Mini service på Kymco'en
|
||
14-06-2018, 20:55
(14-06-2018, 20:36)rune75 Skrev: Nei det var ikke lett at se. Kan du undersøge om det faktisk er metall, kan du knuse den med en tang eller hammer ? Jeg kan da prøve at gøre det. Men det underlige er jo, at det lå under si'en og ikke i si'en.
Ivecar plus 2023.
14-06-2018, 21:00
Den splintrede i "tusinde stykker" da jeg brugte en tang. Så det kan ikke være jern.
Ivecar plus 2023.
14-06-2018, 22:14
(14-06-2018, 21:00)Jps Skrev: Den splintrede i "tusinde stykker" da jeg brugte en tang. Så det kan ikke være jern. Var den like sort igennem hele veien ? Kunne det være sort plastik ? Knastkjede strammerene/guidene er lavet af sort plastik. Kan også være noe fra produksjonen der har ligget i motoren frem til nå.
15-06-2018, 05:16
(14-06-2018, 22:18)rune75 Skrev: Var den like sort igennem hele veien ? Kunne det være sort plastik ? Knastkjede strammerene/guidene er lavet af sort plastik. Kan også være noe fra produksjonen der har ligget i motoren frem til nå. Det lød/føltes som en sten, da jeg maste det med tangen. Men det kan selvfølgelig være fra et eller andet i motoren Men igen, hvordan er det havnet under si'en. Det burde ikke være muligt at det ligger i låget under den. Der er ikke hul i si'en ihvertfald.
Ivecar plus 2023.
15-06-2018, 10:01
(15-06-2018, 05:16)Jps Skrev: Det lød/føltes som en sten, da jeg maste det med tangen. Men det kan selvfølgelig være fra et eller andet i motoren Men igen, hvordan er det havnet under si'en. Det burde ikke være muligt at det ligger i låget under den. Der er ikke hul i si'en ihvertfald. Olien passerer igennem si'en fra undersiden og opp. Derefter opp til krumtap/topstykket før den renner ned i bunnen at motoren igjen (under si'en) og bliver derefter trukket opp gennem si'en igen. Snavs samles derfor under si'en og ikke oppi som fasongen ville tilsi. (15-06-2018, 10:01)rune75 Skrev: Olien passerer igennem si'en fra undersiden og opp. Derefter opp til krumtap/topstykket før den renner ned i bunnen at motoren igjen (under si'en) og bliver derefter trukket opp gennem si'en igen. Snavs samles derfor under si'en og ikke oppi som fasongen ville tilsi. Mærkelig måde at den fungere på, vil jeg så sige. Hvad skal man så med en si i motoren, hvis det ikke var for at samle snavs i den. Men vil tjekke om de 2 stænger ved kæden har mistet noget.
Ivecar plus 2023.
15-06-2018, 10:20
(15-06-2018, 10:16)Jps Skrev: Mærkelig måde at den fungere på, vil jeg så sige. Hvad skal man så med en si i motoren, hvis det ikke var for at samle snavs i den. Men vil tjekke om de 2 stænger ved kæden har mistet noget. Tja, si'en stopper jo snavs selv om olien passerer "modsat" vei. Det er bare ikke sånn vi tænker at en si skal fungere.
15-06-2018, 10:22
(15-06-2018, 10:20)rune75 Skrev: Tja, si'en stopper jo snavs selv om olien passerer "modsat" vei. Det er bare ikke sånn vi tænker at en si skal fungere.
Ivecar plus 2023.
Så smuttede strømmen igen på Kymco'en, så det er enten stator, lysboks eller spændingsregulatoren der er gået sig en tur lige som 1. gang. Skifter alle 3 dele, Jeg har en helt ny lysboks og en lettere brugt regulator. Men statoren koster så lige 900 kr :ar på vej hjem fra en indkøbstur, så strømmen forsvandt. Jeg slukkede så for lyset, så jeg på forunderlig vis kunne køre de 15 km hjem, uden udsættere.
Ivecar plus 2023.
03-07-2018, 15:00
En lille gættekonkurrence. Som Piet Van Deurs, ville ha' sagt det: Hvad er det (ved pilens spids):
Ivecar plus 2023.
| ||
« Næst ældste | Næst nyeste »
|