Svar: 428
Tråde: 6
Tilmeldt: May 2010
Jeg købte min Sym i 2011, mens Itago havde importen. På det tidspunkt kom årets forsendelse af mopeder med skib i maj måned. Min ankom sidst på måneden. Jeg fik vist besked om at den var landet i DK d. 23. og jeg hentede den hos min forhandler d. 28/5.
Jeg har ingen anelse om hvordan det ser ud med skibsleverancerne nu, men indtil videre tænker jeg at man med fordel kan slå koldt vand i blodet en tid endnu.
Svar: 8.172
Tråde: 168
Tilmeldt: Jul 2008
06-05-2018, 06:49
(Dette opslag var sidst ændret: 06-05-2018, 06:50 af barden.)
(05-05-2018, 23:55)Johnny Skrev: Jeg købte min Sym i 2011, mens Itago havde importen. På det tidspunkt kom årets forsendelse af mopeder med skib i maj måned. Min ankom sidst på måneden. Jeg fik vist besked om at den var landet i DK d. 23. og jeg hentede den hos min forhandler d. 28/5.
Jeg har ingen anelse om hvordan det ser ud med skibsleverancerne nu, men indtil videre tænker jeg at man med fordel kan slå koldt vand i blodet en tid endnu.
Itago (T-Hansen) overtog også importen af Leone og TGB, samtidig med SYM og Keeway, fra Carl Andersen.
Hvornår har vi sidst set en model derfra?
T-Hansen har da ikke interesse i at konkurrere med deres eget mærke VGA, sådan rent logisk.
Svar: 1.943
Tråde: 177
Tilmeldt: Oct 2009
(26-04-2018, 17:23)barden Skrev: Jo et eller andet sted.
Har du lyst til at sælge det ?
Min Contour Roam har temmelig mange små ridser på det stykke plastic der dækker linsen..
Ellers kunne vi måske bytte, hvis du mangler noget elektronik-
2015 Honda NSC 50 Vision - Sort.
Svar: 428
Tråde: 6
Tilmeldt: May 2010
18-05-2018, 17:01
(Dette opslag var sidst ændret: 18-05-2018, 19:03 af Johnny.)
(06-05-2018, 06:49)barden Skrev: Itago (T-Hansen) overtog også importen af Leone og TGB, samtidig med SYM og Keeway, fra Carl Andersen.
Hvornår har vi sidst set en model derfra?
T-Hansen har da ikke interesse i at konkurrere med deres eget mærke VGA, sådan rent logisk.
https://www.thansen.dk/scooter-knallert-...238625289/
Nu må vi jo se om der kommer flere scootere på listen, men indtil videre tyder det da på at thansen mindst importerer én model. Den kommer godt nok temmelig sent på året, muligvis pga EURO4 omstilling og deraf flg stort træk på leverance af nye modeller.
Mht de andre importer: Keeway i leoneklæder (Leone = Keeway på tilbud) ville være en direkte konkurrent til Thansens eget brand, så det er forståeligt nok at de har droppet den import. Keeway har de endnu, men kun som mc. De lader til at ha' været en salgssucces, så vi må se om de fortsætter salget af dem.
TGB: Thansen overtog Itago i 2014, og C Reinhardt hapsede TGB-importen i 2013. Jeg antager at det er forklaringen på at du ikke har set Thansen sælge TGB. Dokumentation: http://www.pgo.dk/om-c-reinhardt.aspx https://www.thansen.dk/om_thansen/
Svar: 8.172
Tråde: 168
Tilmeldt: Jul 2008
(18-05-2018, 17:01)Johnny Skrev: https://www.thansen.dk/scooter-knallert-...238625289/
Nu må vi jo se om der kommer flere scootere på listen, men indtil videre tyder det da på at thansen mindst importerer én model. Den kommer godt nok temmelig sent på året, muligvis pga EURO4 omstilling og deraf flg stort træk på leverance af nye modeller.
Mht de andre importer: Keeway i leoneklæder (Leone = Keeway på tilbud) ville være en direkte konkurrent til Thansens eget brand, så det er forståeligt nok at de har droppet den import. Keeway har de endnu, men kun som mc. De lader til at ha' været en salgssucces, så vi må se om de fortsætter salget af dem.
TGB: Thansen overtog Itago i 2014, og C Reinhardt hapsede TGB-importen i 2013. Jeg antager at det er forklaringen på at du ikke har set Thansen sælge TGB. Dokumentation: http://www.pgo.dk/om-c-reinhardt.aspx https://www.thansen.dk/om_thansen/
Det var ligegodt sat... Det havde jeg godt nok ikke forventet at de ville.
Nå ja så hjalp det med at omtale SYM scootere.
Jeg bøjer mig i støvet.
Svar: 8.172
Tråde: 168
Tilmeldt: Jul 2008
21-05-2018, 21:42
(Dette opslag var sidst ændret: 21-05-2018, 21:56 af barden.)
Og med indsprøjtning. Gad vide om den nye Peugeot Tweet så også har det? Så er det da nogle interessante modeller. Men host host 10" dæk/fælg. Det er bare skod at køre med.
Ser ud til at den har dual bremsesystem ala. Elystar (Side 11).
http://www.sym-global.com/uploadfile/dow...030505.pdf
Svar: 428
Tråde: 6
Tilmeldt: May 2010
22-05-2018, 18:24
(Dette opslag var sidst ændret: 22-05-2018, 18:29 af Johnny.)
Så du tænker at lidt omtale på billig-scooter har fået thansen til at ændre mening om hvad de vil importere i år? Interessant teori
På deres hjemmeside har SYM kun tre 50ccm EURO4-modeller ( http://www.sym-global.com/all_models?sea...rchccnum=1 ), og de er endda kommet forholdsvis sent. Jeg tænker derfor at SYM er bagud, og at det nok ikke er let at gafle scootere hvis man kræver EURO4-godkendelse. I mit hoved er det en mere logisk forklaring på hvorfor de indtil videre glimrer ved deres fravær i DK.
Jeg enig mht de små hjul. Fy faen. Dem kan de beholde for dem selv. ..men selv på thansens hjemmeside skriver de at Mioen leveres med indsprøjtning, og dét er da værd at begejstres over. Det må de mægtig gerne levere på resten af lineuppet.
Dual bremsesystem har jeg ladet mig fortælle er et EURO4-krav, for 125ccm og nedefter. Alt der over skal ha' ABS. ..men jeg har ikke fået taget mig sammen til at gennempløje den lange historie som forordningen er, så jeg ved ikke om det er sandt.
-edit- Mht Tweet og evt indsprøjtning: Jeg har i dag sendt en forespørgsel til Reinhardt. Det er nemlig også noget jeg er mægtig nysgerrig efter
Svar: 8.172
Tråde: 168
Tilmeldt: Jul 2008
(22-05-2018, 18:24)Johnny Skrev: Så du tænker at lidt omtale på billig-scooter har fået thansen til at ændre mening om hvad de vil importere i år? Interessant teori
Ja, jeg er jo lidt dum.
Svar: 428
Tråde: 6
Tilmeldt: May 2010
(22-05-2018, 22:23)barden Skrev: Ja, jeg er jo lidt dum.
Mon dog
Svar fra Reinholdt:
" Det er det man kalder en elektronisk karburator selve opbygningen er det samme som an "alm" karburator, men selve benzin blandingen styres af 2 luft dyser som så tilføjer luft i korrekt mængde."
Svar: 8.172
Tråde: 168
Tilmeldt: Jul 2008
23-05-2018, 22:21
(Dette opslag var sidst ændret: 23-05-2018, 22:24 af barden.)
(23-05-2018, 11:42)Johnny Skrev: Mon dog
Svar fra Reinholdt:
"Det er det man kalder en elektronisk karburator selve opbygningen er det samme som an "alm" karburator, men selve benzin blandingen styres af 2 luft dyser som så tilføjer luft i korrekt mængde."
Men Sym Mioen har jo E.F.I, altså indsprøjtning (under specs), men det er måske det samme som " piloted carburettor" (elektronisk karburator) som på Peugeot Tweeten?
Svar: 428
Tråde: 6
Tilmeldt: May 2010
(23-05-2018, 22:21)barden Skrev: Men Sym Mioen har jo E.F.I, altså indsprøjtning (under specs), men det er måske det samme som "piloted carburettor" (elektronisk karburator) som på Peugeot Tweeten? Man ved aldrig du.. Men indtil videre fremgår EFI da af specs på SYMs hjemmeside, thansens hjemmeside OG det indgår i scooterens navn. Det må om ikke andet være fair at forvente at de også leverer på det lovede. ..og umiddelbart ku' den oplyste CO2-forurening da også pege i retning af indsprøjtning. ..hvis ellers den er korrekt.
Vi må se hvad der sker. Jeg håber bare snart at se flere og mere interessante SYM-modeller på thansens side
|