Søg Garagen Hej Gæst! Register

Aprilia RS50 hjælp?
#1
Hej folkens.

Jeg har købt mig en 1998 Aprilia RS50, som har været i hænderne på en teenager som ikke har anet hvad han lavede.
Så bare det at finde de fejl han har lavet har været lidt af en kamp.

Jeg er nu nået så langt at jeg faktisk er begyndt at samle den igen, (den har været skilt fuldstændig ad)
Men  nu kan jeg fanme ikke få liv i den, der er fin gnist på og den får masser af benzin. (Lidt for meget tror jeg)
Så derfor skal jeg have bestilt en original karburator.

Er der nogle der har nogle gyldne fif til sårn en AM6 motor? Grin
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Kunne den kjøre før du begynte å skru på den ?  Har du delt motoren, krumtap ude ? Selv om dysen er for stor skulle den kunne starte og gå på tomgang.  Er den fulstendig død eller er det antydning til liv ?
Svar
#3
(03-05-2018, 10:12)rune75 Skrev: Kunne den kjøre før du begynte å skru på den ?  Har du delt motoren, krumtap ude ? Selv om dysen er for stor skulle den kunne starte og gå på tomgang.  Er den fulstendig død eller er det antydning til liv ?

Nej den kunne ikke køre da jeg fik den, den slog nogle enkelte prutter, men var ikke til at holde i gang.
Jeg har kun haft åbnet ind til gearkasse og krumtap, ikke skilt motoren så meget ad.

Der fulgte 3 CDI´ er med også, så jeg prøver lige med en af de andre for at se om det virker.
Svar
#4
Tændingen står rigtigt ?

Jeg kan ikke huske om tændingen ikke er justerbar på en AM6.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#5
(03-05-2018, 19:41)DarkSide Skrev: Tændingen står rigtigt ?

Jeg kan ikke huske om tændingen ikke er justerbar på en AM6.

Det virker ikke umiddelbart sådan, jeg kan se at den kan justeres en lillebitte, men kan ikke se nogen "pickup". Det er bare strøm direkte til CDI.


MEN MEN MEN, jeg har haft liv i den nu.
Jeg skiftede CDI og kiggede ind til membranen og så at der lå pakningsrester inde ved krumtappen. Jeg rensede det ud og samlede det hele igen.

Efter nogle meget korte skub kom der gang i den, den kunne dog ikke holde tomgang selv så jeg tænker at en original karburator kan gøre det. (Plus en ny starter - det skubberi er sgu hårdt.
Men det skal også lige siges at den karburator der sidder på nu, slet ikke passer ordenligt på studsen, det er noget hjemme-halløj med haveslange og ting og sager, så jeg tænker at den suger noget falsk luft et eller andet sted.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Der er lidt nyt på fronten.

Jeg har ikke fået bestilt en ny karburator endnu, så jeg forsøger mig frem med den der sidder på.
Den kan nu starte og gasse helt op og holde i tomgang, men lige pludselig så dør den bare og så er den ikke til at få liv i igen.

Der sidder ikke noget luftfilter på, så det er en ren klud med strips der sidder i indsugningen.

Når jeg endelig får liv i den, så går det fint et par minutter, men når jeg begynder at give den gas og lukke for choker, så går der ikke mange sekunder før den dør.

Jeg har haft kigget i karburatoren, og jeg mener at huske at der skal sidde en lille bitte fjeder over svømmeren, men her er ingen.

Det er en større Dell´orto..

Nogle bud?
Svar


Forum spring: