Svar: 22.223
Tråde: 757
Tilmeldt: Jul 2005
Og det er jo egentligt ikke noget at skrive om, da det bare er en punktering
Dækket er slidt ned til 1,5 mm og er 2½ år gammelt, så gider ikke lappe det. Jeg har jo så heldigvis et sæt fælge med nye dæk på (vinterdæk). Udstødningen skal nok også snart skiftes da den ser noget rusten ud.
De gamle dæk er 120-80-14. De nye er 110-80-14, så man får nok en anden køreoplevelse med dem på. Og jeg gider ikke nøjes med kun at skifte bagdækket, da 2 forskellige dæk kan give noget ustabilitet i kørslen, efter min ringe mening.
De nye dæk hedder Urban Snow. De er prøvet da jeg havde Dr Big og er på højde med Schwalbe Iceman både i kvalitet og holdbarhed.
Ivecar plus 2023.
Svar: 14
Tråde: 0
Tilmeldt: Nov 2017
05-05-2018, 08:52
(Dette opslag var sidst ændret: 05-05-2018, 08:55 af Fedtmuledk.)
(04-05-2018, 10:31)Jps Skrev: Og det er jo egentligt ikke noget at skrive om, da det bare er en punktering Dækket er slidt ned til 1,5 mm og er 2½ år gammelt, så gider ikke lappe det. Jeg har jo så heldigvis et sæt fælge med nye dæk på (vinterdæk). Udstødningen skal nok også snart skiftes da den ser noget rusten ud.
De gamle dæk er 120-80-14. De nye er 110-80-14, så man får nok en anden køreoplevelse med dem på. Og jeg gider ikke nøjes med kun at skifte bagdækket, da 2 forskellige dæk kan give noget ustabilitet i kørslen, efter min ringe mening.
De nye dæk hedder Urban Snow. De er prøvet da jeg havde Dr Big og er på højde med Schwalbe Iceman både i kvalitet og holdbarhed.
Ja det giver en dejlig mental trykhed at køre på nye dæk men din køreoplevelse bliver vel også et par km lavere med de nye dæk efter som du er gået lidt ned i størrelsen eller hvad ?
Honda Vision NSC 50 Sort 2013
Svar: 22.223
Tråde: 757
Tilmeldt: Jul 2005
(05-05-2018, 08:52)Fedtmuledk Skrev: Ja det giver en dejlig mental trykhed at køre på nye dæk men din køreoplevelse bliver vel også et par km lavere med de nye dæk efter som du er gået lidt ned i størrelsen eller hvad ?
Kymco'en har 3 forskellige størrelse dæk, nemlig 100-70/80-14, 110-70/80-14 og så 120-70/80-14. Så farten er nok derefter. Det betyder dog ikke så meget for mig
Ivecar plus 2023.
Svar: 14
Tråde: 0
Tilmeldt: Nov 2017
(05-05-2018, 09:11)Jps Skrev: Kymco'en har 3 forskellige størrelse dæk, nemlig 100-70/80-14, 110-70/80-14 og så 120-70/80-14. Så farten er nok derefter. Det betyder dog ikke så meget for mig
Jeg var heller ikke i tvivl om du viste hvad du gjorde
men jeg selv gik fra 90/90-14 på Hondaen til 100/90-14 og det vandt jeg 4 til 5 km/t på og dermed en smule bedre brændstof økonomimen men
det er nok ikke værd at snakke om.
Som sagt er der mange parameter der spiller ind i en god køreoplevelse,jeg husker Katana skrev at det brede dæk til Hondaen greb lidt for sejlende i vejstriberne
så ja det må være op til den enkelte
.
Honda Vision NSC 50 Sort 2013
Svar: 22.223
Tråde: 757
Tilmeldt: Jul 2005
(05-05-2018, 09:52)Fedtmuledk Skrev: Jeg var heller ikke i tvivl om du viste hvad du gjorde men jeg selv gik fra 90/90-14 på Hondaen til 100/90-14 og det vandt jeg 4 til 5 km/t på og dermed en smule bedre brændstof økonomimen men
det er nok ikke værd at snakke om.
Som sagt er der mange parameter der spiller ind i en god køreoplevelse,jeg husker Katana skrev at det brede dæk til Hondaen greb lidt for sejlende i vejstriberne så ja det må være op til den enkelte .
Dækkene er nu afprøvet på asfalt, grus og perlesten
. Og den største forskel ligger i svingene, hvor det nye dæk føles som om det griber bedre fat i asfalten, end de gamle. Og så hopper de ikke under kørslen, som de gamle gjorde.
Farten var steget et par km/t, og med hensyn til forbrug af benzin, forventer jeg ikke den store forskel. Sidste måling sagde 38,5 km/l mod før 46 km/l. Nedgangen kom, efter efter karburatoren blev renset og justeret, plus det at jeg gik tilbage til at bruge den originale vario. Før havde jeg en Malossivario i.
Ivecar plus 2023.