne fordybning. Men jeg kan ikke få den på plads. Det virker til at fordybningen er 28mm. Eller også var den engang 30mm og har fået ujævnheder.

[Image: 20180720_175245b_Copy_2.jpg]

Er der nogen som har monteret ringpakning i deres Agility og stod i samme problem?

Den perfekte ring-pakning ville være Ø22/28mm, men det finder jeg nok ikke. 
(speedline.dk's kymco agility ringpakning er også 23/30)

Kan jeg evt. montere en alm. flad pakning og så fylde udstødnings pasta i det område, hvor ringpakningen skulle sidde?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
(23-07-2018, 14:09)kinasko Skrev: Hej vil lige høre om nogen ved lidt om pakning montage mht. udstødning.

Tvivlen går på om kymco agility skal have både o-ring pakning og alm. flad pakning? 


Der er 2 ring fordybninger. 

I den røde på 22mm går jeg ud fra at fremspringet på min udstødningmanifold skal op i.

Rundt om fremspringet skal O-ring pakningen så side. Den passer også, den er 23mm indre mål og 30mm ydre. Så den skulle gerne passe ned i den grønne fordybning.

Jeg kan så ikke gennemskue om jeg derudover skal montere en alm. flad pakning oven i? Jeg har købt en, men hullet i den er ligepræcis ikke stort nok til at komme ned over o-ringen på 30mm. 

Du skal kun bruge den runde pakning.
Ivecar plus 2023.
Svar
#3
(23-07-2018, 14:22)Jps Skrev: Du skal kun bruge den runde pakning.

Fedt tak det prøver jeg Smil
Svar
#4
Nå ringpakningen var desværre for stor til at passe op i fordybningen.

Jeg troede fordybningen var 30mm, men den er vist 28mm. 

Synes ikke lige det er til at finde ringpakninger med ydre diameter på 28mm, men jeg må ud og lede.
Svar
#5
(23-07-2018, 16:08)kinasko Skrev: Nå ringpakningen var desværre for stor til at passe op i fordybningen.

Jeg troede fordybningen var 30mm, men den er vist 28mm. 

Synes ikke lige det er til at finde ringpakninger med ydre diameter på 28mm, men jeg må ud og lede.

https://speedline.dk/scooter/kymco-agili...g-original
Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(23-07-2018, 16:09)Jps Skrev: https://speedline.dk/scooter/kymco-agili...g-original

Tak. Jeg ringede til dem og spurgte om dimensioner og den var også Ø23/30 ligesom den jeg havde bestilt hos Thansen, som var til Kymco Super 8.

Hmm så måske skal fordybningen i min agility rettes til.
Eller jeg kan prøve med en alm. flad pakning og så udstødningspasta i fordybningen.
Svar
#7
(23-07-2018, 16:35)kinasko Skrev: Tak. Jeg ringede til dem og spurgte om dimensioner og den var også Ø23/30 ligesom den jeg havde bestilt hos Thansen, som var til Kymco Super 8.

Hmm så måske skal fordybningen i min agility rettes til.
Eller jeg kan prøve med en alm. flad pakning og så udstødningspasta i fordybningen.
Nej nej....Rolig nu...Du spænder det bare sammen, den deformerer sig bare så den passer 100%  Det er meningen det skal være sådan. Det er derfor de aldrig kan genbruges hvis man skulle få den ide.  De skal jo lukke tæt  Grin   Det er jo en gang aluminium og noget pakningsmasse og det kan give sig rigtig meget. Hver gang man skiller det ad efter en del kilometer skal man jo også altid skrabe og rode med 17 instrumenter for at få den gamle pakning med rester ud af hullet igen. Du kan også se på billedet af din cylinder med grøn ring at pakningen har stået på kanten af hullet og ikke nede i.
Gilera Storm 2008
Piaggio NRG Extreme 2014
Kymco Super 8 4T 2010
VGA Grido 2013
Svar
#8
(23-07-2018, 17:59)nallerplys Skrev: Nej nej....Rolig nu...Du spænder det bare sammen, den deformerer sig bare så den passer 100%  Det er meningen det skal være sådan. Det er derfor de aldrig kan genbruges hvis man skulle få den ide.  De skal jo lukke tæt  Grin   Det er jo en gang aluminium og noget pakningsmasse og det kan give sig rigtig meget. Hver gang man skiller det ad efter en del kilometer skal man jo også altid skrabe og rode med 17 instrumenter for at få den gamle pakning med rester ud af hullet igen. Du kan også se på billedet af din cylinder med grøn ring at pakningen har stået på kanten af hullet og ikke nede i.

Ah okay cool nok Henrik. Så bliver den bare mast i  Grin 

Sælger satte en pakning i da jeg købte den fordi jeg klagede over den larmede. Tror måske han fik sat den i med den forkerte side op.
Svar
#9
Så fik jeg monteret udstødning med ringpakning. Hold da op den lyder jo som en almindelig 4-takter nu. 

Jeg synes dog det ser ud som om jeg har bøjet manifolden omkring ringpakning en anelse. Håber ikke det er slemt. Føler ikke rigtig for at løsne bolte, nu hvor den lyder så godt igen.

Mange tak for hjælpen allesammen.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(23-07-2018, 20:06)kinasko Skrev: Så fik jeg monteret udstødning med ringpakning. Hold da op den lyder jo som en almindelig 4-takter nu. 

Jeg synes dog det ser ud som om jeg har bøjet manifolden omkring ringpakning en anelse. Håber ikke det er slemt. Føler ikke rigtig for at løsne bolte, nu hvor den lyder så godt igen.

Mange tak for hjælpen allesammen.

Jeg bøjede også flangen lidt da jeg spændte udstødningen på min drengs VGA for nogle uger siden, men hey! Man skal heller ikke spænde mere for det rasler ikke sådan løs .
Jeg tænkte faktisk på at man burde have en lille ring/skive imellem flangerne om boltene så man kan spænde "her til og ikke længere"

men godt du fik det fikset  Grin
Gilera Storm 2008
Piaggio NRG Extreme 2014
Kymco Super 8 4T 2010
VGA Grido 2013
Svar


Forum spring: