Søg Garagen Hej Gæst! Register

Moveren del 2 ;)
#49
Lejeskålen på gaflen kom af med lidt hjælp fra WD40, og en skruestik. Jeg satte lejeskålen i spænd i skruestikken, og brugte så lidt håndkraft til at dreje gaflen, indtil skålen gik fri.


Vedhæftede filer Billed(er)
   
 47 år på 2 hjul. Kymco Super 8 2015 25.000 km.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#50
Sådan sad gaflen i skruestikken, da jeg drejede den frem og tilbage indtil den gik løs. (vist med den gamle gaffel)


Vedhæftede filer Billed(er)
   
 47 år på 2 hjul. Kymco Super 8 2015 25.000 km.
Svar
#51
Jeg opgav at få lejeskålene ud af kronrøret. De rokkede sig ikke en millimeter.  Så gav det hele masser af fedt,(tryk på ordet Blink med øjet ) istedet for den jeg købte hos Thansen. Det var nærmest flydende, det der kom ud af tuben, så det duede jo ikke.

Men nu er gaflen så monteret, og møtrikkerne skal bare strammes lidt så burde den virke bedre end før.


Vedhæftede filer Billed(er)
       
 47 år på 2 hjul. Kymco Super 8 2015 25.000 km.
Svar
#52
Lejeskålene i kronrøret er presset i så det er ikke bare lige at få dem ud de skal enten flækkes med en mini sliber eller slås ud og de nye skal presses i, men ja det var heller ikke lige til den gang da jeg skiftede til en ny forgaffel på min Gilera Runner bare spørg Netuse eller Teddy.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
#53
(05-08-2018, 13:07)Johannes Johansen Skrev: Lejeskålene i kronrøret er presset i så det er ikke bare lige at få dem ud de skal enten flækkes med en mini sliber eller slås ud og de nye skal presses i, men ja det var heller ikke lige til den gang da jeg skiftede til en ny forgaffel på min Gilera Runner bare spørg Netuse eller Teddy.

Ja det er mere end svært, fandt jeg jo ud af  Smil Men det kan så kun være blevet bedre end det var, med nye lejer og "ny" gaffel. Den fjedre ihvertfald betydeligt bedre, end den der sad på.
 47 år på 2 hjul. Kymco Super 8 2015 25.000 km.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#54
Jeg har (desværre) stadig en mistanke om, at der er blevet fusket med den Mover. Som jeg har beskrevet før så skal en 1 år gammel scooter, sgu ikke være behæftet med så mange fejl/mangler, som jeg har fundet på den. Jeg kan jo så intet bevise, om der er blevet fusket.
 47 år på 2 hjul. Kymco Super 8 2015 25.000 km.
Svar
#55
(05-08-2018, 13:17)Jps Skrev: Jeg har (desværre) stadig en mistanke om, at der er blevet fusket med den Mover. Som jeg har beskrevet før så skal en 1 år gammel scooter, sgu ikke være behæftet med så mange fejl/mangler, som jeg har fundet på den. Jeg kan jo så intet bevise, om der er blevet fusket.

Jeg har prøvet noget tilsvarende, vores drenge fik knallertkort her i oktober 2017. Bastian blev 15 og ville absolut ha en gearknallert...Og helst gerne en Apollo (her skal vi ikke ind på kvalitet, det hører til i en anden tråd)

Men han købte en, reg. første gang i Feb. 2015 i Februar, dvs 2,5 år gammel....Den lignede lort jo mere jeg skilte ad, med spor af meget brug og slitage/rust. Også for meget i forhold til alderen og selvom sådan en Apollo er det argeste billige L...! man kan begynde og pille med. 
 
Men historien kort, stelnummeret indikerer den var fra 2008, alt plastik støbt med serie-dato på bagsiden sagde 2008. Hvad den så har lavet fra 2008 til 2015 forstår jeg ikke men kørt havde den i hvert fald.

Inde på nummerplade.net står der under fanen "teknisk info" : Konverteret fra CRM3 - anbringelse ukendt.
Jeg aner ikke hvad det betyder, men det står i hvert fald ikke under de 3 scootere her i huset jeg kan trække oplysninger på

Han har nu her i Juni solgt den igen, til en anden der var helt tosset med de der gearknallerter og heldigvis anskaffet sig en Kymco super 8 4t.....Han har smilet og været glad lige siden da  Grin  Og det samme har min tegnebog.
Med venlig hilsen Henrik
Svar
#56
(05-08-2018, 15:48)nallerplys Skrev: Jeg har prøvet noget tilsvarende, vores drenge fik knallertkort her i oktober 2017. Bastian blev 15 og ville absolut ha en gearknallert...Og helst gerne en Apollo (her skal vi ikke ind på kvalitet, det hører til i en anden tråd)

Men han købte en, reg. første gang i Feb. 2015 i Februar, dvs 2,5 år gammel....Den lignede lort jo mere jeg skilte ad, med spor af meget brug og slitage/rust. Også for meget i forhold til alderen og selvom sådan en Apollo er det argeste billige L...! man kan begynde og pille med. 
 
Men historien kort, stelnummeret indikerer den var fra 2008, alt plastik støbt med serie-dato på bagsiden sagde 2008. Hvad den så har lavet fra 2008 til 2015 forstår jeg ikke men kørt havde den i hvert fald.

Inde på nummerplade.net står der under fanen "teknisk info" : Konverteret fra CRM3 - anbringelse ukendt.
Jeg aner ikke hvad det betyder, men det står i hvert fald ikke under de 3 scootere her i huset jeg kan trække oplysninger på

Han har nu her i Juni solgt den igen, til en anden der var helt tosset med de der gearknallerter og heldigvis anskaffet sig en Kymco super 8 4t.....Han har smilet og været glad lige siden da  Grin  Og det samme har min tegnebog.


CRM3 må være en anden knallert? Jeg har godtnok også de datomærker i plastskjoldene, men har ikke studeret dem nærmere.

Det eneste jeg fik at vide var jo, at det var en VGA Mover Special, på grund af Lambdasonden på udstødningen. Og ja, det skal jeg da love for at det er  Grøn grin Men nu er den efterhånden snart køreklar igen, så må jeg håbe at roderiet har hjulpet. Og en god ting er så, at det ikke har kostet en formue i reservedele, for at få den i nogenlunde køreklar stand.
 47 år på 2 hjul. Kymco Super 8 2015 25.000 km.
Svar
#57
(05-08-2018, 17:00)Jps Skrev: CRM3 må være en anden knallert? Jeg har godtnok også de datomærker i plastskjoldene, men har ikke studeret dem nærmere.

Hvad hedder det 10. ciffer i stelnummeret på din Mover???


 A = 2010 B= 2011 også videre. Er din fra 2016 må det være et G.  Fra 2001 til 2009 var det 10. ciffer 1 til 9

Datomærkerne er nemme at aflæse, årstallet står midt i cirklen.
Med venlig hilsen Henrik
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#58
(05-08-2018, 17:33)nallerplys Skrev: Hvad hedder det 10. ciffer i stelnummeret på din Mover???


 A = 2010 B= 2011 også videre. Er din fra 2016 må det være et G.  Fra 2001 til 2009 var det 10. ciffer 1 til 9

Datomærkerne er nemme at aflæse, årstallet står midt i cirklen.

Det er et G på min.
 47 år på 2 hjul. Kymco Super 8 2015 25.000 km.
Svar
#59
(05-08-2018, 17:56)Jps Skrev: Det er et G på min.

Så er det jo en 2016er, så er du da ikke blevet snydt der. Man kan så undre sig over hvad den har været brugt til i den korte levetid med det rust på forgaflen, dårlige lejer osv....Men godt du får den op og køre igen, og uden det koster det blege  Thumbs Up
Med venlig hilsen Henrik
Svar
#60
(05-08-2018, 20:43)nallerplys Skrev: Så er det jo en 2016er, så er du da ikke blevet snydt der. Man kan så undre sig over hvad den har været brugt til i den korte levetid med det rust på forgaflen, dårlige lejer osv....Men godt du får den op og køre igen, og uden det koster det blege  Thumbs Up

Den har så formentlig stået på lager Fra 2016 til Maj 2017, hvor den er registreret 1. gang. Og så er den blevet mishandlet på det groveste fra Maj 2017 frem til jeg får den i Juni måned 2018.
 47 år på 2 hjul. Kymco Super 8 2015 25.000 km.
Svar


Forum spring: