25-06-2018, 20:58
Hej folkens.
Vi har lige haft bilen til service, et "første år´s service", det er en Hyundai i30 fra okt. 2017. 1.6 turbo diesel.
Da konen så kommer hjem, ca 10.km fra værkstedet tjekker jeg straks oliepinden, og olien er kulsort???
Vi gennemgår listen sammen og der står, blandt mange andre ting at luftfilteret er kontrolleret.
Men med snavs og skidt i sådan en motor, er det jo nemt at se om der er nogle der har rørt ved ting. Man kunne kun se et der var rørt ved det filter efter jeg havde kigget i det.
Min største bekymring er nu det olie, kan det virkelig passe at olien kan nå at blive helt sort på så kort en tur? Jeg ved godt at dieselbiler sviner lidt mere inden i, men da vel ikke så meget?
Vi har lige haft bilen til service, et "første år´s service", det er en Hyundai i30 fra okt. 2017. 1.6 turbo diesel.
Da konen så kommer hjem, ca 10.km fra værkstedet tjekker jeg straks oliepinden, og olien er kulsort???
Vi gennemgår listen sammen og der står, blandt mange andre ting at luftfilteret er kontrolleret.
Men med snavs og skidt i sådan en motor, er det jo nemt at se om der er nogle der har rørt ved ting. Man kunne kun se et der var rørt ved det filter efter jeg havde kigget i det.

Min største bekymring er nu det olie, kan det virkelig passe at olien kan nå at blive helt sort på så kort en tur? Jeg ved godt at dieselbiler sviner lidt mere inden i, men da vel ikke så meget?