Søg Garagen Hej Gæst! Register

VGA Firefox købt
#13
(22-06-2018, 20:45)N.Blu Skrev: Det lyder skønt, og er det også, kan jeg huske! At begive sig ud på de første ture på helt ny maskine! Det kan godt være den kun kører godt 25 km/t. da T-Hansen åbenbart importerer gennem Tyskland. Måske kan du finde en anden ring til variatoren, så den kører dansk! Men, skal indrømme, ved ikke om Firefox har ring i variator, eller udelukkende er droslet elektronisk.

Uden dog at vide det med sikkerhed endnu, så er det meget muligt denne "gamle" model blot har en sensor i klokken. Det må tiden vise, for jeg har ingen planer om at pille ved noget som helst på nuværende tidspunkt.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#14
(22-06-2018, 21:38)Jps Skrev: Det får du intet ud af. Der står 30 på reg.attesten vedr. alle 25'r der sælges i DK. Selv min Kymco er en 25'r, den kørte så max 29 km/t. Den må jo køre op til 30 km/t, i følge loven. En ægte 30'er, kører så de 33-35 km/t Blink med øjet

Græder
Svar
#15
(22-06-2018, 21:38)Jps Skrev: Det får du intet ud af. Der står 30 på reg.attesten vedr. alle 25'r der sælges i DK. Selv min Kymco er en 25'r, den kørte så max 29 km/t. Den må jo køre op til 30 km/t, i følge loven. En ægte 30'er, kører så de 33-35 km/t Blink med øjet

Men hvordan er reglerne? Gælder der 30 km/t hastighedsgrænse på lille knallert i DK eller er den 25 km/t?
Hvis den er 30 km/t og man har købt en scooter der kun kan køre 25 km/t må man vel ikke engang ændre på ringen el.lign da der ikke må foretages konstruktive ændringer på køretøjet. Eller hvad?
Svar
#16
(28-06-2018, 23:22)KymcoSuper8-125 Skrev: Men hvordan er reglerne? Gælder der 30 km/t hastighedsgrænse på lille knallert i DK eller er den 25 km/t?
Hvis den er 30 km/t og man har købt en scooter der kun kan køre 25 km/t må man vel ikke engang ændre på ringen el.lign da der ikke må foretages konstruktive ændringer på køretøjet. Eller hvad?

Begge hastigheder gælder. 25'ern kører så under 30'r reglerne. Det er jo typegodkendelsen af knallerten der bestemmer hastigheden for 30'erne og for de få 25'ere, der blev typegodkendt (bl.a. Peugeot Loxoor). Efter man droppede typegodkendelserne for lille knallert, har diverse importører hentet 25'ere hjem i massevis. Men de 25 km/t har jo så eksisteret i årevis i flere  europæiske lande (og i Dk siden 2006 eller deromkring), Det er kun Danmark, Sverige (ved ikke med Norge) hvor man fik dispensation til de 30 km/t. Danmark havde så 30'ere, før vi kom i EF/EU. Jeg startede jo faktisk i 1971, med de første ture på en 30'er Smil

Forøvrigt sælges Lille Knallert (25'r) som værende 30'ere, da loven (så vidt jeg husker) jo siger at de må køre op til 30 km/t. Min Kymco kørte 28-29 km/t, da jeg købte den. Så den regner jeg for, at være en 25'r  (der står 30'r på reg. attesten) Og en ægte 30'r kører typisk 33-35 km/t. Alle mine Dr.Big's lå på den hastighed, i lovlig stand.


Og nej, man må ikke selv lave en begrænsning, eller ændre på den. Loven siger dog, at det er ejerens pligt, at sørge for at knallerten kører det den må, i følge loven.

** Kan se jeg har gentaget noget af det jeg skrev til Flitz, Men skidt pyt med det. Smil
Ivecar plus 2023.
Svar
#17
(29-06-2018, 07:52)Jps Skrev: Begge hastigheder gælder. 25'ern kører så under 30'r reglerne. Det er jo typegodkendelsen af knallerten der bestemmer hastigheden for 30'erne og for de få 25'ere, der blev typegodkendt (bl.a. Peugeot Loxoor). Efter man droppede typegodkendelserne for lille knallert, har diverse importører hentet 25'ere hjem i massevis. Men de 25 km/t har jo så eksisteret i årevis i flere  europæiske lande (og i Dk siden 2006 eller deromkring), Det er kun Danmark, Sverige (ved ikke med Norge) hvor man fik dispensation til de 30 km/t. Danmark havde så 30'ere, før vi kom i EF/EU. Jeg startede jo faktisk i 1971, med de første ture på en 30'er Smil

Forøvrigt sælges Lille Knallert (25'r) som værende 30'ere, da loven (så vidt jeg husker) jo siger at de må køre op til 30 km/t. Min Kymco kørte 28-29 km/t, da jeg købte den. Så den regner jeg for, at være en 25'r  (der står 30'r på reg. attesten) Og en ægte 30'r kører typisk 33-35 km/t. Alle mine Dr.Big's lå på den hastighed, i lovlig stand.


Og nej, man må ikke selv lave en begrænsning, eller ændre på den. Loven siger dog, at det er ejerens pligt, at sørge for at knallerten kører det den må, i følge loven.

** Kan se jeg har gentaget noget af det jeg skrev til Flitz, Men skidt pyt med det. Smil

Det er godt nok bare sådan en mavefornemmelse jeg har, men hvis en scooter er købt som/registreret som 30'er, Så er der da ingen som kommer rendende og konfiskerer den hvis der er installeret en variatorring som bringer den fra 25km/t til 30 km/.
Der må da stadig være et hul i vejen, jeg ikke har besøgt!
Mvh. Niels
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#18
(29-06-2018, 08:41)N.Blu Skrev: Det er godt nok bare sådan en mavefornemmelse jeg har, men hvis en scooter er købt som/registreret som 30'er, Så er der da ingen som kommer rendende og konfiskerer den hvis der er installeret en variatorring som bringer den fra 25km/t til 30 km/.

Måske ikke. Men en 25'r må kun køre 25, ligesom en 30'r kun må køre 30 km/t (begge plus 10%) Blink med øjet
Ivecar plus 2023.
Svar
#19
En ting er lov, men i praksis bruger politiet næsten udelukkende rullefelterne og kigger ikke så meget på knallerternes begrænsninger.
Svar
#20
Såvidt jeg ved, så er det først nu ved 2018 modellen at der skulle være en ring i variatoren og 2-3 andre begrænsninger.
Jeg har ikke pillet skjoldet og kigget, der skal ikke pilles før første service hvor T-Hansen kan få lov til at servicere selv.
Jeg købte i øvrigt også 2017 modellen, da jeg vidste at det er den sidste model med blot en sensor i svinghjulet og den famøse enkelte ledning der med et snuptag, kan adskilles fra cdi'en.
Jeg har haft sæde og hjelmkasse pillet af og har også lokaliseret cdi'en og ganske rigtigt, ledningen til cdi'en er lige til at plukke fra hinanden, den er dog ikke lyserød som beskrevet ved andre VGA modeller.
Jeg har dog ikke pillet ledningen, jeg har ingen interesse i at have en topfart på 50-60 stykker og nu skal den jo også lige køres til. (og bevare garantien)
Men det kunne være interessant at vide om en 45 cdi passer til 30'er, umiddelbart er de ens og har samme stik.
45 ville være en passende topfart, for mit vedkommende.
Svar
#21
(22-06-2018, 20:49)Jps Skrev: Den kører dansk, med de 25 km/t Blink med øjet

Ja...
Nu har jeg ikke haft så meget tid til at køre på den, men her til aften kørte jeg en længere tur hvor jeg var så heldig at passere en af de hersens hastighedsmålere til biler, og endeligt en der også måler på cykelstien.
Stelnummeret angiver ganske rigtigt det er en 25'er, men sørme om den ikke kører præcis 30, så det er jo perfekt.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#22
(14-07-2018, 23:27)Flitz Skrev: Ja...
Nu har jeg ikke haft så meget tid til at køre på den, men her til aften kørte jeg en længere tur hvor jeg var så heldig at passere en af de hersens hastighedsmålere til biler, og endeligt en der også måler på cykelstien.
Stelnummeret angiver ganske rigtigt det er en 25'er, men sørme om den ikke kører præcis 30, så det er jo perfekt.

30km/t. på speedometervisning? Det er så, hvis du er heldig, 25km/t. Blink med øjet

ALLE speedometre viser for meget.

Svar
#23
(15-07-2018, 07:47)barden Skrev: 30km/t. på speedometervisning? Det er så, hvis du er heldig, 25km/t. Blink med øjet

ALLE speedometre viser for meget.

Nu fortalte Frits imidlertid der var tale om en hastigheds måler, så!  Blink med øjet
Der må da stadig være et hul i vejen, jeg ikke har besøgt!
Mvh. Niels
Svar
#24
(15-07-2018, 08:00)N.Blu Skrev: Nu fortalte Frits imidlertid der var tale om en hastigheds måler, så!  Blink med øjet

Som heller ikke viser den rigtige hastighed, så. Blink med øjet 

GPS er den eneste helt nøjagtige, så Blink med øjet 

Så så.

Svar


Forum spring: