Svar: 1
Tråde: 1
Tilmeldt: May 2007
Hej
Den såkaldte pakning mellem cyllender og studsen, stor plastik dims med meget lille hul i.
Hvis denne fjernes skal der ikke skiftes dysse i karb.
Dette er blevet gjordt på min da jeg fik fjernet skiven i variator, den kører som en drøm, 65-70 Km/t. næsten lydløs !
Der sidder også en "tragt" i luftfiltret, fjernes denne kan scooteren ikke køre før dyssen er skiftet, str. 90 ca.
Alt dette plus lettere ruller, så kommer i til at rende 75-80 Km/t.
Dette har jeg fået at vide at en importør, der også laver service på min.
Hvad siger i til det gutter
Svar: 554
Tråde: 81
Tilmeldt: May 2007
Jeg forstår ikke det du siger, med den begrænsning mellem studsen og cylinderen? er det en plade eller?
Svar: 5
Tråde: 1
Tilmeldt: Jun 2007
nogle som har prøvet dette?
Svar: 3
Tråde: 1
Tilmeldt: Jun 2007
virker det også på en gigantco sprint 4takt
Svar: 1.432
Tråde: 37
Tilmeldt: Apr 2007
Det lyder sku da underligt! :S Så holder den da ikke tæt?
Svar: 1.170
Tråde: 34
Tilmeldt: May 2007
WintherSoftware Skrev:Der sidder også en "tragt" i luftfiltret, fjernes denne kan scooteren ikke køre før dyssen er skiftet, str. 90 ca.
Ikke forstået?
Citat: Alt dette plus lettere ruller, så kommer i til at rende 75-80 Km/t.
Dette har jeg fået at vide at en importør, der også laver service på min.
Hvad siger i til det gutter
Lyder interresant, men din er en 45 ikke?
Skrevet af mig.
"Hvis det ikke er i stykker, så lad vær' med at pille". ;)
Svar: 6
Tråde: 2
Tilmeldt: Sep 2006
Jeg har sett litt på sprengskissen ( F2 Topplock ) og det eneste jeg kan se hva du mener er å fjerne en rund pakning Nr. 5 så blir innsugsåpningen større til sylinder og den får da mer bensin litt kjappere. Men da skal man ikke se bort i fra at lufttilgangen til forgasser må være stor nok til å håndtere den økte mengden. Jeg har bånnet speedometer på min Baotian og jeg kan si såpass mye at dette er ikke ufarlig. P.g.a. den store hastighet så blir scooter'n veldig lett. Vær forsiktig. :wink:
Har du ikke noe å gjøre .... så ikke gjør det her.
Svar: 121
Tråde: 7
Tilmeldt: May 2007
WintherSoftware Skrev:Hej
Den såkaldte pakning mellem cyllender og studsen, stor plastik dims med meget lille hul i.
Hvis denne fjernes skal der ikke skiftes dysse i karb.
Dette er blevet gjordt på min da jeg fik fjernet skiven i variator, den kører som en drøm, 65-70 Km/t. næsten lydløs !
Der sidder også en "tragt" i luftfiltret, fjernes denne kan scooteren ikke køre før dyssen er skiftet, str. 90 ca.
Alt dette plus lettere ruller, så kommer i til at rende 75-80 Km/t.
Dette har jeg fået at vide at en importør, der også laver service på min.
Hvad siger i til det gutter
Okay Okay, for det første den pakning SKAL være der ellers trækker den falsk luft og så starter eller kør den ikke, så det kan IKKE lade sig gøre at køre uden den. Medmindre du gir den en slat flydende pakning af den høje kvalitet, skiven i vario alene gør kun at du kan køre 60, lettere ruller fjerner topfart og gir optræk. Lettere ruller=fedt optræk men lav topfart, Tunge ruller= Sløv optræk men stor topfart, hvilke gram ruller sidder der i din? OG fjerner du luftrørs begrænsningen, skal du helt op i str. 94 dyse.
Gør du ligesom mig, kør på en texas. Men det er jo ligegyldigt for Giantco sprint, pexma og texas free er stort set ens.
Anyway, gør ligesom mig, køb 70 ccm sættet og tilsvarende udstødning inde på protuna, fjern ring i vario omruller den til 6 grams ruller. Eller ihvertfald forsøge med forskellige ruller, begrænsning i luftrøret, koblings ringen, og hvis det er en texas, begrænsningen på gassvinget nede på karburatoren, der sidder en form for lille plade med en skrue i. Pil skruen og bøj pladen helt op i tomgangs skruen, og voila, din 4 takter render nu 90-100 stykker uden problemer.
Suzuki Katana LC & Suzuki FZ50 ªKª Spritteren...
Svar: 144
Tråde: 0
Tilmeldt: Jul 2007
Emil Skrev:Okay Okay, for det første den pakning SKAL være der ellers trækker den falsk luft og så starter eller kør den ikke, så det kan IKKE lade sig gøre at køre uden den. Medmindre du gir den en slat flydende pakning af den høje kvalitet, skiven i vario alene gør kun at du kan køre 60, lettere ruller fjerner topfart og gir optræk. Lettere ruller=fedt optræk men lav topfart, Tunge ruller= Sløv optræk men stor topfart, hvilke gram ruller sidder der i din? OG fjerner du luftrørs begrænsningen, skal du helt op i str. 94 dyse.
Gør du ligesom mig, kør på en texas. Men det er jo ligegyldigt for Giantco sprint, pexma og texas free er stort set ens.
Anyway, gør ligesom mig, køb 70 ccm sættet og tilsvarende udstødning inde på protuna, fjern ring i vario omruller den til 6 grams ruller. Eller ihvertfald forsøge med forskellige ruller, begrænsning i luftrøret, koblings ringen, og hvis det er en texas, begrænsningen på gassvinget nede på karburatoren, der sidder en form for lille plade med en skrue i. Pil skruen og bøj pladen helt op i tomgangs skruen, og voila, din 4 takter render nu 90-100 stykker uden problemer.
ikke korrekt, den pakning som i kalder den er et afstandstykke af hård plast, studsen har sin egen pakning en o-ring og ja ku forestille mig at hvis man borede det lille hul op og monterede den igen at det nok ku hjælpe lidt på flowet..
en lille rettelse..
ja på afstandsstykket sidder der en o-ring og den kan man ikke undvære hvis man baeholder afstandstykket, men fjerner man afstandsstykket så har studsen sin egen o-ring
Svar: 2.425
Tråde: 21
Tilmeldt: May 2007
Forstår det ikke helt :?
Hva er det for en pakning i snakker om
Er det den her http://www.thansen.dk/product.asp?c=1100...2116134914 :roll:
Svar: 144
Tråde: 0
Tilmeldt: Jul 2007
big7000 Skrev:Forstår det ikke helt :?
Hva er det for en pakning i snakker om
Er det den her http://www.thansen.dk/product.asp?c=1100...2116134914 :roll:
Lige præcis
Svar: 2.425
Tråde: 21
Tilmeldt: May 2007
Skulle kunne gøres større?
HVordan?
|