Søg Garagen Hej Gæst! Register

Mini service på Kymco'en
#13
(14-06-2018, 19:08)Jps Skrev: Skiftede olie idag og fandt dette under sien.  Aner ikke hvad det er, men det føles som en sten. Det kan også være et stykke metal. Nogen forslag? Smil

Nei det var ikke lett at se. Kan du undersøge om det faktisk er metall, kan du knuse den med en tang eller hammer ?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#14
(14-06-2018, 19:36)rune75 Skrev: Nei det var ikke lett at se. Kan du undersøge om det faktisk er metall, kan du knuse den med en tang eller hammer ?

Jeg kan da prøve at gøre det. Men det underlige er jo, at det lå under si'en og ikke i si'en.
 47 år på 2 hjul. Kymco Super 8 2015 23.000 km. Har haft Puch VZ, Puch MS 2 og 3 gear, Gilera Touring, Yamaha 4gear, Suzuki K50, Honda CD og Dax, Dr Big osv osv :D
Svar
#15
Den splintrede i "tusinde stykker" da jeg brugte en tang. Så det kan ikke være jern.
 47 år på 2 hjul. Kymco Super 8 2015 23.000 km. Har haft Puch VZ, Puch MS 2 og 3 gear, Gilera Touring, Yamaha 4gear, Suzuki K50, Honda CD og Dax, Dr Big osv osv :D
Svar
#16
(14-06-2018, 19:55)Jps Skrev: Jeg kan da prøve at gøre det. Men det underlige er jo, at det lå under si'en og ikke i si'en.

Men jeg er ret sikker på at olien passerer gennem si'en fra undersiden og opp.
Svar
#17
(14-06-2018, 20:00)Jps Skrev: Den splintrede i "tusinde stykker" da jeg brugte en tang. Så det kan ikke være jern.

Var den like sort igennem hele veien ? Kunne det være sort plastik ? Knastkjede strammerene/guidene er lavet af sort plastik. Kan også være noe fra produksjonen der har ligget i motoren frem til nå.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#18
(14-06-2018, 21:18)rune75 Skrev: Var den like sort igennem hele veien ? Kunne det være sort plastik ? Knastkjede strammerene/guidene er lavet af sort plastik. Kan også være noe fra produksjonen der har ligget i motoren frem til nå.

Det lød/føltes som en sten, da jeg maste det med tangen. Men det kan selvfølgelig være fra et eller andet i motoren Ked af det Men igen, hvordan er det havnet under si'en. Det burde ikke være muligt at det ligger i låget under den. Der er ikke hul i si'en ihvertfald.
 47 år på 2 hjul. Kymco Super 8 2015 23.000 km. Har haft Puch VZ, Puch MS 2 og 3 gear, Gilera Touring, Yamaha 4gear, Suzuki K50, Honda CD og Dax, Dr Big osv osv :D
Svar
#19
(15-06-2018, 04:16)Jps Skrev: Det lød/føltes som en sten, da jeg maste det med tangen. Men det kan selvfølgelig være fra et eller andet i motoren Ked af det Men igen, hvordan er det havnet under si'en. Det burde ikke være muligt at det ligger i låget under den. Der er ikke hul i si'en ihvertfald.

Olien passerer igennem si'en fra undersiden og opp. Derefter opp til krumtap/topstykket før den renner ned i bunnen at motoren igjen (under si'en) og bliver derefter trukket opp gennem si'en igen. Snavs samles derfor under si'en og ikke oppi som fasongen ville tilsi.
Svar
#20
(15-06-2018, 09:01)rune75 Skrev: Olien passerer igennem si'en fra undersiden og opp. Derefter opp til krumtap/topstykket før den renner ned i bunnen at motoren igjen (under si'en) og bliver derefter trukket opp gennem si'en igen. Snavs samles derfor under si'en og ikke oppi som fasongen ville tilsi.

Mærkelig måde at den fungere på, vil jeg så sige. Hvad skal man så med en si i motoren, hvis det ikke var for at samle snavs i den. Men vil tjekke om de 2 stænger ved kæden har mistet noget.
 47 år på 2 hjul. Kymco Super 8 2015 23.000 km. Har haft Puch VZ, Puch MS 2 og 3 gear, Gilera Touring, Yamaha 4gear, Suzuki K50, Honda CD og Dax, Dr Big osv osv :D
Svar
#21
(15-06-2018, 09:16)Jps Skrev: Mærkelig måde at den fungere på, vil jeg så sige. Hvad skal man så med en si i motoren, hvis det ikke var for at samle snavs i den. Men vil tjekke om de 2 stænger ved kæden har mistet noget.

Tja, si'en stopper jo snavs selv om olien passerer "modsat" vei. Det er bare ikke sånn vi tænker at en si skal fungere.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#22
(15-06-2018, 09:20)rune75 Skrev: Tja, si'en stopper jo snavs selv om olien passerer "modsat" vei. Det er bare ikke sånn vi tænker at en si skal fungere.

Thumbs Up
 47 år på 2 hjul. Kymco Super 8 2015 23.000 km. Har haft Puch VZ, Puch MS 2 og 3 gear, Gilera Touring, Yamaha 4gear, Suzuki K50, Honda CD og Dax, Dr Big osv osv :D
Svar
#23
Så smuttede strømmen igen på Kymco'en, så det er enten stator, lysboks eller spændingsregulatoren der er gået sig en tur lige som 1. gang. Skifter alle 3 dele, Jeg har en helt ny lysboks og en lettere brugt regulator. Men statoren koster så lige 900 kr :Ked af detar på vej hjem fra en indkøbstur, så strømmen forsvandt. Jeg slukkede så for lyset, så jeg på forunderlig vis kunne køre de 15 km hjem, uden udsættere.
 47 år på 2 hjul. Kymco Super 8 2015 23.000 km. Har haft Puch VZ, Puch MS 2 og 3 gear, Gilera Touring, Yamaha 4gear, Suzuki K50, Honda CD og Dax, Dr Big osv osv :D
Svar
#24
En lille gættekonkurrence. Som Piet Van Deurs, ville ha' sagt det: Hvad er det (ved pilens spids):


Vedhæftede filer Billed(er)
   
 47 år på 2 hjul. Kymco Super 8 2015 23.000 km. Har haft Puch VZ, Puch MS 2 og 3 gear, Gilera Touring, Yamaha 4gear, Suzuki K50, Honda CD og Dax, Dr Big osv osv :D
Svar


Forum spring: