Søg Garagen Hej Gæst! Register

Kymco Super 8 125 holder igen v. fuld gas?
#1
Hej jeg er ny her i forummet, og har et problem med min Kymco Super 8 125. Da den havde kørt 13000km gik plejlstangslejet i den, og garantien var lige overskredet. Det så ud som stemplet havde klemt. Nu har jeg sat ny krumtap og stempel/cylinder på den, kørt 1300km. Den starter fint, har et godt optræk, men den sætter ud/holde igen ved fuld gas (80kmt) når jeg tager gassen af går den fint igen v. 60-70. Jeg har læst at hoved dysen er lidt for lille i den (102) så jeg har sat en 110 i, men det har ikke hjulpet. Jeg har også prøvet en tur uden indsats i luftfilter m. 110 dyse, problemet var der stadig,(den får ny luftfilter). Er der en begrænser i tændingssystemet, eller udstødningen, som måske holder den tilbage? Benzintilførslen er ok. Ventiler er også justeret.

vh kymcorider
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Gjør den det samme også når motoren er kold ?  Dør den ut som om tændingen bliver slået fra ved full gass ?  Kan du kjøre med 80-90% gass hele tiden uden problemer ?
Svar
#3
(11-07-2018, 12:29)rune75 Skrev: Gjør den det samme også når motoren er kold ?  Dør den ut som om tændingen bliver slået fra ved full gass ?  Kan du kjøre med 80-90% gass hele tiden uden problemer ?

Ja det kunne minde om tændingsudsættere. Det er ligesom den er ved at køre tør, ja den kan køre med 80-90% gas. Den gjorde det også lige inden plejlstangslejet gik.
Svar
#4
(11-07-2018, 12:36)kymcorider Skrev: Ja det kunne minde om tændingsudsættere. Det er ligesom den er ved at køre tør, ja den kan køre med 80-90% gas.

Da er det mest sannsynlig for mye luft eller for lite bensin. Er Luftfilterboksen 100% tæt/tett og monteret ordentlig på ? Har du kanskje glemt en vakumslange et sted så den suger falsk luft ?
Svar
#5
(11-07-2018, 12:40)rune75 Skrev: Da er det mest sannsynlig for mye luft eller for lite bensin. Er Luftfilterboksen 100% tæt/tett og monteret ordentlig på ? Har du kanskje glemt en vakumslange et sted så den suger falsk luft ?

Jeg må tjekke det hele igen. Jeg har haft vac.meter på den (med et T styk v. benzinhanen) og det viste kun 10, på en 4cyl bilmotor viser det 20, men jeg ved ikke om det kan bruges på sådan en lille 1cyl motor.
[Image: Vac_meter.jpg]

name of al no3 3

Jeg vil kompressionsteste er det ikke 16bar m. varm motor? har ingen manual.
Vil også kontrollere tænding, er der tændingsmærker på svinghjul? omdr.?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(11-07-2018, 13:09)kymcorider Skrev: Jeg må tjekke det hele igen. Jeg har haft vac.meter på den (med et T styk v. benzinhanen) og det viste kun 10, på en 4cyl bilmotor viser det 20, men jeg ved ikke om det kan bruges på sådan en lille 1cyl motor.
[Image: Vac_meter.jpg]

name of al no3 3

Jeg vil kompressionsteste er det ikke 16bar m. varm motor? har ingen manual.
Vil også kontrollere tænding, er der tændingsmærker på svinghjul? omdr.?


Ved ikke om det vac meter kan bruges til noget eller hvilken verdi det burde være. Edit: 10-15 ved tomgang skulle vist være normalt for en sådan motor.

Kompresjonen bør være 125-150psi eller høyere, dvs minst 8.5 bar. Husk at holde fuld gass når du tester kompresjon. 

Det er tændingsmærker på svinghjulet men det er vel nærmest umuligt at samle/sette det sammen det feil.  Jeg holder en knapp på for mye/falsk luft.
Svar
#7
(11-07-2018, 13:30)rune75 Skrev: Ved ikke om det vac meter kan bruges til noget eller hvilken verdi det burde være. Edit: 10-15 ved tomgang skulle vist være normalt for en sådan motor.

Kompresjonen bør være 125-150psi eller høyere, dvs minst 8.5 bar. Husk at holde fuld gass når du tester kompresjon. 

Det er tændingsmærker på svinghjulet men det er vel nærmest umuligt at samle/sette det sammen det feil.  Jeg holder en knapp på for mye/falsk luft.

Har nu haft gasspjældet ude, og den plastic dims m. lille fjeder som holder nålen fast nede i bunden af gasspjældet, er der knækket et stykke af så den ikke kan holde nålen fast/nede i bunden af spjældet. Dette er forsøgt repareret ved at lægge en stålskive ovenpå plastdimsen så at den store fjeder som trykker spjældet ned nu også trykker på plastdimsen og nålen. Denne ekstra stål skive som er lagt i spjældet øger vægten af spjældet og strammer den store fjeder op, så at der skal mere til for at suge gasspjældet helt op v. fuld gas. Tror at problemet skyldes dette. Er der nogen som ved hvor der kan købes reservedele til karburatoren?
 
vh kymcorider
Svar
#8
(23-08-2018, 22:33)kymcorider Skrev:  Er der nogen som ved hvor der kan købes reservedele til karburatoren?
 
vh kymcorider

Jeg har lige købt nye skjolde til min søns kymco super 8, det gjorde jeg ved det MC-center der ligger et lille stykke herfra..De er forhandlere og jeg/vi fik det vi skulle bruge og i den rigtige farve og med tilhørende klistermærker til stort set samme pris som på nettet. Og jeg havde rodet på nettet med mails frem og tilbage om rigtig farve osv. inden jeg opgav og købe det der.
Det er mit råd og finde en lokal Kymco forhandler, jeg har lige sendt ham en mail ang. et par småting til gileraen som han også forhandler og det er samme historie, servicen hvis man kan kalde det sådan er så meget bedre samtidigt. Og et par vedligeholds-spørgsmål fik jeg også svar på.

Og Mht. skjoldene var jeg i tvivl om noget, det var jeg ikke da jeg gik derfra. Thumbs Up 

Men ellers er det da og søge lidt på google efter reservedele til Kymco super 8 125er, det er da kun karburatordele der ikke har en farvekode der skal passe som på mine skjolde  Grøn grin
Gilera Storm 2008
Piaggio NRG Extreme 2014
Kymco Super 8 4T 2010
VGA Grido 2013
Svar


Forum spring: